Pialill Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg er stor fan av å lage masse mat, fryse ned og ha klart middager til senere. Gryteretter og liknende passer jo ypperlig til det. Gjerne retter der jeg bare trenger å koke litt pasta eller ris ved siden av. Eller eventuelt bare grønnsaker Jeg lagdeindisk tikka masala hin dagen og frøs ned. GENIALT! vil gjerne ha andre retter i samme bane. Sparer masse tid med ferdig mat for en student som også jobber Billigere er det også enn å kjøpe ferdigmat Retter med bønner og linser mottas med takk, trenger noen gode oppskrifter der Fisk står også høyt på listen!
Ingis Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Siden du liker indisk, hva med kylling korma? Denne varianten tar ikke så fryktelig lang tid, smaker fantastisk og inneholder kikerter, som etterspurt:) Ellers kan jeg anbefale Chili Con Carne; Rask, billig og veldig god middag:) Andre forslag: - Hjemmelaget Bali kyllinggryte, også med kikerter. - Gresk gryterett - Tyrkiske kjøttboller, her er det bare å tilsette bønner dersom du vil:) 1
Pialill Skrevet 15. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2012 Nam, masse så godt ut! Flere oppskrifter folkens!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 kjøttdeig 2 bokser hermetiske tomater 1 boks med mais 1 boks kidneybønner 1 boks chili bønner 1 chili 1,5-3 paprika(en grønn en gul en rød) 1 pakke creme fraiche 1/2 lett øl 1 løk 1-2 fed hvitløk. pepper og salt.basilikum og oregano som krydder. steke kjøttdeig, ha i boksene med tomat så øl,la det koke i 30 min så har du i resten, creme fraiche tilslutt å da lar du det bare koke noen min.
strwberry Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Har ikke noe spesielt god oppskrift men putt ananas oppi :-D Utrolig godt..Nom nom!
otilie Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 jeg pleier å lage meg taco gryte. kjøttdeig med tacokrydder, blandt med mais, bønner, løk, tacosaus, chili/jalapeno, sjampignon.. putt oppi hva du vil! og woker er veldig fint å putte i fryseren og ja jeg har en boks med garam masala krydder og en med karripaste. Pleier å blande det med kokosmelk. Også har jeg oppi kyllingfilet i strimler, gulerøtter, løk... ja wok-grønnsaker!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Ellers kan jeg anbefale Chili Con Carne; Rask, billig og veldig god middag:) Den der er sikkert kjempefin på en ukedag. Om man vil ha en Chili con carne som gjør litt mer ut av seg, så bruk karbonadedeig, gjerne litt rødvin - og la den koke lenge. Det siste er viktigst. Gjerne to timer, det er helt utrolig hvor mye forskjell det gjør på smaken. Denne er helt super.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 jeg pleier å lage meg taco gryte. kjøttdeig med tacokrydder, blandt med mais, bønner, løk, tacosaus, chili/jalapeno, sjampignon.. putt oppi hva du vil! og woker er veldig fint å putte i fryseren og ja jeg har en boks med garam masala krydder og en med karripaste. Pleier å blande det med kokosmelk. Også har jeg oppi kyllingfilet i strimler, gulerøtter, løk... ja wok-grønnsaker! bruker du noe væske til taco gryten eller bare masse salsa eller? Jeg må ha det inn med teskje
Ingis Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 Mens vi er inne på dette med meksikansk: Jeg lagde en virkelig super meksikansk kyllinggryte igår, som er lett å lage store kvanta av:) Den smaker meksikansk, men ikke taco eller chili con carne, som kan være greit til variasjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå