AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg fant noen pinnekjøttrester i fryseren som jeg gjerne skulle brukt opp, noen som har en god fremgangsmåte for å lage pinnekjøtt uten å dampe? Jeg har ikke kjøkkenutstyr til å dampe, og det er ikke så fristende å dra ut for å finne pinner.
Silfen Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Skal du lage det nå? Da blir det jo ikke middag før midnatt. Ellers kan du jo bare kjøpe en rist i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jo, jeg kunne kjøpt rist, men jeg vil gjerne vite hvordan man lager det uten
Gjest Survival Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Du kan jo bruke en slags tallerken. For eksempel en suppetallerken eller noe sånt.
Dark Star Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 I følge Hellstrøm blir det best når man koker det i væske, her bruker han grønnsakbuljong. Jeg har ikke testet medtoden, men er sikker på at det er minst like godt som å dampe http://www.tv2.no/underholdning/gkn/hellstroem-slik-faar-du-det-beste-pinnekjoettet-3065743.html 1
Lilleløva Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Er det utvannet? Hvis det er av typen du må vanne selv, så er det greit å vanne to-tre timer kortere enn angitt, for deretter å koke det i vanlig vann. Jeg synes det blir saftigst da Enda bedre blir det hvis du i tillegg setter grillen i stekeovnen på 250, og griller pinnekjøttet høyt oppi ovnen i ca ti monutter før du skal spise det!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Er det utvannet? Hvis det er av typen du må vanne selv, så er det greit å vanne to-tre timer kortere enn angitt, for deretter å koke det i vanlig vann. Jeg synes det blir saftigst da Enda bedre blir det hvis du i tillegg setter grillen i stekeovnen på 250, og griller pinnekjøttet høyt oppi ovnen i ca ti monutter før du skal spise det! Skal absolutt prøve å ha det i stekeovnen, gleder meg utrolig mye til pinnekjøtt i morgen nå - TS
Minya Skrevet 19. april 2012 #9 Skrevet 19. april 2012 Har aldri brydd meg med å dampe pinnekjøtt jeg, bare legger damprist i bunnen så det ikke svir seg, og heller på vann til det dekker over alt kjøttet. Så får det stå og kose seg i tre-fire timer.
ashera Skrevet 19. april 2012 #10 Skrevet 19. april 2012 Er det utvannet? Hvis det er av typen du må vanne selv, så er det greit å vanne to-tre timer kortere enn angitt, for deretter å koke det i vanlig vann. Jeg synes det blir saftigst da Enda bedre blir det hvis du i tillegg setter grillen i stekeovnen på 250, og griller pinnekjøttet høyt oppi ovnen i ca ti monutter før du skal spise det! Ti minutter på 250 graders grill er lenge! Sjekk etter fire minutter, og deretter hvert minutt. Det blir veldig fort brunet/brent.
juliane Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Slenger bare alle gaflene mine i bunnen på kjelen jeg, så trenger jeg ikke rist...
Capricorn Skrevet 19. april 2012 #12 Skrevet 19. april 2012 Kok det. Ikke damp det. Bruk Hellstrøm sin oppskrift som nevnt over. Veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå