Avalon Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Noen som har smakt det? Smaker det godt? Tenkte å prøve det til middagen imorgen istedet for vanlig ris... hvis jeg våger
@Maja Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Smaker ikkje så mykje, men det gjer jo ikkje vanlig ris heller. Ikkje farlig å prøve
Avalon Skrevet 15. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2012 Smaker ikkje så mykje, men det gjer jo ikkje vanlig ris heller. Ikkje farlig å prøve Godt! Da er jeg ikke så skeptisk lenger, hvis det hadde hatt en veldig spesiel smak tror jeg at jeg ikke hadde våget å prøve
La Papesse Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Jeg har byttet ut vanlig ris med byggris Og det er ganske godt! Det tar litt tid å bli vant til den "nye" smaken og jeg føler større behov for saus vedsiden av. Mannen er nok ikke like overbevist som meg, så vi bytter på å ha ris og byggris annenhvergang. Det er absolutt verd å prøve Et lite tips er å bruke kyllingfond i vannet når du koker byggrisen.
Jompa Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 (endret) Jeg synes byggris er godt, blir liksom litt mer å tygge på enn ris:) Ellers er byggris forresten akkurat det samme som hele byggryn, bare at byggrisen er forkokt. Siden byggryn er mye billigere enn byggris, er det økonomisk smartere å bløtgjøre byggryn i vann over natta, før de kokes i en halvtimes tid. Endret 15. april 2012 av Jompa 3
Gjest navnelapp Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Her er oppskrift på ei vegetargryte med byggris, og eg brukar også byggris når eg lagar denne byggrissalaten. Den er veldig god! :-)
Halkatla Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Jeg synes byggris er godt, blir liksom litt mer å tygge på enn ris:) Ellers er byggris forresten akkurat det samme som hele byggryn, bare at byggrisen er forkokt. Siden byggryn er mye billigere enn byggris, er det økonomisk smartere å bløtgjøre byggryn i vann over natta, før de kokes i en halvtimes tid. De trenger strengt tatt ikke bløtlegges over natten heller, men kokes som brun ris i 45-50 minutter. Bruk samme mengdeforhold snom når du koker ris. Jeg bruker ofte byggryn da jeg syns de smaker litt mer enn ingenting - slik som risen gjør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå