Gå til innhold

Får ikke organist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i et kapell og der følger det ikke med organist...jeg har prøvd å få tak i alle organistene der jeg bor, men alle er opptatt med andre bryllup og slike ting! :( Hva skal jeg gjøre? Vil aller helst ha levende musikk. (ikke stereoanlegg!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klø: da aner jeg ikke hva du skal gjøre. Hadde du bodd i Oslo hadde det vært en ide å ringt musikkhøyskolen. Vår organsit er ansatt der.

Skrevet

Har du spurt på menighetskontoret om de har noen kontakter?

Du kan også ringe bispedømmekontoret.

Skrevet

Hva med å kontakte den lokale musikkskolen? Kanskje de kan hjelpe deg? Har du sjekka ut organister i Trondheim?

Skrevet

Verdal er liksom ikke verdens navle...*sukk*

Vi har ringt menighetskontoret men de sa de ikke hadde noen til oss...

Men hva kan bispedømmekontoret gjøre da?

Skrevet

Det var ikke så dumt monja :D ....men hva om ingen spiller orgel der da... :o Går det an å bruke andre instrumenter?

Skrevet

Bispedømmekontoret har gjerne en liste over vikarer dere kan leie.

Eller så kan dere få tak i en pianist, og kanskje noen flere.

Det hadde blitt verdens kuleste bryllup med piano, kontrabass og trommer!

Skrevet

Det var heller ikke så dumt. men det er jo et stykke fra Tr.heim til Verdal. Så de skal sikkert ha litt for å gjøre det...men det spiller jo ingen rolle bare vi får en :)

Skrevet

Tror nok at noen som kan å spille piano (eks lærer ved musikkskolen) kan klare noen trudelutter på orgel og. Regner med det er mulig å øve litt først?

Skrevet

Hadde vært spennende å prøvd noe nytt også! men jeg har aldri hørt noe annet enn orgel i et bryllup! Går det an å laste ned slik musikk, med piano, kontrabass og trommer?

Skrevet

Det er ikke alltid så enkelt å skaffe organist. Særlig om sommeren kan det være vanskelig.

En ide kan være å ringe rundt på skolene og spørre musikklærere. De er ofte flinke organister. Mange musikklærere blir brukt som vikarorganister.

Ellers er det jo fullt mulig å ringe til nabomenighetene og spørre hvem de har på lista over vikarorganister...

Jeg bor dessverre litt langt unna, ellers skulle jeg gjerne hjulpet deg med gode organistnavn..

Hilsen Lampeskjermen

Skrevet

Ja, jeg hadde ringt rundt til andre menigheter og musikkskoler...Ring rundt til Trondheim og Levanger...Stjørdal blir kanskje litt langt..Men, de har jo også lærerskole i Levanger - og kanskje noen satser på å undervise i musikk og da kan det jo hende de er flinke på orgel..

Skrevet

Eg ville absolutt ha ringt musikk konservatoriet i Trondheim. Eg veit at dei har organistutdanning der, eg har nemleg ei venninne som går på organist akkurat der. Og eg vil sei at det er ikkje spesielt mange folk som er musikalske som er "flinke på orgel". Det er ikkje så vanleg å få undervisning på kyrkjeorgel, og skal ein vera brukandes, så må ein nesten ha hatt det. Eit kyrkjeorgel er veldig annleis (mykje meir komplisert) enn eit piano, så ein pianist kan ikkje automatisk spela orgel.

Men det kan jo vera gode moglegheitar for å få tak i ein student frå konservatoriet i Trondheim. Studentar er ofte lettare å overtala til å reisa eit lite stykke for å få utført ein jobb enn etablerte familie-folk med fast inntekt.

Skrevet
Hadde vært spennende å prøvd noe nytt også! men jeg har aldri hørt noe annet enn orgel i et bryllup! Går det an å laste ned slik musikk, med piano, kontrabass og trommer?

Det gjør det sikkert, men jeg vet ikke hvor :ler:

Jeg så for meg litt jazzaktig musikk. Kan bli veldig pent.

Skrevet
Og eg vil sei at det er ikkje spesielt mange folk som er musikalske som er "flinke på orgel". Det er ikkje så vanleg å få undervisning på kyrkjeorgel, og skal ein vera brukandes, så må ein nesten ha hatt det. Eit kyrkjeorgel er veldig annleis (mykje meir komplisert) enn eit piano, så ein pianist kan ikkje automatisk spela orgel.  

:enig:

Nei å nei...ikkje trommer og bass i eit høgtideleg bryllaup då folkens... Viss ikkje du kan få tak i orgel, ville eg satse på strykarar! :D

Skrevet
Eg ville absolutt ha ringt musikk konservatoriet i Trondheim. Eg veit at dei har organistutdanning der, eg har nemleg ei venninne som går på organist akkurat der. Og eg vil sei at det er ikkje spesielt mange folk som er musikalske som er "flinke på orgel". Det er ikkje så vanleg å få undervisning på kyrkjeorgel, og skal ein vera brukandes, så må ein nesten ha hatt det. Eit kyrkjeorgel er veldig annleis (mykje meir komplisert) enn eit piano, så ein pianist kan ikkje automatisk spela orgel.  

Men det kan jo vera gode moglegheitar for å få tak i ein student frå konservatoriet i Trondheim. Studentar er ofte lettare å overtala til å reisa eit lite stykke for å få utført ein jobb enn etablerte familie-folk med fast inntekt.

At ikke alle musikalske er flinke på orgel er jeg enig i, men det er utrolig hvor mange erfarne "organister" som jobber i skoleverket rundt omkring.

I alle menighetene jeg kjenner godt er det musikklærere på organistvikarlista.

Et kirkeorgel behøver ikke være det mest kompliserte. Her er det snakk om et kapell. Et orgel i et kapell er normalt noe mindre og har færre stemmer enn et vanlig kirkeorgel.

Da vi gifta oss var det en 16 åring fra musikkskolen som var organist. Det var på et orgel av den største typen.

Skjermen

Skrevet

Kameraten til mannen er organist og veldig dyktig - han bor i trondheim. Kan få navn og nr om du er intressert. (vet ikke hva han tar for sånt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...