Gå til innhold

Har gått veldig mye ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er en stund siden sist jeg skjekket hva jeg veier, og idag viste vekta 45 kg! Jeg er cirka 172 høy. I det siste har jeg hatt veldig dårlig appetitt, men er det normalt å gå ned 10 kg på en måned av den grunn? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for er så redd for å kaste opp om jeg presser i meg mat. Vil kroppen min ta skade av dette? Håper det er noen som er flinke på kropp og helse her inne som kan svare! Kanskje noen har vært i samme situasjon før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

45 kg er jo klart undervektig. Mangel på matlyst tyder på at noe ikke er iorden. Med mindre du har gått inn for det, er det grunn til å tro at du er syk. Cøilaki er noe som slår meg. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen på mandag.

Skrevet

oi, det er veldig lav vekt for en på 172. Ville dratt til legen hvis jeg var deg :)

Gjest Solsmil
Skrevet

det er IKKE normalt å gå ned 10 kg på en måned bare på grunn av dårlig matlyst, særlig ikke når du veier såpass lite fra før. Det kan godt hende det er noen stoffer du mangler som gjør at du får mindre matlyst, men å gå ned 10 kg er jo ekstremt uansett. Jeg ville tatt en tur til legen. Og ja, det kan være farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Enten har du spiseforstyrrelser og vil ha skryt for vektnedgangen, eller så er du fysisk syk.

Ja, det er farlig.

Og nei, det vil ikke gi deg fin kropp, for mye av det du har mistet er muskelmasse, noe som gir deg lavere forbrenning og slappere kropp.

• Liker 1
Skrevet

Har du spist, da? Det er normalt å gå ned så mye hvis man faktisk ikke spiser. Det er også sykelig.

Skrevet

Det høres ut som det er på tide å ta seg en tur til legen. Å ha så dårlig matlyst at du går ned 10 kilo på en mnd, og veier så lite som du gjør, er ikke bra.

Mens du venter på å få legetime så kan du kjøpe en spesiell type drikke som de har på apoteket, som skal fungere som en måltidserstatter når man har vanskelig for å få i seg mat. Ellers er drikke med kalorier smart som tillegg til mat: sjokolademelk, YT fra Tine, smoothies, juice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...