Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skifter ofte foundation, føler liksom at jeg aldri finner den rette for meg :roll: Enten blir huden fet, sminken smelter bort eller så dekker den altfor mye eller ingenting :oops:

Hva ser dere etter når dere leter etter foundation og hva slags bruker dere nå, hvor mye kostet den? Er det ett merke som går igjen? Er det stor forskjell mellom de "billige" foundation'ene du får kjøpt på f.eks Kappahl og de litt dyrere man får kjøpt på parfymerier? Hvor mye er det rimelig å betale for en god foundation?

Ble litt mye, men er veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drev og å byttet found. ofte. Men nå er min Kanebo cream finish snart tom, og da blir det en ny sånn!

Har prøvd både billig og dyrt, og har funnet ut at her lønner det seg å betale litt mer...

Kaneboen koster kr. 300.

Skrevet

Bytter på to forskjellige "billigmerker" Max Factors Seamless Make-up og en fra L'oreal som jeg ikke husker navnet på. Det er litt skimmer i den.

Hva jeg ser etter? Tja.. den bør ikke være tørr og dekkende. Liker best de som er flytende og som jevner ut fargen. Bruker en concealer hvis det er noe jeg vil dekke til bedre og tar foundationen utenpå.

For meg er det ikke aktuelt å kjøpe dyre merker. Kanskje fordi huden min ikke er "vanskelig"? Jeg har prøvd forskjellige merker, dyre og billige. De billigste (f.eks H&M sitt eget merke) fungerer ikke bra på meg og de dyre merkene har ikke gjort noe mer enn Max Factor for meg.

Skrevet

Jeg har forelsket meg i Shiseido - The Makeup Foundation.

Den dekker akkurat passe, er grei å påføre og den ser naturlig ut.

Den koster ca 200 på Strawberrynet.

Men, siden Strawberrynet ikke lenger har denne fargen, har jeg nå måttet bestille noe annet, denne gangen prøver jeg Estee Lauder's Double Wear.

Jeg har ikke fått den ennå, så jeg kan ikke uttale meg om den foreløpig, men jeg har hørt at den er bra. Så jeg lever i håpet.

Dyrt er ikke nødvendig best, og billig er ikke nødvendigvis håpløst.

Jeg har f.eks prøvd en annen foundation fra Shiseido enn den jeg har forelsket meg i, og den er helt håpløs, umulig å få jevna ut, den legger seg i klumper og ser helt forferdelig ut.

Jeg er ikke intr i å betale mer enn et par hundre for en foundation, og mener jo at det er fullt mulig å finne en bra foundation til den prisen.

Man må som regel prøve og feile litt (og hive litt og kaste bort penger på sminke som ikke fungerer), før man finner noe man er fornøyd med.

Gjest sexysadie
Skrevet

Bruker noe som kalles Smoothing Veil ifra Shiseido.

Det er ingen fundation i den tradisjonelle forstand at den er farget, men gir ett porselensaktig utseende som jeg digger rått.

Skrevet

Kanebo sin cream finish er min favoritt og.

Synes den er verdt pengene. Den er dekkende og lett å legge.

Har prøvd mange av de såkalte billig variantene, men de satt ikke pent på meg ialfall.

Skrevet

Terracotta fra Guerlain. Koster 350,- (Compact foundation)

- Føles lett og behagelig, naturlig resultat, gjør huden myk, SF 15, gir glød..

Som dere skjønner, jeg er veldig fornøyd, og synes den er verdt pengene.

Skrevet

Photogénic fra Lancôme bruker jeg. Koster ca 250kr, men jeg synes den er veldig god. Inneholder lysreflekterende pigmenter.

Skrevet

Kjøpte Estee Lauders Double Wear i forrige uke, og er kjempefornøyd med den så langt(brukt den nesten hver dag). Er stort sett fornøud med det meste fra EL.

Double Wear passer veldig godt til min hudtype(tørr overhud, fet underrhud) og sitter veldig lenge. Koster ca 270 kr

Ellers likte jeg godt Diors Diorlight, men prøvte en annen fra Dior (Eclat Satin tror jeg er navnet) og den var ikke fin på meg.

Skrevet

Bruker Diorskin for øyeblikket. Halvdekkende, sitter hele dagen, flasser ikke på tørre partier. Fargen passer min hud. Koster ca. 270 (?).

Har også prøvd Max Factor, L'Oreal og andre rimelige merker. Min erfaring er at disse kan være ok med en gang man påfører, men de sitter/varer ikke lenge, og blir fort skjoldete på huden.

Syns derfor det verdt å bruke foundation av et dyrere merke.

Skrevet

Takker for svar og skal sette opp liste neste gang jeg skal på parfymeri :blunke: Dvs neste gang jeg får lønning :P

Skrevet

Jeg bruker en oilfree en fra Herbalife, fordi jeg har en fet hudtype. Det er viktig å diagnosere hudtype før du kjøper. Dette kan de i parfymeriet hjelpe deg med.

Skrevet

jeg bruker nivea skin like og er fornøydt med den..:)

Skrevet
Bruker noe som kalles Smoothing Veil ifra Shiseido.

Det er ingen fundation i den tradisjonelle forstand at den er farget, men gir ett porselensaktig utseende som jeg digger rått.

Dette høres spennende ut, Sexysadie, kan du si litt mer om den? :sminkedokke:

Gjest Diva i.i.
Skrevet

En fra Rimmel.

Funker bra nok og koster 99,-

Kanskje heller mer proffe merker du spør etter, men denne er god "on a budget" i allefall :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Kanebo Total Finish. Har hatt den samme i over ett år nå, trenger neppe kjøpe ny før utpå vårparten engang.

Skrevet

Vitalumiere (tror jeg den heter) fra Chanel. Dekker akkurat passe og gir ansiktet en fin farge og glød. Kostet mellom 300 og 400 kr

Skrevet

Jeg bruker en fra Givenchy og er ikke helt fornøyd.

Skrevet

Kanebo Total Finish pudderfoundation. Kjempefornøyd!!

Skrevet

Jeg bruker Clinique Superfit makeup, og er fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...