AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Er streamin lovlig? Jeg skjønner at nedlasting ikke er lov, men å se musikkvideoer, TV-serier osv som streamet er vel lov?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Hvorfor er det ingen som har svart? Jeg har prøvd å google, men finner ikke noe ordentlig svar. bare folks meninger... Jeg vil ikke gjøre noe ulovlig.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Er streamin lovlig? Jeg skjønner at nedlasting ikke er lov, men å se musikkvideoer, TV-serier osv som streamet er vel lov? Nedlasting er lov, det er det å dele ut kopibeskyttet materiale som ikke er lov. Hvis man laster ned filmer osv. som torrent-filer deler man ut samtidig som man laster ned, derfor er det ulovlig. Ingen problemer med streaming siden du da ikke deler ut noe.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Takk for svar! Så det er faktisk lovlig å laste ned sanger, filmer og slikt? jeg trodde det var hele poenget med at det skulle være ulovlig.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Takk for svar! Så det er faktisk lovlig å laste ned sanger, filmer og slikt? jeg trodde det var hele poenget med at det skulle være ulovlig. Det finnes ingen norsk lov mot nedlasting/streaming, kun å dele beskyttet materiale.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Nedlasting er lov, det er det å dele ut kopibeskyttet materiale som ikke er lov. Hvis man laster ned filmer osv. som torrent-filer deler man ut samtidig som man laster ned, derfor er det ulovlig. Hva mener du med at når man laster ned torrent-filer deler man ut samtidig som man laster ned?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Hva mener du med at når man laster ned torrent-filer deler man ut samtidig som man laster ned? Om man setter innstillingene slik at man ikke deler ut mens man laster ned vil man i de fleste tilfeller ikke få filen ned. Hilsen annen AB
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Om man setter innstillingene slik at man ikke deler ut mens man laster ned vil man i de fleste tilfeller ikke få filen ned. Hilsen annen AB Er det dette som kalles seed?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Er det dette som kalles seed? Det kalles seeding.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Det kalles seeding. Nei, det er fornorsking. Seed er riktig.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Nei, det er fornorsking. Seed er riktig. Neppe. Har uTorrent på engelsk og der står det "seeding" bak alle filene jeg deler med andre. 1
Gjest badeand1 Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 Neppe. Har uTorrent på engelsk og der står det "seeding" bak alle filene jeg deler med andre. Står det ikke det fordi den driver av å seeder? Som at det står "downloading" når den laster ned og ikke bare "download"
Gjest Borghild Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Hvis du streamer for mye kommer onkel politi på døra di og legger deg i håndjern. Så vær forsiktig.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Står det ikke det fordi den driver av å seeder? Som at det står "downloading" når den laster ned og ikke bare "download" Ja, var jo det jeg mente. Fornorsking det nå da?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Hvis du streamer for mye kommer onkel politi på døra di og legger deg i håndjern. Så vær forsiktig. Det har da aldri skjedd her i landet.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Jeg skjønner fortsatt ikke helt Hvis man laster ned, hva er det egentlig man deler? Det man holder på å laste ned?
MissCoverdale Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 Seeding er vel de som deler også? Og leeches e.l. er de som kun laster ned men ikke deler? Er i hvert fall de uttrykkene som brukes på PirateBay
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #18 Skrevet 28. april 2012 Jeg skjønner fortsatt ikke helt Hvis man laster ned, hva er det egentlig man deler? Det man holder på å laste ned? Nei, du deler alle de lettkledde bildene kjæresten din tok av deg i syden i fjor sommer.
jabx Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 Streaming eller nedlasting i seg selv er ikke ulovlig. Det er bare det hvis man gjør det med materiale som er distribuert uten tillatelse frå åndsverkets innehaver.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Jo, det er også ulovlig å laste ned opphavsbeskyttet materiale. Men vi snakker om helt andre strafferammer enn ved deling. Laster du ned en ulovlig film, blir du straffet for å laste ned den ene filmen, og hvis du må betale erstatning må det jo bli for akkurat den filmen. Deler du derimot ut til andre (torrent), er du ute å sykler big time om du skulle bli tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå