Gå til innhold

Din beste oppskrift på gryterett eller liknende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stor fan av å lage masse mat, fryse ned og ha klart middager til senere. Gryteretter og liknende passer jo ypperlig til det. Gjerne retter der jeg bare trenger å koke litt pasta eller ris ved siden av. Eller eventuelt bare grønnsaker :)

Jeg lagdeindisk tikka masala hin dagen og frøs ned. GENIALT! vil gjerne ha andre retter i samme bane. Sparer masse tid med ferdig mat for en student som også jobber ;) Billigere er det også enn å kjøpe ferdigmat :)

Retter med bønner og linser mottas med takk, trenger noen gode oppskrifter der :) Fisk står også høyt på listen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nam, masse så godt ut! :)

Flere oppskrifter folkens!

AnonymBruker
Skrevet

kjøttdeig

2 bokser hermetiske tomater

1 boks med mais

1 boks kidneybønner

1 boks chili bønner

1 chili

1,5-3 paprika(en grønn en gul en rød)

1 pakke creme fraiche

1/2 lett øl

1 løk

1-2 fed hvitløk.

pepper og salt.basilikum og oregano som krydder.

steke kjøttdeig, ha i boksene med tomat så øl,la det koke i 30 min så har du i resten, creme fraiche tilslutt å da lar du det bare koke noen min.

Skrevet

Har ikke noe spesielt god oppskrift men putt ananas oppi :-D Utrolig godt..Nom nom! :rodmer:

Skrevet

jeg pleier å lage meg taco gryte.

kjøttdeig med tacokrydder, blandt med mais, bønner, løk, tacosaus, chili/jalapeno, sjampignon.. putt oppi hva du vil!

og woker er veldig fint å putte i fryseren og ja :)

jeg har en boks med garam masala krydder og en med karripaste.

Pleier å blande det med kokosmelk. Også har jeg oppi kyllingfilet i strimler, gulerøtter, løk... ja wok-grønnsaker!

AnonymBruker
Skrevet

Ellers kan jeg anbefale Chili Con Carne; Rask, billig og veldig god middag:)

Den der er sikkert kjempefin på en ukedag. :)

Om man vil ha en Chili con carne som gjør litt mer ut av seg, så bruk karbonadedeig, gjerne litt rødvin - og la den koke lenge. Det siste er viktigst. Gjerne to timer, det er helt utrolig hvor mye forskjell det gjør på smaken. Denne er helt super.

AnonymBruker
Skrevet

jeg pleier å lage meg taco gryte.

kjøttdeig med tacokrydder, blandt med mais, bønner, løk, tacosaus, chili/jalapeno, sjampignon.. putt oppi hva du vil!

og woker er veldig fint å putte i fryseren og ja :)

jeg har en boks med garam masala krydder og en med karripaste.

Pleier å blande det med kokosmelk. Også har jeg oppi kyllingfilet i strimler, gulerøtter, løk... ja wok-grønnsaker!

bruker du noe væske til taco gryten eller bare masse salsa eller? Jeg må ha det inn med teskje :rope:

Skrevet

Mens vi er inne på dette med meksikansk: Jeg lagde en virkelig super meksikansk kyllinggryte igår, som er lett å lage store kvanta av:) Den smaker meksikansk, men ikke taco eller chili con carne, som kan være greit til variasjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...