Gå til innhold

rentefritak og betalingsutsettelse i lånekassen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Stina :)

Hei!

Jeg skal søke om rentefritak og betalingsutsettelse for studielån, da jeg er arbeidsledig (siden oktober). Jeg ser på skjema at Lånekassen forlanger utskrift av meldedatoer fra Aetat, og det er greit, det har jeg vært og fått. Men så skal de ha dokumentasjon på brutto inntekt/trygd/stønad/bidrag for hele søknadsperioden, og her lurer jeg litt på hva jeg egentlig skal sende ved. I denne perioden har jeg kun fått arbeidsledighetstrygd, men dette har kommet rett inn på konto, og jeg har ikke fått noe slags "lønnsslipp" eller hva jeg skal kalle det fra Aetat. Jeg har også jobbet et par dager i desember, men ennå ikke fått lønn, så der kan jeg heller ikke sende ved noe dokumentasjon, selv om det er snakk om et mindre beløp.

Noen som har vært borte i dette her, og vet hva Lånekassen krever av papirer? De er jo normalt ganske så firkanta, så best å være "føre var" vil jeg tro...

Hilsen fra arbeidsledig :-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leeloo76

Du får ikke en årsoppgave fra trygdekontoret da? Ellers er det sikkert bare å be om en utskrift av utbetalingene du har fått hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...