AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Med våren rundt hjørnet har det begynt å krible litt i hage-fingrene mine Trenger tips til hvilke blomster eller andre vekster man kan plante i krukker ute i Nord-Norge. Kunne tenke meg ha f.eks trær i store zink bøtter
bobbi Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Jeg hadde stemorsblomster i fjor, de holdt seg fine til langt utover høsten
Majott Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Du kan jo plante alt i krukker, som ellers i landet. Men så spørs det på om de klarer vinteren da. Det er jo ikke noe særlig å plante trær i krukker hvis de dør første vinteren. I fjor plantet jeg roser i krukker. (av en sort som ikke klarer seg over vinteren ute her nord) Tok dem inn utpå høsten da frosten kom. De har stått mørkt og kjølig lagret i vinter, fått litt vann av og til, og har klart seg helt fint. Nå er de i full vekst igjen Løsningen for oss her nord, er enten å ta inn plantene eller å pakke dem godt inn i isolasjon. Da kan også vi glede oss i flere år over planter som egentlig ikke tåler vinteren her. Nå har jeg kjøpt fikentre og morelltre fra Zimtrade, skal også ha disse i krukker, og overvintre inne.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Med våren rundt hjørnet har det begynt å krible litt i hage-fingrene mine Trenger tips til hvilke blomster eller andre vekster man kan plante i krukker ute i Nord-Norge. Kunne tenke meg ha f.eks trær i store zink bøtter Nordnorge? ja men nå er ikke nnordnorge kaldere enn andre plasser i Norge. fins masse andre plasser som er kaldere. Spør gartneren. Det sår sonenummer på lappen på planter
bobbi Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Sommeren,som jo er årstiden for planter i krukker i Nord Norge, er ofte litt kaldere enn resten av Norge jo...derfor er det ikke lett å finne blomster som holder seg gjennom en hel sommer med temperaturer som svinger hele tiden... Kommer jo selvfølgelig litt an på hvor man bor, men her er det ihvertfall kjempe vanskelig å finne blomster som holder seg, så lenge vi ikke er veldig heldige med været 1
Sugerøret Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 sjekk på http://www.hagepraten.no Mange med bred erfaring der inne
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Sommeren,som jo er årstiden for planter i krukker i Nord Norge, er ofte litt kaldere enn resten av Norge jo...derfor er det ikke lett å finne blomster som holder seg gjennom en hel sommer med temperaturer som svinger hele tiden... Kommer jo selvfølgelig litt an på hvor man bor, men her er det ihvertfall kjempe vanskelig å finne blomster som holder seg, så lenge vi ikke er veldig heldige med været Nordnorge er ikke kaldere enn andre plasser i norge
Majott Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Nordnorge er ikke kaldere enn andre plasser i norge Hehe, joda det kan det nok være. 6-7 grader store deler av juni er ikke helt unormalt, dessverre. Men det spørs jo litt hvor man bor her nord også. Endret 11. mai 2012 av Majott 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå