Gå til innhold

blodpropp i leggen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt blodpropp i legen som vil fortelle hvordan de opplevde det?

Jeg har en legg som verker/dunker og kjennes øm....har ikke vært i fysisk aktivitet,har ikke gått på noe, ingen blåmerker og ingen hevelse i leggen....Hva i all verden kan årsaken være??? dette er 2 dagen den er sånn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt det selv, men har hatt pasienter med dyp venetrombose. De vanligste symptomene er rødhet, varme, hevelse, smerte i leggen. Er det smertefullt å stryke over leggen? Kjennes den "stinn"? Ta et målebånd og mål begge leggene på samme sted. Er den tykkere? Føles smertene å sitte dypt inni leggen, eller er det overflatisk? Bakpå leggen eller foran på skinnbeinet? Er foten vond å gå på?

Har du vært syk, eller sittet lenge (feks på en flyreise)? Nylig beinbrudd feks? Bruker du p-piller? Røyker du? Overvektig? Har du nær familie med tendens til blodpropp? Blir du usikker når jeg spør alle disse spørsmålene, eller kan svare ja på noen av de, så ville jeg kontaktet legen. Det KAN være høyst ufarlig, det kan være dyp venetrombose.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt det selv, men har hatt pasienter med dyp venetrombose. De vanligste symptomene er rødhet, varme, hevelse, smerte i leggen. Er det smertefullt å stryke over leggen? Kjennes den "stinn"? Ta et målebånd og mål begge leggene på samme sted. Er den tykkere? Føles smertene å sitte dypt inni leggen, eller er det overflatisk? Bakpå leggen eller foran på skinnbeinet? Er foten vond å gå på?

Har du vært syk, eller sittet lenge (feks på en flyreise)? Nylig beinbrudd feks? Bruker du p-piller? Røyker du? Overvektig? Har du nær familie med tendens til blodpropp? Blir du usikker når jeg spør alle disse spørsmålene, eller kan svare ja på noen av de, så ville jeg kontaktet legen. Det KAN være høyst ufarlig, det kan være dyp venetrombose.

Vanskelig å beskrive hvor smerten/ømheten sitter, litt vandrende både foran og bak ,men menst foran. er svakt dunkende ubehag.

Ingen røhet eller varmhet. Når jeg studerer leggene kan den vonde se biiittelitt tykkere ut, men vet ikke om jeg bare innbiller meg det? Ikke vondt hverken å gå eller stryke over leggen.

ingen flyreise, ingen beinbrudd, ikke røyk eller p-piller. Aldri hørt om noen i familien som har hatt blodpropp....jeg veier kanskje 10 kilo "for mye". Har vært ganske "stillesittende" siste 5 mndr pga annen helt urelevant sykdom, vært mest hjemme, men jobbet 2 dager i uken med mye gåing........ Kan lege evt vente til i morgen? har hatt dette ubehaget i 2 dager nå...men ikke blitt noe "verre"

AnonymBruker
Skrevet

noen som kan svare på siste innlegget mitt, tør ikke legge meg her....

Gjest Anonym
Skrevet

Har man konstant ubehag i leggen ved blodpropp, eller ubehag som kommer og går litt??

Skrevet

En gang min mor opererte magen fikk hun veldig vondt i det ene beinet og ringte kirurgen som sa at så lenge hun klarer å gå opp på tå(uten enorme smerter vil jeg tro) så er det ikke blodpropp. Men det kan hende jeg husker feil. Ring legevakta, de vet nok hvilke tegn du bør være obs på og ikke :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar Aspera!:-)

Ddt gjør ikke direkte vondt og er ikke varmt eller rødt... Bare litt skummelt å skulle legge seg. Kan jo være at jeg er helt hypokonder også?

vært likt nå i to døgn, skulle kanskje tro at det ville blitt verre hvis det var blodpropp?

Hadde moren din blodpropp,eller var det bare forbigående smerter?

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos legen?

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hos legen. Vi andre kan ikke gi deg svaret.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Gammel tråd, men hva skjedde med deg? Var du hos legen og fant ut hva det var? 

Anonymkode: 9ea9b...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...