Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvis jeg søker en bachelor i engelsk og avslutte etter 1 år, hva får jeg da? Er det bedre å ta et årsstudium, eller får jeg samme kompetanse?

Takk for alle svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 60 studiepoeng i engelsk okke som. Men på bachelor må du vel da ex phil eller no? Har ikke studert på norsk universitet.

Skrevet (endret)

Det går for det samme, du ender opp med 60 stp uansett.

Edit: Det kommer jo litt an på hvordan det er lagt opp. Men om de to studiene finnes ved samme studiested så tilsvarer nok årsstudiumet første året på bacheloren vil jeg tro. Du kan gå inn på nettsidene til studiestedet og se hvordan emnesammensetningen er.

Endret av venus_
Skrevet

men mtp fremtidige arbeidsgivere og CV, er det ikke bedre med et årsstudium? eller med tanke på PPU og undervisningsmuligheter.

Skrevet

men mtp fremtidige arbeidsgivere og CV, er det ikke bedre med et årsstudium? eller med tanke på PPU og undervisningsmuligheter.

Vil ikke si at det betyr noe. Når du skal skrive det året på CVen din ville jeg skrevet "1.året av bachelor i engelsk", men feks "60 stp engelsk". Det de ser på er nok hva du har, ikke hvordan du har lagt det opp.

Men er du sikker på at årsstudiumet og første året i bacheloren er forskjellige?

• Liker 1
Skrevet

På min skole er det akkurat samme fag, uansett hva du søker deg inn på. Eneste forskjellen er at ex. phil ikke er obligatorisk på årsstudium (men dersom du likevel planlegger å ta en bachelor er det jo bare å droppe det for et annet fag istedet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...