Gå til innhold

Koke pinnekjøtt uten å dampe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant noen pinnekjøttrester i fryseren som jeg gjerne skulle brukt opp, noen som har en god fremgangsmåte for å lage pinnekjøtt uten å dampe? Jeg har ikke kjøkkenutstyr til å dampe, og det er ikke så fristende å dra ut for å finne pinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du lage det nå? Da blir det jo ikke middag før midnatt. Ellers kan du jo bare kjøpe en rist i morgen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg kunne kjøpt rist, men jeg vil gjerne vite hvordan man lager det uten :)

Gjest Survival
Skrevet

Du kan jo bruke en slags tallerken. For eksempel en suppetallerken eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset!

Skrevet

Er det utvannet? Hvis det er av typen du må vanne selv, så er det greit å vanne to-tre timer kortere enn angitt, for deretter å koke det i vanlig vann. Jeg synes det blir saftigst da :jepp:

Enda bedre blir det hvis du i tillegg setter grillen i stekeovnen på 250, og griller pinnekjøttet høyt oppi ovnen i ca ti monutter før du skal spise det! :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Er det utvannet? Hvis det er av typen du må vanne selv, så er det greit å vanne to-tre timer kortere enn angitt, for deretter å koke det i vanlig vann. Jeg synes det blir saftigst da :jepp:

Enda bedre blir det hvis du i tillegg setter grillen i stekeovnen på 250, og griller pinnekjøttet høyt oppi ovnen i ca ti monutter før du skal spise det! :spise:

Skal absolutt prøve å ha det i stekeovnen, gleder meg utrolig mye til pinnekjøtt i morgen nå :jepp:

- TS

Skrevet

Har aldri brydd meg med å dampe pinnekjøtt jeg, bare legger damprist i bunnen så det ikke svir seg, og heller på vann til det dekker over alt kjøttet. Så får det stå og kose seg i tre-fire timer.

Skrevet

Ti minutter på 250 graders grill er lenge! Sjekk etter fire minutter, og deretter hvert minutt. Det blir veldig fort brunet/brent.

Skrevet

Slenger bare alle gaflene mine i bunnen på kjelen jeg, så trenger jeg ikke rist...

Skrevet

Kok det. Ikke damp det. Bruk Hellstrøm sin oppskrift som nevnt over. Veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...