Gå til innhold

Hvilket fòr er best for pelsen hos en labrador?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har tenkt å bytte fòr på hunden min for å se om det kan hjelpe på røytingen. Han røyter veldig mye!

Han er blanding mellom labrador og golden retriever og vi fòrer han med pedigree. I utgangspunktet vil jeg bytte til et bedre fòr enn det han får nå uansett, men tenkte å høre om noen har erfaringer med den rasen og mat som kan minske røyting?

eventuelt andre tips mot røyting? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Bare du bytter til et kvalitetsfòr vil pelsen bli bedre. :) Det er mange gode fòr på markede. Vom&hundemat, Royal Canin, Orijen, Eukanuba, Pro Plan, Hills, Spesific blant annet.

Selv har jeg best erfaring med vom&hundemat, som er frosset kjøtt. Av tørrfòr foretrekker jeg Royal Canin.

Du kan også tilføre litt lakseolje (fra dyrebutikk, ikke tran!) i fòret, det hjelper også på røyting.

Men når det er sagt, så røyter både labrador og golden MYE. Så du blir nok ikke kvitt det :fnise:

Skrevet

Røyting. Støvsuger funker bra.

Vom og hundemat sitt kjøtt. Bruk sprint og valp. Fås i små pølser. Pluss på med 30% - 50% av energien fra http://drtims.com/norwegian/. Så får du ihvertfall ikke kjøpt noe bedre.

Skrevet

Hei,kjenner til problemet har selv en labrador som røytet slik at

jeg lurte på om vi hadde noen usynlige firbeinte i tillegg :fnise:

Begynte gi Premium Omega 3 kapsler

etter kort tid var røytinga nærmest over.

Akkurat no røyter hun jo litt pga pelsskifte men veldig lite

støvsugeren får lov stå urørt i flere dager på rad. :ler:

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

jeg pleide å støvsuge hunden :skratte: du skulle sett øynene hennes. hun likte det ;) ja, omega 3 hjelper.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tipsene :) skal absolutt prøve omega 3 og finne ut hvilken av de foreslåtte fòrene vi kan bruke :)

ts

Skrevet

vom og hundemat med laks. Fin for hud og pels og kan hjelpe mot røyting men generelt så røyter labradorer mye etter hva jeg har fått vite av de jeg kjenner som har rasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...