Afropuffs Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg leser overalt på nett at folk synes folk som ikke dusjer hver dag er ekle.Youtube "guruer" får også gjennomgå når de prøver å lære seerne sine at det ikke er bra for verken hår eller hud å dusje hver dag. Dette trodde jeg var noe alle viste, eller tar jeg feil? Jeg ser mange bloggere som skal ha peiling på hud og hår dusjer hver dag også, så kommer de samtidig med råd mot fuktfattig hud. Vet de ikke at huden blir fuktfattig av å dusje hver dag? At det naturlige oljene som ligger i huden er bra å ha og skal ikke skrubbes og vaskes bort hver dag ? Håret blir også bare mer fett av å dusje hver eneste dag. Mange tror at hvis en person ikke dusjer om morgenen, så er h*n skitten. Det er jo helt feil. Hørt om den gode gamle vaskekluten som du bruker til å vaske både hals og under armer med. Nei fysj og æsj det er fælt å ikke dusje :gjeiper: Selv dusjer jeg annenhver eller hver tredje dag og både hud og hår har aldri vært så bra før. Anbefales! hilsen skitne meg 7
HedvigR Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Denne diskusjonen har vært oppe en del ganger før, og skaper visst mye engasjement Jeg er for øvrig helt enig med deg, jeg dusjer ikke hver dag, og er da ikke urenslig likevel. Jeg vasker meg godt, og er ren og pen når jeg forlater huset. Håret blir vasket ca. hver tredje dag
Anglofil Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg synes man blir mer og mer hysteriske. Om man vil dusje hver dag: be my guest, men det gjør ikke andre mennesker til møkkete bare fordi man ikke gjør som en selv. Jeg dusjer overhodet ikke hver dag, det har verken håret eller huden min godt av. Jeg vasker meg selvsagt grundig hver dag, men man må ikke dusje for å holde seg ren. Mvh Yvonne
Gjest kittycat Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Neii du er ikkje skitten, med mindre du trener som faen og svetter til daglig. Men det gjør ikkje de fleste, så med mindre du driver med noe swetty syns eg dusj av både hud og hår er riktig annenhver dag. drit i de youtube-folksa og bloggerne. folk som ikkje kjenner andre og dømmer alle som ikkje dusjer hver dag kan bare dra seg. og det er jo helt sant at hud og hår ikkje har godt av å bli dusjet hver dag. trenger en pause liksom.
Gjest linsina Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Jeg leser overalt på nett at folk synes folk som ikke dusjer hver dag er ekle.Youtube "guruer" får også gjennomgå når de prøver å lære seerne sine at det ikke er bra for verken hår eller hud å dusje hver dag. Dette trodde jeg var noe alle viste, eller tar jeg feil? Jeg ser mange bloggere som skal ha peiling på hud og hår dusjer hver dag også, så kommer de samtidig med råd mot fuktfattig hud. Vet de ikke at huden blir fuktfattig av å dusje hver dag? At det naturlige oljene som ligger i huden er bra å ha og skal ikke skrubbes og vaskes bort hver dag ? Håret blir også bare mer fett av å dusje hver eneste dag. Mange tror at hvis en person ikke dusjer om morgenen, så er h*n skitten. Det er jo helt feil. Hørt om den gode gamle vaskekluten som du bruker til å vaske både hals og under armer med. Nei fysj og æsj det er fælt å ikke dusje :gjeiper: Selv dusjer jeg annenhver eller hver tredje dag og både hud og hår har aldri vært så bra før. Anbefales! hilsen skitne meg Hver tredje dag?? Jeg dusjer enten en eller to ganger om dagen. En om morgenen og noen ganger om kvelden. Jeg dusjer ikke nødvendigvis håret hver eneste dag, det dusjer jeg ca. annenhver dag, men jeg sliter ikke med fett hår av den grunn.. Aldri hatt fett hår i hele mitt liv
annannas Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Jeg får ofte skryt over at huden min er så myk og glatt. Og jeg tror dette har noe med at jeg "bare" dusjer annenhver/hver tredje dag. Mens andre venninner som dusjer hver dag må ty til tonnevis av bodylotion fordi huden deres er så tørr. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Du aner ikke hva du har satt i gang nå. Jeg husker med gru forrige dusjdiskusjon her på KG. Men jeg er enig med deg. Det er ikke ekkelt å ikke dusje hver dag. Synes hver dag(ihvertfall med såpe) er i overkant. To ganger om dagen er ihvertfall ikke bra. 2
Lovealii Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Dusjer også annenhver dag. Både huden min og håret mitt blir knusk tørt om jeg dusjer hver dag
@Maja Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Trur både hud og hår har best av å ikkje dusje kvar dag. Varierer litt kva eg gjer sjølv, blir innimellom kvar dag pga trening. Men ellers holder det fint for min del med dusj kvar andre til tredje dag.
frøkna Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Jeg syns det er deilig å dusje, og følelsen av å være ren etterpå, men vet jo det ikke er bra. jeg dusjer sånn 5 ganger i uka, så blir jo ofte hver dag, mens håret tar jeg bare når det trengs som er ca annenhver dag. Men om morgenen har jeg aldri klart å dusje noe særlig. da er jeg så trøtt og vil heller sove lenger. pluss at det tar så lang tid å tørke håret. gjør det som regel når jeg kommer hjem, da er det ekstra deilig med varm dusj! er heldigvis ikke plaget med tørr hud da
Sophia. Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Jeg dusjer hver/annen hver dag, men har gått lenger uten å dusje også. Syns ikke det er ekkelt så lenge man ikke er skitten. Regner med de som går et par dager mellom hver dusj vasker seg utenom dusjingen også, og da er det vel ikke noe problem?
Djungelvrål Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Huden vår er ikke laget for å tåle vann og sterke kjemikalier hver dag. Dusjsåpe er laget av sterke uttørkende kjemikalier, og det er ikke meningen at det naturlige fettlaget overhuden vår har skal stripper hver dag. Ikke rart vi får hudproblemer. Kan tenke meg at de som dusjer 1-2 ganger om dagen får hud som en sviske når de blir 50-60. 5
challenger Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Jeg dusjer hver eneste dag, men det er ikke fordi jeg føler meg skitten, det er bare ren rutine. Er en produktjunkie så det holder så jeg synes det er så gøy å dusje for da får jeg bruke så mye produkter Synes ikke folk er skitten etter en helt vanlig dag(sett bort i fra etter treningsøkt).
Gjest "gjest" Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Jeg svetter mye så jeg må i dusjen hver dag.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Dette er hva jeg bruker. Bare såpe, ingen rare kjemikalier, ingen merkelige stoffer, bare såpe. God gammeldags såpe. Dusjer hver/annen hver dag, litt ettersom hvor "skitten" jeg *føler* meg. I tillegg bruker jeg balsam i håret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå