Gå til innhold

Noen erfaringer med Ko Tao?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er fire jenter (2 mødre midt i 30-årene med døtre på 16 og 17) som reiser til Thailand i juni, for første gang. Vi flyr til Koh Samui men slik det ser ut nå kommer vi til å tilbringe mesteparten av ferien på Ko Tao, som er en mindre øy lengre fra fastlandet. Har noen av dere vært på denne øya og har noen tips til oss? Aktiviteter, fine strender, spisesteder og overnatting (ungene drømmer om bungalows på stranda)? Vi er i landet til sammen 15 dager, ville dere også vært noen dager på Koh Samui? Vi er ikke på utkikk etter fest, men strandliv, god mat og opplevelser.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange bungalow der.

Skrevet

Koh Tao er en utrolig avslappende og herlig øy! Dere kan lett finne bangalower rett på stranden, og de er sikkert også satt ned en del i pris siden juni er lavsesong. Øya er spesielt kjent for dykking, så hvis noen av dere er interessert i det, så ville jeg gjort det her. Tok selv dykkerlappen for litt under 2000 kroner med svensk instruktør og norsk eksamen mens jeg var der, og det var kjempeartig! Ellers går det fint an å snorkle rett ut fra stranda og. Om kvelden blir det satt ut lys samt lave bord og puter lang stranden - en magisk atmosfære! ;)

Skrevet (endret)

Jeg har vært på Ko Tao, men var bare i Tanote bay. Der hadde jeg en bungalow rett på stranden, men ganske enkel og primitiv (100kr natten). Stranden der er ikke den fineste, men veldig rolig. For dere anbefaler jeg kanskje å finne en litt større plass på øya. Samtidig som det går an å låne scootere og kjøre rundt på øya. Men veiene er ikke akkurat de beste, så kjør forsiktig ;)

Endret av Strawberrygirl
Skrevet

Jeg har vært på både Koh Samui, Koh Phangan og Koh Tao.

Jeg anbefaler dere så absolutt å besøke Koh Phangan om dere vil ha en skikkelig avslappende ferie. Milky Bay Resort er helt fantastisk! Menneskene som jobber der vil gi dere en opplevelse for livet. Dere bor i små hytter på resortområdet, der er det både restaurant med veldig god mat, basseng og tre meter til vannlinja. Fineste stedet jeg har vært på i Thailand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...