Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig utdannet førskolelærer nå i vår, og har begynt å søke på jobber. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal søke på jobb som pedagogisk leder eller førskolelærer.

På den ene siden er jeg veldig motivert for å være pedagogisk leder og få være med å påvirke arbeidet i barnehagen i større grad. Jeg er redd for at om jeg får jobb som førskolelærer at jeg etter hvert kommer til å synes det er kjedelig å være "under" en som har samme kompetanse som meg.

På den andre siden er det skummelt nok å være nyutdannet og komme ut i jobb, om man ikke skal ha så mye ansvar. Det er mye å sette seg inn i, og det kan jo kanskje være greit å få litt erfaring før man jobber som ped.leder.

Noen som har erfaring på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nyutdannet barnevernspedagog for to år siden så det blir jo ikke helt det samme, men jeg startet som førskolelærer og er igrunn glad for det. Syns det var endel å sette seg inn i og det var greit å få litt erfaring og lærdom fra en som hadde vært i gamet noen år. Men nå hadde jo ikke jeg samme kunnskap som det du har etter førskolelærerutdanningen! Men er nå tilbake som ped.leder etter et års permisjon og er glad for det, syns det er veldig spennede å være med i leder teamet og på den måten få påvirke litt mer! :) Så hade jeg vært utdannet førskolelærer ville jeg kanskje bare hoppet i det og prøvd meg som ped.leder, vil tro du får god støtte og hjelp av de andre i lederteamet og av styrer i barnehagen.

Lykke til med jobbsøking :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...