Gå til innhold

Hvor rotete er det vanlig å ha det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har det ganske ryddig :) Folk kan droppe innom her uanmeldt når som helst og det vil se bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dessverre kjemperotete.. prøver og prøver men får ikke til å ha det ordentlig ryddig.. Det er litt latskap, litt at jeg ikke bryr meg/ser det og litt at jeg ikke orker pga sykdom eller føler jeg ikke har tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det alltid ganske ryddig rundt meg. Tar oppvasken med en gang, alt skittentøyet legges i en pose (vasker skittentøyet to ganger i uka), tørker støv flere ganger i uka, rydder bort pensumbøker når jeg er ferdig å lese dem, rer senga hver morgen, alle klærne i skapet er brettet og skrivebordet skal alltid være ryddig (bortsett fra når jeg gjør oppgaver og leser). Når jeg tenker meg om, så har alle mine saker og ting en fast plass - slik at jeg alltid finner igjen saker og ting. Jeg har nok litt støv på hjernen, men i blant kan det gå 3-4 dager til jeg tørker støv etc. Men jeg rydder etter meg selv alltid, lar aldri ting ligge strødd på hybelen min.

Det eneste som er litt "rotete" på hybelen min, er de gule post-it-lappene som jeg har overalt. Når jeg leser pensum og løser oppgaver, skriver jeg notater og henger det på skapdørene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Jeg er ikke student, men jeg er ung.

Og jeg er et rotehue til de grader. Jeg er ekspert til å la ting ligge, gå fra frokost-tallerknen osv.

Jeg er veldig surrete, og glemmer ting. Det er aldri skittent, men veldig ofte småting her og der, sko hulter til bulter, kontaktlinser på benken, tallerkner stablet i oppvaskkommen osv.

Prøver så godt jeg kan å være flink, men det er ikke alltid så greit. Har alltid vært slik.

Heldigvis så er jeg også slik at blir det FOR rotete så får jeg ryddekick og rydder, vasker og støvsuger hele leiligheten som om jeg har støv på hjernen :ler: Men gubben blir ganske oppgitt over rotet mitt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra den dagen jeg flyttet hjemmefra har jeg faktisk hatt det ganske ryddig. På det mest rotete så har det bare vært oppvask på kjøkkenbenken, klær på gulvet på badet og fullt av sko i ganga. Har vel hopet seg opp diverse på stuebordet også.

Men ja, vil ikke si at det er normalt å ha det så rotete som venninna di har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, så det er som regel ikke særlig rotete her. Mitt daglige rot er som regel noen bøker som ligger hulter til bulter på bordet, en te-kopp ved siden, litt klær i en stol og kanskje en tallerken og kniv på kjøkkenbenken. Veldig overlevbart, synes jeg. Ville ikke skjemtes over å ha venner på besøk. En gang i uken tar jeg også "storrengjøring", dvs. vasker kjøkkenkrok, vasker, toalett, skifter på seng, tørker støv og støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det stort sett alltid rotete. Iallfall i forhold til hva jeg får inntrykk av at er normalt hos andre. Jeg har rett og slett ikke energi til å holde det så ryddig som jeg ønsker. Det blir en månedlig storrengjøring, og så gjør jeg hva jeg klarer for å holde det ok fram til neste skippertak. Nå har jeg hamstret inn alt mulig av engangskluter og mopper, noe som gjør det iallfall litt enklere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det stort sett alltid rotete. Iallfall i forhold til hva jeg får inntrykk av at er normalt hos andre. Jeg har rett og slett ikke energi til å holde det så ryddig som jeg ønsker. Det blir en månedlig storrengjøring, og så gjør jeg hva jeg klarer for å holde det ok fram til neste skippertak. Nå har jeg hamstret inn alt mulig av engangskluter og mopper, noe som gjør det iallfall litt enklere.

Samme her, godt vi ikke er alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er hjemmet mitt litt preget av å ha bodd på skolen den siste uken og at eksamen nærmer seg. Til vanlig er det litt ryddigere og mer orden :)

Bor hun studievenninen din i kollektiv? Jeg husker når jeg bodde i et kollektiv med veldig rotete personer så var det nærmest umulig å holde det ryddig der. Så konstant bomba ut. Så når man bor fler kan det ofte være vanskeligere å holde orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ha det litt rotete, men pleier å rydde spisebord og ta oppvasken ofte. Daglig da jeg bodde i kollektiv (og nesten som samboer. Han tok den sjelden og skjønte ikke hvor alt kom fra, han som kan leve på to ferdigpizza i uka når han bor alene :roll: ), sjeldnere når jeg bor alene, men ikke sånn at det hoper seg opp andre steder enn i vasken i hvert fall.

Ellers kan det ligge aviser, bøker, noe hobbygreier og huskelapper rundt om kring, og selve arbeidsplassen min ser alltid rotete ut - sånn har jeg vært fra jeg var liten og kommer nok til å forbli sånn. Nå er jeg eldre enn de yngste studentene, men har alltid ryddet nokså jevnt samtidig som jeg tåler å ha det litt tja, uordentlig. Eksen mener jeg er mer rotete enn ham, men jeg ser meg rundt og skjønner ikke hva det rotet består i, for det eneste rotet i leiligheten nå er på pulten min. Samtidig kan jeg ha en litt høy terskel for hvordan det ser ut enkelte steder før jeg rydder. Det hjelper mye at de fleste tingene har fast (skap)plass...

Men for all del, jeg har vært hos studenter som har det grønnjævelig :) For noen uker siden nektet jeg å ha nachspiel hjemme hos meg fordi det var rotete, og vi dro til en annen fyr som har egen leilighet - der kunne en ikke gå på gulvet uten å tråkke i diverse søppel, skittentøy og flasker. Sånn er det ofte hos ham, for et års tid siden fant jeg dobørsten hans - den hadde han ikke oppdaget... Og jeg kjente i sin tid noen som ikke gadd å vaske opp og kjøpte papptallerkener til det ble så mye pappsøppel i kollektivet at de måtte finne på en bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Og jeg kjente i sin tid noen som ikke gadd å vaske opp og kjøpte papptallerkener til det ble så mye pappsøppel i kollektivet at de måtte finne på en bedre løsning.

Haha, du, det har faktisk jeg også hørt om! Folk som spiser med papptallerkener fordi det er så kjedelig å vaske opp...

Venninna mi bor forresten helt alene i leilighet, tror hun eier den, så her går det ikke an å skylde på rotete kollektivkompiser :) Fra de kollektivene jeg har vært på besøk i, så synes jeg egentlig at det har vært generelt ryddig og greit hos de fleste! Broren min bor i kollektiv og der er det sånn at de har rot på rommet og orden i fellesarealene...

Akkurat nå ser det egentlig litt bombet ut her også, det er rett før jeg skal vaske leiligheten og da er det alltid mest rot også :fnise:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du, det har faktisk jeg også hørt om! Folk som spiser med papptallerkener fordi det er så kjedelig å vaske opp...

Venninna mi bor forresten helt alene i leilighet, tror hun eier den, så her går det ikke an å skylde på rotete kollektivkompiser :) Fra de kollektivene jeg har vært på besøk i, så synes jeg egentlig at det har vært generelt ryddig og greit hos de fleste! Broren min bor i kollektiv og der er det sånn at de har rot på rommet og orden i fellesarealene...

Akkurat nå ser det egentlig litt bombet ut her også, det er rett før jeg skal vaske leiligheten og da er det alltid mest rot også :fnise:

TS

Det er jo bra :) Jeg har bodd i kollektiv hvor det har fungert bra med uliek rydde og vaske systemer, men og bodd der det bare va umulig å gjennomføre fordi det rett og slett ikke ble fulgt av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt rom i kollektiv og senere knøttlille leilighet vekslet mellom bomba og strøken. Men trives best med å ha det ryddig. Rydda alltid en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jeg liker å ha det ryddig,og vis det er rot hjemme så får ikke folk komme inn. jeg er kansje litt i overkant .i går feks vasket jeg badet 3 ganger ,lyst å vaske det i dag igjen. jeg liker aller best å vaske badet.så kjøkknet min neste favoritt så rommet til slitt stua og gangen... men nå er jeg bare rar da;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å ha det ryddig,og vis det er rot hjemme så får ikke folk komme inn. jeg er kansje litt i overkant .i går feks vasket jeg badet 3 ganger ,lyst å vaske det i dag igjen. jeg liker aller best å vaske badet.så kjøkknet min neste favoritt så rommet til slitt stua og gangen... men nå er jeg bare rar da;P

Det der må slite veldig på baderomsinventaret? Tror det er best du kommer hit en tur også, så får du litt variasjon i samme slengen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...