Gå til innhold

Ta studie via Folkeuniversitetet Øst og få studentbolig igjennom SIO?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har lyst til å ta et studie innenfor økonomi via Folkeuniversitetet.

På SIO sine sider står Folkeuniversitetet Øst blant en av utdanningsinstitusjonene som er tilknyttet studensamskipnaden.

Men om jeg starter opp på studiet jeg ønsker å ta så betaler jeg semesteravgift til Høgskolen i Nord-Trøndelag står det. Kan jeg allikevel benytte meg av SIO sitt tilbud om studentboliger? Undervisningen vil jo foregå i Oslo og det står jo som sagt at Folkeuniversitetet Øst er tilknyttet SIO.

Men gjelder det kanskje kun studier via Folkeuniversitetet hvor man betaler semesteravgiften til Universitetet i Oslo? Høres jo litt merkelig ut, men man vet jo aldri.

Håper noen her inne har peil :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

På SIO sine sider står Folkeuniversitetet Øst blant en av utdanningsinstitusjonene som er tilknyttet studensamskipnaden.

Men om jeg starter opp på studiet jeg ønsker å ta så betaler jeg semesteravgift til Høgskolen i Nord-Trøndelag står det. Kan jeg allikevel benytte meg av SIO sitt tilbud om studentboliger? Undervisningen vil jo foregå i Oslo og det står jo som sagt at Folkeuniversitetet Øst er tilknyttet SIO.

Men gjelder det kanskje kun studier via Folkeuniversitetet hvor man betaler semesteravgiften til Universitetet i Oslo? Høres jo litt merkelig ut, men man vet jo aldri.

Så lenge du betaler avgift til SiO så har kan du søke på studentboligene SiO har. Betaler du ingenting til SiO så kan du ikke. Om du via studiet ditt ikke skal betale semesteravgift til SiO så tviler jeg meget sterkt på at du kan benytte deg av SiOs tilbud!

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Spørsmålet er egentlig hvorfor i alle dager du betaler semesteravgift til Høgskolen i Nord-Trøndelag, men samtidig studerer i Oslo? :klo:

Det henger jo ikke helt på greip.

AnonymBruker
Skrevet

Det er Høgskolen i Trøndelag som står for studieplanen, blir på en måte fjernundervisning.

Tenker at det da kanskje kan være en mulighet å ta et lite enkeltemne ved UIO, for da betaler man jo semesteravgiften. Men da tar jeg jo enkeltemne kun for denne grunnen... Får vel bare gjennomføre det og passe på å bestå. Karakteren da blir ikke så viktig.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er Høgskolen i Trøndelag som står for studieplanen, blir på en måte fjernundervisning.

Tenker at det da kanskje kan være en mulighet å ta et lite enkeltemne ved UIO, for da betaler man jo semesteravgiften. Men da tar jeg jo enkeltemne kun for denne grunnen... Får vel bare gjennomføre det og passe på å bestå. Karakteren da blir ikke så viktig.

TS

Jeg tror definitvit jeg hadde gått for den løsningen ;) Meld deg opp til selvstudiumsvarianten av exphil, f.eks? Veeeldig lett å komme seg igjennom med et ok resultat, og da blir problemet med SiO og bolig løst ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...