Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har smakt det? Smaker det godt?

Tenkte å prøve det til middagen imorgen istedet for vanlig ris... hvis jeg våger :fnise:

Skrevet

Smaker ikkje så mykje, men det gjer jo ikkje vanlig ris heller. Ikkje farlig å prøve ;)

Skrevet

Smaker ikkje så mykje, men det gjer jo ikkje vanlig ris heller. Ikkje farlig å prøve ;)

Godt! Da er jeg ikke så skeptisk lenger, hvis det hadde hatt en veldig spesiel smak tror jeg at jeg ikke hadde våget å prøve :sjenert:

Skrevet

Jeg har byttet ut vanlig ris med byggris :) Og det er ganske godt! Det tar litt tid å bli vant til den "nye" smaken og jeg føler større behov for saus vedsiden av.

Mannen er nok ikke like overbevist som meg, så vi bytter på å ha ris og byggris annenhvergang.

Det er absolutt verd å prøve :) Et lite tips er å bruke kyllingfond i vannet når du koker byggrisen.

Skrevet (endret)

Jeg synes byggris er godt, blir liksom litt mer å tygge på enn ris:) Ellers er byggris forresten akkurat det samme som hele byggryn, bare at byggrisen er forkokt. Siden byggryn er mye billigere enn byggris, er det økonomisk smartere å bløtgjøre byggryn i vann over natta, før de kokes i en halvtimes tid.

Endret av Jompa
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes byggris er godt, blir liksom litt mer å tygge på enn ris:) Ellers er byggris forresten akkurat det samme som hele byggryn, bare at byggrisen er forkokt. Siden byggryn er mye billigere enn byggris, er det økonomisk smartere å bløtgjøre byggryn i vann over natta, før de kokes i en halvtimes tid.

De trenger strengt tatt ikke bløtlegges over natten heller, men kokes som brun ris i 45-50 minutter. Bruk samme mengdeforhold snom når du koker ris.

Jeg bruker ofte byggryn da jeg syns de smaker litt mer enn ingenting - slik som risen gjør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...