Gå til innhold

Hvem her inne har høyest utdannelse?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Bare lurer - hvem her inne har flest vekttall og høyest utdannelse? Hvilken utdannelse har du og hvor mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utdannet sivilingeniør, 5 år på høyskole, 100 vekttall blir vel det.. Ferdig utdannet for 4 1/2 år siden, tenker litt på om jeg skal ta noe mer f.eks. innen økonomi.

Blir nok kraftig slått av universitetsfolk, mange av mine venninner studerer ennå og vil ha minst 10 år studier bak seg når de er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig bare 4 års utdannelse, men når jeg er ferdig vil jeg ha studert i 6 1/2. Hvor mange vekttall jeg har blir umulig å svare på, for de første tre årene studerte jeg i England hvor de har et annet system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyest utd. er det mål på noe?

Det er vel ikke tenkt til statistikk, men kan da være interessant likevel? Ivertfall like interessant som hva folk har på nattbordet og hvor lang reiseveg de har til jobb, om man nå skal sjekke parametre på folk..

Jeg vet det er en her som driver på med doktorgrad, det blir vel 8 år på universitet. Husker ikke brukernavnet.. Selv har jeg rundt 100 akademiske vekttall i min grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utdanelse og vekttal ligger jeg under fari (eller heter det pari),men

i livets skole er jeg nok en av de som kan skilte med lengst fart.58 år til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er en her som driver på med doktorgrad, det blir vel 8 år på universitet. Husker ikke brukernavnet..

Ethereal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg har to halve år på videregående, gikk aldrig ferdig noe :oops:

Så jeg har ikke mye til utdannelse, men med lærevansker osv, så har det liksom ikke vært ideelt for meg med skole. Nå skal jeg begynne å ta div kurs i stede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Er det konkurranse? :sjarmor:

Dersom jeg får uttelling for lang fartstid på universitetet, stiller jeg ikke så aller verst, tror jeg. :kul: Ble innmatrikulert i 89, ferdig med hovedfag i...tror det var 2000? Det skulle bli 11 år... :o

Men reisefoten min var sterkt inne i bildet, da... :oops:

Studiet mitt er normert til 13 semestre, 6 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det skralt med vekttall nå....

3-årig vgs på yrkeslinje + allmenn påbygning + forkurs ingeniør.

Får se hva det blir til ;-)

Er det egentlig viktig å ha en høy utdannelse med mange vekttall ? Viktigste for meg er å ha en god utdannelse, yrke som jeg trives med, og en lønn jeg er fornøyd med.

Ellers kan jeg tenke meg at leger, siv.ing, dr.ing og likn. yrker slår i bordet med lang utdannelse.

Dere som har lang fartstid på universitetet,- hva er dere ? :D

:: nysgjerrig ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vekttall har jeg en god del av. Husker ikke det nøyaktige tallet, men det er noe over 160.

Jeg elsker å studere og lære nye ting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg får uttelling for lang fartstid på universitetet, stiller jeg ikke så aller verst, tror jeg. :kul: Ble innmatrikulert i 89, ferdig med hovedfag i...tror det var 2000? Det skulle bli 11 år...  :o  

Og etter 11 år på universitetet har du ikke fått med deg at det heter immatrikulert? Vel anvendte penger.. jeg vil påstå at hvor lenge man har vært immatrikulert ikke er det som betyr noe, men avlagte vekttall. Isåfall har jeg vært universitetsstudent i 9 år.. og har fortsatt tenkt å betale sem.avgift for diverse goder i flere år..

Ethereal ja, hun driver med doktorgrad i noe såvidt jeg har fått med meg. Det kan jo være hun bikker over 8 år også, hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nok ikke mye å stille pp med..

Men jeg er barne- og ungdomsarbeider og går mitt første år på vernepleiern på høyolen..

Vil bare si at jeg har da fått ei datter i mellomtia;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg har en cand. mag grad, og holder nå på med at nytt fem(før var det seks år) års universitetsstudium. Snart ferdig.

Men jeg har dessverre lite å bidra med i disse forumene..og ellers- for som min eks. sier; når jeg åpner kjeften forsvinner alle menn. Og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Og etter 11 år på universitetet har du ikke fått med deg at det heter immatrikulert? Vel anvendte penger.. jeg vil påstå at hvor lenge man har vært immatrikulert ikke er det som betyr noe, men avlagte vekttall. Isåfall har jeg vært universitetsstudent i 9 år.. og har fortsatt tenkt å betale sem.avgift for diverse goder i flere år..

Selvfølgelig, immatrikulert heter det jo...Merkelig, retteprogrammet mitt lar innmatrikulert gå, kanskje det er lov å si det også? :wink: Iom at det er matricular som er saken her...

11 år, ja. Jeg hadde jo som du oppdaget godene ved å betale semesteravgift, da vet du. Dessuten vært mye ut og reist i den vide verden innimellom. Å ha vært immatrikulert lenge i forhold til normert studietid er jo forsåvidt ingenting å skryte av, kan jo gjerne også bety at man har hatt visse ferdsproblemer.

Kan forresten berolige deg med at det har vært vel anvendte penger, og at jeg dessuten fikk ettergitt over 50 000 pga. langvarig studium, selv om jeg altså kom i skade for å skrive innmatrikulert... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...