Gå til innhold

ferietur i september/oktober?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor man bør reise i september/oktober hvis man ønsker sydenvarme og opplevelser? Helst ikke så dyrt.. Jeg er ikke glad i de turistifiserte stedene som feks. grand canaria....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Tyrkia i september og det var helt fantastisk. Nydelig vær, ikke for varmt og ikke for kaldt. Billig mat, billig shopping og en nydelig plass. Var selv i Alanya, men Side er også til å anbefales. Turistsesongen går mot slutten, så alt begynner å bli billigere, selgere er mindre plagsom, ikke så fryktelig folksomt. Ja, rett og slett perfekt :)

Skrevet

Men Tyrkia er kanskje ikke det beste stedet om man ikke liker turistifiserte steder?

Jeg likte meg veldig godt i Dubai, men ville drøyd til oktober, da jeg ser for meg at det er ganske varmt der i september. Er turister der også, men ikke på langt nær på samme nivå som på Kanariøyene. Vi møtte ingen skandinaviskpratende da vi var der.

Skrevet

Takk for tips :) Vibi: er det ikke dyrt å reise til Dubai da? Jeg har ikke så høyt budsjett...

Skrevet

Italia er flott tidlig på høsten. Jeg har vært på Sicilia i månedskiftet september/oktober og det var nydelig! Turistene har reist hjem, også italienerne (som har fellesferie i august). Været er perfekt, ca. 25-30 grader.

Du kan fly billig til Sicilia med Ryanair.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også vært på i Italia i denne perioden, og det var veldig bra. Men det er verd å merke seg at hvis man ikke drar til de store byene er det meste av spisesteder ol stengt. Vi var i en liten landsby, og det var nesten blitt litt "øde". Vi hadde leid egen leilighet, så det gjorde ikke så mye for oss, men det er verdt å merke seg!

Jeg har også vært i Frankrike i november, Ste Tropez området. Vi bodde i en by som ligger på andre siden av bukten for St Tropez, og utenfor sesongen var dette faktisk utrolig hyggelig. Byen het Ste Maxime, og er en av de fineste og mer autentiske franske byene jeg har vært i. Vi leide en leilighet av et par fra Norge, som vi fant på finn.no. Det var helt topp, og veldig deilig når man ikke er stødig på språk. På denne måten kunne vi lage litt mat hjemme, for det er ikke superbillig å fra ut å spise! Jeg vil absolutt anbefale dette stedet! Skal tilbake i sommer! :)

Skrevet

Takk for tips :) Vibi: er det ikke dyrt å reise til Dubai da? Jeg har ikke så høyt budsjett...

Vi fløy relativt rimelig med Norwegian. De flyr i tillegg direkte, og det er jo deilig. Ingen andre som gjør det fra Norge. Vi leide en leilighet ute på Palmen via homeaway.com. Her finner du masse leilighet med forskjellig beliggenhet og forskjellige prisklasser. Vår leilighet lå i et svært kompleks med privat strand og bassengområde. Jeg vil tro at shoppingen er der det ryker mest penger - her er det nemlig myyyye å velge i! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...