AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide i snart ett år nå, men enda har det ikke skjedd noe som helst. Det er utrolig frustrerende å gå rundt å håpe på at noe skal skje, men man får alltid det negative svaret.... Det jeg egentlig lurer på er om det er noen spesielle tips for å bli gravid fortere?
Athene Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Hvis alt er i orden med begge blir man gravid etterhvert. Når dere har prøvd så lenge uten resultater tyder det på at ett eller annet ikke er som det skal, og da er det ingen tips og triks som hjelper. Jeg regner da med at dere har tenkt over det opplagte, som at dere ikke røyker, ikke drikker mye, ikke er overvektige og ikke går på medisiner som kan påvirke fruktbarheten. Når dere har prøvd ett år kontakter dere fastlegene deres. Du får henvisning til gynekolog, der gjennomgår man din syklus og prøverhistorie, ser på deg med innvendig ultralyd, og tar blodprøver. Mannen blir henvist til sædprøve, og blodprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå