Gå til innhold

Aner ikke hvordan jeg skal kle meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente i tjueåra som rett og slett ikke aner hvordan jeg skal kle meg. Jeg føler at alle andre på min alder har sin egen stil og at de er kjempeflinke til å finne ut hva som kler dem, mens jeg ikke får det til i det hele tatt.

Jeg er litt lubben, og synes det er vanskelig å finne klær som passer. Jeg har brede hofter, stor mage, markert midje og store pupper. Jeg sliter spesielt med å finne bher som passer, og topper som fremhever midjen uten at jeg ser gravid ut pga magen. Bukser har jeg nesten gitt opp, og bruker i stedet bare slike tightser som ser ut som bukser.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan lære meg hva som passer meg, eller som kan komme med noen tips ut i fra det jeg har skrevet her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

se på what not to wear,de har fulle episoder på youtube og da finner du bare en med lignende kropps form så kansje du får en god idè?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mange slike programmer, uten å bli noe klokere :/

Gjest EryMax
Skrevet

Levis Curve ID bukser. De er de mest behagelige og peneste jeans jeg har hatt. Det er nesten som å bruke tights faktisk, de er litt dyrere men det er verdt pengene. Så gå til din nærmeste Levis butikk å få deg målt om du skal ha Slight,demi,bold eller supreme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til en spesialisert undertøysbutikk og bli målt for BH-størrelse. Du trenger ikke handle der, men bare det å vite hvilken størrelse du skal ha hjelper mye.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips. Jeg bor dessverre langt ut på bygda, så jeg handler de fleste klærne på internett. Derfor er det vanskelig å få hjelp fra butikkansatte. Jeg har vurdert å gå til en undertøysbutikk en gang jeg er i en større by, fordi jeg har slitt lenge med å finne korrekt bh.

TS

Skrevet

- Gå til en undertøysbutikk for å finne ut av størrelsen din. Du kan handle på nett når du finner ut av det, det er ofte det billigste :)

- Svart gjør at man ser mindre ut (dersom du har komplekser med at du, som du sier, er lubben)

- Fremhev enten øyne eller leppe i sminken, på den måten flytter du fokuset fra noen kilo ekstra.

- Ha det moro, og prøv på deg alt mulig av tullball de har i butikker! Tenker som at det skjørtet var skikkelig stygt, men det fremhevet i alle fall ** eller skjulte **, kan hjelpe deg til å velge noe du faktisk kler og trives med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer helt klart til å gå til en undertøysbutikk og be om å få hjelp til å sjekke bh-størrelsen min. Det er ganske langt til nærmeste butikk, men en gang i blant er jeg da i en eller annen by!

Bukser er vanskelig på grunn av at jeg har ganske brede hofter og ganske stor mage, men jeg skal teste ut Levis-buksene jeg fikk tips om lengre oppe her.

Er det noen som har noen konkrete tips til overdeler? Jeg ønsker å skjule stor mage men fremheve midje og pupper.

TS

Gjest Nanne70
Skrevet

Er det noen som har noen konkrete tips til overdeler? Jeg ønsker å skjule stor mage men fremheve midje og pupper.

TS

Topper med denne typen snitt/fasong:

Topp 1

Topp 2

Topp 3

Gjest Tigress
Skrevet

Om du har smal midje vil det vere fint med slikt 50-talssnitt også, smalt i livet og så masse vidde ut i skjørtet. Skjørt og kjolar er genialt for litt "tyngre" underkropp.

Jau, pass på at du kjøper store nok klede: ein ser mykje tjukkare ut dersom kleda er skikkeleg tronge på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...