AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 OK, litt spekulativ overskrift, siden jeg vet KG elsker dotråder :gjeiper: Men jeg fikk altså dette spørsmålet av en fremmed dame, med sjokkert tone, da jeg fylte vannflasken min på toalettet på flyplassen. Og nei, jeg fylte den ikke fra doskåla, men fra krana. Tror folk at vannet fra krana kommer rett fra kloakken? Forklarer det kanskje hvorfor så mange driter(!) i å vaske hendene etter toalettbesøk? Eller er det ekkelt å drikke vann som har befunnet seg i rommet ved siden av et toalett? Hvis ja, er det like ekkelt å ta med en flaske kjøpevann fra kiosken ved siden av inn på toalettet? Må vannet helles ut om man har vært så ubetenksom å oppbevare det i vesken mens man befant seg på et unevnelig sted? 10
frøkna Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 HAHA så utrolig merkelig! vann fra krana inne på ett toalett er da ikke dovann! Det er vanlig vann som kommer fra en kran som er det samme vannet som er i en kran i for eksempel ett kjøkken. Hu dama var sikkert ett ekstremt tilfelle av OCD
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg gjør det ikke. Hadde brekt meg om jeg prøvde. Vet det er irrasjonelt, men jeg synes offentlige toaletter er så ekle at selv springvannet der føles ekkelt. Vasker så klart hendene i springvannet hvis jeg en sjelden gang må bruke et offentlig toalett (klarer som oftest å knipe igjen til jeg kan bruke et privat toalett), men da smører jeg hendene med antibac etterpå. 2
challenger Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Jeg synes det er ekkelt med vann fra krana på et offentlig toalett. Veit jo at det ikke er dovann som kommer ut, men synes det er uhygienisk uansett. Tenker på hvor mange bakterier som florerer inne på et offentlig toalett og vaskene der. Så nei jeg drikker ikke "dovann". 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Faen da, jeg sitter å spiser! Stygg overskrift! 2
Sweet77 Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Jeg gjør det ikke. Hadde brekt meg om jeg prøvde. Vet det er irrasjonelt, men jeg synes offentlige toaletter er så ekle at selv springvannet der føles ekkelt. Vasker så klart hendene i springvannet hvis jeg en sjelden gang må bruke et offentlig toalett (klarer som oftest å knipe igjen til jeg kan bruke et privat toalett), men da smører jeg hendene med antibac etterpå. ..og her er grunnen til at det er ekkelt å drikke vann fra den samme springen. Så mange som kommer borti den krana etter først å ha tørket seg diverse steder under dobesøket sitt - ser bare for meg en helt herlig e-coli mix fra x antall bakender... 3
frøkna Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 så utrolig fisefine folk er da! klarer ikke lese ordet dovann samtidig som du spiser? Og det er da ikke bakterier I VANNET på offentlige toaletter, det er i så fall på håndtak, eller selve doen. Selv bruker jeg lett offentlige doer, skjønner meg ikke på folk som på død å liv må holde seg til de kommer hjem, det er bakterier overalt. tror ikke jeg kommer til å dø med det første fordi jeg dreit på Oslo S.. 10
Gjest Vodka Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Jeg gjør det helst ikke.. Men er møkklei av å kjøpe vann på flyplasser, skulle ønske det fantes sånne vannkraner man kan fylle på flaska si på.
HedvigR Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Haha, jeg må si jeg tenkte mitt da jeg leste denne overskriften Men med den definisjonen så kan jeg fint drikke dovann! Driter i om det kan være litt mer bakterier fordi folk kan komme bort i tappen. Synes forresten ikke de fleste offentlige toalett er så ekle heller, med unntak av noen svette utesteder. Men ORDENTLIG dovann hadde jeg aldri drukket!! 3
Anna Svingtrapp Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Jeg fyller gjerne vann fra kranen på toalettet, vet at vannet er like rent der som alle andre steder. Jeg gjør det helst ikke.. Men er møkklei av å kjøpe vann på flyplasser, skulle ønske det fantes sånne vannkraner man kan fylle på flaska si på. Kan man egentlig ta med en tom flaske gjennom sikkerhetskontrollen? Trodde det var størrelsen på beholderen de ser på, ikke mengden innhold?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Drikke vann fra flyplassdoer o.l. er fy-fy. Folk kommer borti kranen. Det er helt utrolig hva endel foretar seg på offentlige doer. Og tanken på å drikke vannet er bare ekkel. Betaler gladelig for å få rent vann i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Kan man egentlig ta med en tom flaske gjennom sikkerhetskontrollen? Trodde det var størrelsen på beholderen de ser på, ikke mengden innhold? Ja, man kan ta med en flaske, så lenge den er helt tom. Det kjedelige på Gardermoen og flere andre steder er at man ikke får regulert temperaturen på vannet. Har flere ganger lett rundt lenge for å finne en kran med kaldt vann. Mens hvis jeg skal vaske meg, er det som regel kaldt. Hvorfor kan ikke alle toalettene ha normale kraner, som på handicaptoalettet. :gjeiper:
Gjest Vodka Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Ja, man kan ta med en flaske, så lenge den er helt tom. Det kjedelige på Gardermoen og flere andre steder er at man ikke får regulert temperaturen på vannet. Har flere ganger lett rundt lenge for å finne en kran med kaldt vann. Mens hvis jeg skal vaske meg, er det som regel kaldt. Hvorfor kan ikke alle toalettene ha normale kraner, som på handicaptoalettet. :gjeiper: Ja, ikke sant, på gardermoen er vannet i kranene lunkent. Så der er det ikke mulig å få gratis vann å drikke en gang.
pinar Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Jeg syns faktisk det er litt ekkelt å fylle opp vannflasker inne på toalettet. Eller ha med vannflasker inn på do. Så nei. Jeg drikker kjøkken vann.
Cata Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Jeg så også for meg noen med hodet nedi skåla nå... Jeg er en dårlig vanndrikker når jeg er på reise, så jeg har ikke det store behovet for å etterfylle noen vannflaske. Dermed blir det heller ingen etterfylling på do. Så lenge det er i Norge (eller et annet land med drikkbart kranvann) så ville jeg ikke hatt noen problemer med å etterfylle fra springen på en do, men ville selvsagt passet på at ikke tuten på flaska kom i kontakt med vannkranen.
Gjest Badabing Skrevet 16. april 2012 #16 Skrevet 16. april 2012 Etter å ha sett en som så og si sugde på springen inne på do på flyplassen mens hun pusset tenner, har jeg sluttet å fylle på vannflasken min der.
Chloe- Skrevet 16. april 2012 #17 Skrevet 16. april 2012 Fra en kran på flyplassen JA, fra en kran på flyet NEI. Det er jo vann som har ligget stille i tanken i x tid. Er det ikke også sånn at utslagsvannet på flyet filtreres og resirkuleres inn igjen også? Men en gang så jeg en (pent kledd, velfrisert) kvinne som satte hele truten rundt vaskekrana på et offentlig toalett. Vel...
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #20 Skrevet 16. april 2012 Faen da, jeg sitter å spiser! Stygg overskrift! Wut?! Foran pcen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå