AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Fikk brev fra Resurs Bank NUF i dag hvor det informeres at det er blitt utført en kredittvurdering av meg. Det er ikke oppført i brevet i hvilken forbindelse dette er gjort. Da lurer jeg på om dette være misbruk av personinformasjon eller om det kan være snakk om idtyveri? Kan dette stemme? Jeg kjenner at jeg blir litt bekymret her jeg sitter.
Drizzt Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Hva med å ringe dem i morgen og spørre hva det handler om?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Hva med å ringe dem i morgen og spørre hva det handler om? Ja, skal nok gjøre det, ja. Men jeg lurer på om noen andre har opplevd det samme og om det i det hele tatt er mulig å stjele identitet på denne måten - ta lån i mitt navn?
Gjest frøken am Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Dette har jeg opplevd nå og da, det skjer i forbindelse med en handel du har gjort. Gjerne på nettet.
Zzyzx Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Det hender også at kredittkortselskaper/banker gjør en ny kredittvurdering. Skandiabanken endret vilkårene sine for noen måneder siden og da gjorde de ny sjekk, f.eks.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Det skal stå i brevet hvem som har bestilt det. "På oppdrag fra" ol, men ofte har firmaet et annet navn på papiret enn det de markedsfører seg som, så det er ikke sikkert det sier deg så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå