Gå til innhold

I hvilke land trenger man visum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke land er det man trenger visum for å komme inn i egentlig? Vet at USA og Australia er strenge, men er det flere land der man MÅ ha visum?

Hvordan er det med Mexico feks.?

Kan også nevne at jeg har sonet en kortere straff for noen år siden. Nettopp pga av dette kommer jeg meg ikke inn til USA(og sikkert Australia) uten å ha vært på intervju hos ambassaden.

Så hvilke land utenfor Europa kommer jeg meg lett inn i uten noe "forarbeid"?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke visum til Mexico. Ikke Thailand heller, hvis det er et aktuelt land å reise til.

AnonymBruker
Skrevet

Afghanistan, Algerie, Angola, Armenia, Aserbajdsjan, Australia, Bahrain, Bangladesh, Benin, Bhutan, Burkina Faso, Burundi, Cuba, Djibouti, Egypt, Elfenbenskysten, Eritrea, Etiopia, Filippinene, Gabon, Ghana, Hviterussland, India, Indonesia, Irak, Iran, Jemen, Jordan, Kambodsja, Kamerun, Kapp Verde, Kasakhstan, Kenya, Kina, Kirgisistan, Kongo, Kosovo, Laos, Libanon, Liberia, Libya, Madagaskar, Mali, Mauritania, Mongolia, Mosambik, Myanmar, Nepal, Niger, Nigeria, Nord-Korea, Oman, Pakistan, Quatar, Russland, Rwanda, Saudi-Arabia, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sri Lanka, Sudan, Surinam, Syria, Tadsjikistan, Taiwan, Tanzania, Thailand, Togo, Tsjad, Turkmenistan, Tyrkia, Uganda, USA, Usbekistan, Venezuela, Vietnam, Zambia, Zimbabwe og flere.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke visum til Mexico. Ikke Thailand heller, hvis det er et aktuelt land å reise til.

Åh det høres bra ut. Da blir det nok tur til Mexico istedet for USA :)

Skrevet

Landsider.no gir en god oversikt over hva du trenger for innreise til forskjellige land, og som regel hva visumet koster, og hvordan du skaffer det.

AnonymBruker
Skrevet

Åh det høres bra ut. Da blir det nok tur til Mexico istedet for USA :)

På vei til Mexico får du utsendt et turistvisum hvor du må fylle ut hvorvidt du er tidl. straffedømt eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

På vei til Mexico får du utsendt et turistvisum hvor du må fylle ut hvorvidt du er tidl. straffedømt eller ei.

Kommer jeg ikke inn da eller? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det i mange land, reiste rundt i Sør-Amerika,og da måtte vi fylle ut visumsøknad på grensen eller i flyet på vei til nytt land. Landene AB 20:42 lister opp er land der du må fikse visum før du reiser fra Norge. Du bør sjekke godt før du reiser, mange steder slipper ikke straffedømte inn i landet. Ta også høyde for at flyet f.eks mellomlander i USA (veldig vanlig med mellomlanding i Miami på vei til Mexico), og at du i så fall kan få problemer pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...