Chocoholic Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg kjøpte et par med Hunter-støvler i september 2010, og i slutten av 2011 la jeg merke til at det er kommet hull i dem? Det er hull langs festet mellom såle og resten av støvelen, og ganske store hull bakpå; altså i "sømmene" på dem. Det er spesielt på høyrefoten. Det er blitt brukt ganske flittig (bor i Bergen), men de skal vel ikke lekke? Kan jeg få byttet dem inn?
Shinana Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Kommer vel en del an på hvor godt du har vedlikeholdt dem. Dersom støvlene har fått tørke ut eller har blitt behandlet med midler som gummien ikke tåler så vil du nok slite med å få bytte. Dersom de står møkkete over tid så vil også gummien forvitre/morkne og du får lekkasjer. Ellers så er der vel vanlig garanti på dem så du får stikke innom butikken der du handlet.
Gjest mari kontrari Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Ta de med til butikken og si at du forventer at såpass dyre støvler varer lengre. Husk å ta med kvitteringen, evt. utskrift fra nettbank som viser når de er kjøpt, men du kan selvsagt prøve deg uten også. Dersom de ikke er villige til å ordne det for deg (reperasjon eller nye støvler), får du se hvorvidt du orker å krangle på det. Hvor sterkt du stiller avhenger selvsagt også om hvorvidt du har tatt vare på de - smurt de med silikon (?) som holder de myke etc. Dersom du ikke kommer noe vei/ikke gidder krangle på det, kan du forøvrig ta med støvlene dine til skomakeren i torggaten - han fikser ødelagte sømmer i støvler ganske rimelig
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Hunter er ikke dyrt fordi det er noe bedre kvalitet eller mer holdbart enn støvler fra Felleskjøpet. Det er dyrt fordi Kate Moss går med det. Bedre å heller bare kjøpe noe rimelig neste gang, og bare bytte dem ut når de ryker.
FantasDick Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Det er ett års garanti på Hunter, men du kan alltids reklamere. Du burde imidlertid ha klaget på de med engang du oppdaget feilen. Fremgangsmåte for reklamasjon er å ta de med til butikken og ha med kjøpskvittering e.l. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå