Gjest Badabing Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Hvis jeg er på leting etter en virkelig god bok, må jeg ofte finne frem en gammel klassiker. Synes det er langt mellom ordentlig gode, nye bøker, men det har vel mest på at jeg ikke er så flink til å finne dem. Hvordan leter dere opp bra bøker? Jeg har fått noen tips her inne og leser enkelte anmeldelser i avisene, men synes ikke det er så lett å finne. Har funne noen riktig gode blant de som har fått og er nominert til Booker-pris, men utenom det har jeg stort sett endt opp med bøker jeg angrer på at jeg har brukt tiden min på. Og har dere tips til kjempegode bøker?
Marsipan Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Det Blå Rommet er den beste boka jeg har lest på mange år! http://www.juritzen.no/nor/pages/det_blaa_rommet
Strange Doll Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 henger meg på det blå rommet. Den er amazing. Før jeg sovner er også bra... og SANKTA PSYKO!
Gjest Badabing Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Tusen takk, da skal jeg virkelig sjekke ut disse
eva-80 Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 jeg leter etter om det kommet nye bok av forfattere som jeg digger stilen til fra før. derfor var jeg veldig fornøyd med Mankell sin nyeste bok : Minnet om en skitten engel. Den er helt fantastisk.
Gjest Badabing Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Noe av dette var visst krim? Har jo hendt jeg har lest en spennende krimbok, men det er liksom sjelden geniale bøker. Eller? Jeg har kanskje ikke lest den rette krimen?
Mermaid Blues Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Ikke helt kliss ny, den kom i fjor, men Nemesis av Philip Roth kan jeg varmt anbefale Samt alt annet av samme forfatter, mannen er genial! (Er særlig begeistret for The Human Stain) Jeg er heller ikke noen krim-fan, må jeg innrømme.
otilie Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Leser mest "gamle" bøker selv. Mest fordi det var moren min som fikk meg til å lese, og siden hun har en haug av bøker så låner jeg gjerne de. Og hun anbefaler meg bøker hele tiden. Har vel kun lest en ny bok i det siste, og det er den nyeste til Tove Nilsen. Men tror nok den er mest interessant om du har lest trilogien som "hører til" den boka. Spørs hva slags bøker du liker da! Disse bøkene er oppvekstromaner og selvbiografe (noe modifisert trur jeg) om forfatteren som vokser opp på Bøler på 50tallet er det vel Du kan jo høre med de som jobber på bokhandlere om de har noen nye bøker å anbefale. De skal vel gjerne være ganske oppdatert!
Djungelvrål Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Lucifers evangelium med Tom Egeland er en av de beste bøkene jeg har lest. Jeg var i min egen verden i en uke.
Djungelvrål Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 (endret) Kan også nevne Snøbarnet (husker ikke forfatter) den er magisk. Og Jeg kan se i mørket med Karin Fossum. Fanstastisk skrevet om en outsider. Endret 18. april 2012 av Liquorice
Gjest Badabing Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 Takk for alle tips, de blir skrevet ned og skal sjekkes ut. Otilie: problemet med bokhandlere er jo gjerne at de anbefaler det som er på bestselgerlisten og ikke nødvendigvis det som er bra. De siste jeg fikk anbefalt var Salvadorena og Hotellet på hjørnet av bitter og søt, og jeg fant ingen av disse særlig bra. Noen ganger kan det sikkert være dårlig oversettelser også, men det bør jo også de som jobber i bokhandel ha en viss oversikt over.
Halkatla Skrevet 18. april 2012 #14 Skrevet 18. april 2012 Alle bøkene til Tom Egeland er skikkelige page-turnere, så de kan jeg anbefale. Tom Egelands bøker 1
Gjest Nymeria Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 *Mine innlegg* Har akkurat samme problemet som TS, hver gang jeg prøver meg på noe nytt blir jeg skuffet, så det går mest i klassikere, eller bøker jeg liker godt som jeg leser opp igjen.
Brunhilde Skrevet 22. april 2012 #16 Skrevet 22. april 2012 Noe av dette var visst krim? Har jo hendt jeg har lest en spennende krimbok, men det er liksom sjelden geniale bøker. Eller? Jeg har kanskje ikke lest den rette krimen? Kineseren av Mankell er genial -syns jeg.
Mezzo Skrevet 23. april 2012 #17 Skrevet 23. april 2012 'Kjerringer' av Helene Uri syns eg var underholdande Ellers er det masse bra tips å få på bokelskere.no
Gjest finurlig Skrevet 23. april 2012 #18 Skrevet 23. april 2012 Haruki Murakami er en av mine favorittforfattere, og Kafka på stranden må være en av de bedre Ellers kan jeg anbefale Jette Kaarsbøls "Den lukkede bok", den har et utrolig klassisk språk og stil til å ha blitt skrevet i nyere tid.
Strange Doll Skrevet 23. april 2012 #19 Skrevet 23. april 2012 Zulu av Caryl Ferey. Lover dere, skikkelig god krim!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå