Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke får vi møte kjæresten til min svigerinne for første gang. De skal hit å spise. Hva skal jeg lage? Er helt tom for ideer til mat nå for tiden. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere ha full middag, varmt kveldsmåltid eller hva?

Jeg foreslår at du lager pai, kanskje to stk med ulikt fyll. Pai kan du lage veldig enkelt, eller du kan legge mye arbeid i det. Men uansett er det jo veldig godt med en deilig salat og kanskje ei flaske rødvin. Det er jo noe de fleste liker.

Mitt andre forslag er ei god og varm suppe. Rød fiskesuppe er jo fantastisk godt nå i vintermørket. Da kan du servere en hel spiralloff med hvitløkssmør. Dessuten passer jo rødvin veldig godt til ei hot suppe.

Gleder meg til å lese andre forslag. Alltid gøy med ideer!

Lykke til

Skrevet

Hei

Vet ikke om det blir for mye arbeid...men hva med en liten tapas-aften? Da kan du jo lage flere småretter og alle kan spise litt av hvert. En rett som innbyr til laang middag og mye kos. Finn noe god vin som passer og noen gode "dyppe-sauser". :D

Skrevet

Jeg er enig med Artemis, tapas er perfekt når man har folk på besøk. Du kan lage retter på forhånd, og serveres kalde, gjerne blandet med små varme retter, så blir det mindre arbeid.

Skrevet

Hva med en gryte? Biff stroganoff (hjemmelaget, selvsagt), biff bourgignon, chili con carne eller noe sånt?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Hva med helstekt indrefilet. SÅ kan du lett lage kryddersmør attåt og stek sølvløk og sjarlottløk sammen m biffen i ovenen og hjemmelaget gratinertepoteter :D Veldig godt

Skrevet

Masse gode tips her. Mmmm.. Takk skal dere ha. Tapas høres bra ut, fikk faktisk tapaskokebok av søsteren min til bursdagen min. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...