Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen gode råd akkurat nå... Vi er prøvere og har i de siste månedene brukt EL- tester for å øke sjansene. Jeg hadde EL ca 24-25 mars, med IKM (7. april), den 6 april spottet jeg litt og antok derfor at mensen var på vei. Testet 2 ganger med CB på IKM og etterpå, helt hvite tester. Antok derfor att jeg ikke var gravid. Hadde det jeg trodde var vanlige mensenblødninger til vanlig tid (kraftig, men ingen smerter).

Så til saken, i dag etter tre dager uten blødning testet jeg med en EL- test (billigtester). Den slo kraftig ut, noe som overrasket meg siden jeg akkurat hadde hatt mens, tok derfor mest for moro skyld en graviditetstest(billigtester) også. Til min store forbauselse viste den ganske tydelig to streker, testet igjen med samme resultat. Ingen av testene var på morgenurin. Det store spørsmålet er om jeg nå kan ha hatt en SA eller om jeg faktisk er gravid... Det er nå 1 uke siden jeg testet negativt, har hatt "mensen" mellom og nå tester jeg positivt. For å si det mildt er jeg skikkelig forvirra! Noen med lignende erfaringer i det hele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender man tester sent positivt, og det hender man har en blødning og mensmurringer rundt da man normalt skulle hatt mens ved graviditet.

Ut i fra det du beskriver er du eller har vært gravid. Men hvorvidt det at du har blødd mye er et dårlig tegn eller ikke er det umulig å si noe om. Innimellom fortsetter hcg produksjonen en liten stund etter en tidlig SA, derfor kan også dette være årsaken til testene.

Du har egentlig to alternativer. Teste igjen om noen dager med CB med ukeindikator, viser denne 3+ kan du være ganske sikker på graviditet. Eller gå til legen og få blodprøver med noen dagers mellomrom, da ser man HCG nivået og om det stiger eller synker.

(må også nevne at jeg har hatt dårlig erfaring med billigstrimler det siste året, jeg får falskt positive tester selv innenfor tidsfristen. Men da er teststreken ultrasvak).

AnonymBruker
Skrevet

Takk for raskt svar :)

Ja det er vel det jeg også tenker er smart, følge med på om HCG stiger eller ikke. Skjønner bare ikke at mensen/SA og HCG produksjon kan komme i gang samtidig på en uke....forvirra. Mulig jeg har beregna feil tid på EL, men....

Ang billigtester, så var disse strekene såpass tydelige, rett farge og innen tiden at jeg tviler på at de viste feil.

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen for å få tatt hcg-test med to dagers mellomrom, for å vise om den synker eller stiger..... For hvis du ikke er gravid, så har du iallefall vært det med så tydelige tester!

Med førstemann så var jeg over 8 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid, fordi jeg hadde ei vanlig "mens"-blødning på den tiden jeg skulle ha mensen. Det var mye blod, mensmurringer, og varte ei uke, akkurat som jeg vanligvis har det! Neste mens derimot dukket ikke opp....

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Billigtestene har blitt sterkere og i dag tok jeg en CB med ukeindikator. Gravid 2-3 uker!! :rodmer:

Det er så langt jeg ville ha kommet i forhold til EL også. Er selvsagt overlykkelig, men litt skremt over å ha hatt såpass med blødning så tidlig. Så da er det bare å krysse fingre og håpe på at alt går bra videre.

• Liker 1
Skrevet

TS her

Billigtestene har blitt sterkere og i dag tok jeg en CB med ukeindikator. Gravid 2-3 uker!! :rodmer:

Det er så langt jeg ville ha kommet i forhold til EL også. Er selvsagt overlykkelig, men litt skremt over å ha hatt såpass med blødning så tidlig. Så da er det bare å krysse fingre og håpe på at alt går bra videre.

Du bør kontakte lege å få henvisning til innvendig ultralyd, for å bekrefte at du fortsatt er gravid.......krysser fingrene for at du er det!!

Jeg har hatt SA (flere), og på alle har jeg hatt positive graviditetstester i ukesvis etterpå. Den ene SA så slo det ut uke 3+4 hos meg og...

Men, håper det har klamret seg fast inni der, og at du er like heldig som jeg var da jeg trodde jeg hadde mens, men var gravid likevel!

Heier på deg :klemmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Hei TS!

Jeg hadde erfaring med at jeg begynte å "blø", eller spotte om du vil, i over en uke. Jeg trodde dette var en normal mens, for mine er ikke helt regelmessige og de har ikke alltid like sterk blødning. Uansett, jeg tok en test som ga positivt svar. Hadde en blødning senere også som var kraftig (vi trodde det var sa). Jeg reiste til legen for å sjekke hcg-nivået, noe du kan gjøre hvis du er i tvil.

Sitter her nå med ei 6,5 måneder gammel frøken som åler som bare det.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Det blir nok ett legebesøk for å bekrefte denne gangen ja.

Men testene har blitt sterkere de siste dagene, så satser på at hcg er stigende og spiren klamrer seg fast.

Takk for gode råd :)

Skrevet

Masse lykke til :klemmer: Krysser fingrene for deg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...