akrich88 Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg har ikke noe lyst å bruke penger på treningsstudio når jeg liksågodt kan bruke naturen til å trene i. Men har så lyst å begynne med yoga og pilates for å styrke og stramme opp kroppen. Noen som trener dette hjemme som har noen øvelser å anbefale? Evt DVD for dummies eller noe lignende?
akrich88 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2012 Prøv dvd`er fra pilatesroom. Thanks
Gjest Solsmil Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 litt OT, men er det noen som vet om yoga eller pilates helt eller delvis kan erstatte vanlig styrketrening? For har jo hørt at du blir sterkere av det. Jeg har ingen internsjoner om å konkurrere i vektløfting, men har jo lyst til å holde meg normalt sterk, hvis dere skjønner
Suzy Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 litt OT, men er det noen som vet om yoga eller pilates helt eller delvis kan erstatte vanlig styrketrening? For har jo hørt at du blir sterkere av det. Jeg har ingen internsjoner om å konkurrere i vektløfting, men har jo lyst til å holde meg normalt sterk, hvis dere skjønner Jeg kan ikke hevde at det erstatter fullstendig, men personlig får jeg like mye effekt ut av yoga som av tradisjonell styrketrening. Det former og styrker veldig bra - men du bør gå på timer da så du får skikkelig instruksjon. 1
akrich88 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2012 litt OT, men er det noen som vet om yoga eller pilates helt eller delvis kan erstatte vanlig styrketrening? For har jo hørt at du blir sterkere av det. Jeg har ingen internsjoner om å konkurrere i vektløfting, men har jo lyst til å holde meg normalt sterk, hvis dere skjønner Har hørt at det kan erstatte styrketrening, er derfor jeg vil prøve. Hater, virkelig HATER vekter
Gjest hogwash Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Jeg kan ikke hevde at det erstatter fullstendig, men personlig får jeg like mye effekt ut av yoga som av tradisjonell styrketrening. Det former og styrker veldig bra - men du bør gå på timer da så du får skikkelig instruksjon. Veldig enig med Suzy her, og da tenker jeg ikke akkurat på SATS-instruktørene... Med riktig instruktør og innsats er det noe av det tyngste jeg har vært med på, og opplevde ofte at det verket i muskler jeg ikke ante eksisterte. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Jeg har ikke noe lyst å bruke penger på treningsstudio når jeg liksågodt kan bruke naturen til å trene i. Men har så lyst å begynne med yoga og pilates for å styrke og stramme opp kroppen. Noen som trener dette hjemme som har noen øvelser å anbefale? Evt DVD for dummies eller noe lignende? Skal du stramme opp kroppen må muskelmassen bygges opp og fettprosenten bringes ned. Yoga og pilates alene vil ikke gjøre noen av delene. Har hørt at det kan erstatte styrketrening, er derfor jeg vil prøve. Hater, virkelig HATER vekter Hvem har du hørt dette av? Og hvorfor stoler du blindt på noe som sunn fornuft burde fortelle deg åpenbart er feil? Yoga er fantastisk "trening", først og fremst på grunn av de mentale helsegevinstene denne fysiske formen for meditasjon gir dersom den utføres riktig. Rent fysisk har den fordeler som økt kroppskontroll, smidighet, balanse og styrket kjernemusklatur. Men at belastningene ikke er tunge nok til at du kan bygge store muskler, eller at instensiteten ikke er høy nok til at du der og da forbrenner like mye fett som ved høyintensitetstrening, burde være rimelig innlysende. Konklusjon: Tren gjerne yoga, men ikke tro at det "strammer opp" kroppen sånn generelt sett. Det er kostholdet som må gjøre mesteparten av den jobben, kombinert med muskelbyggende trening.
Suzy Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Veldig enig med Suzy her, og da tenker jeg ikke akkurat på SATS-instruktørene... Med riktig instruktør og innsats er det noe av det tyngste jeg har vært med på, og opplevde ofte at det verket i muskler jeg ikke ante eksisterte. Nemlig - ikke treningssenter-yoga, men skikkelig yoga. Det er viktig! Og til AB: Man må passe på kostholdet og trene kondisjon også, ja, men yoga bygger helt klart muskler.
akrich88 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 15. april 2012 Skal du stramme opp kroppen må muskelmassen bygges opp og fettprosenten bringes ned. Yoga og pilates alene vil ikke gjøre noen av delene. Hvem har du hørt dette av? Og hvorfor stoler du blindt på noe som sunn fornuft burde fortelle deg åpenbart er feil? Yoga er fantastisk "trening", først og fremst på grunn av de mentale helsegevinstene denne fysiske formen for meditasjon gir dersom den utføres riktig. Rent fysisk har den fordeler som økt kroppskontroll, smidighet, balanse og styrket kjernemusklatur. Men at belastningene ikke er tunge nok til at du kan bygge store muskler, eller at instensiteten ikke er høy nok til at du der og da forbrenner like mye fett som ved høyintensitetstrening, burde være rimelig innlysende. Konklusjon: Tren gjerne yoga, men ikke tro at det "strammer opp" kroppen sånn generelt sett. Det er kostholdet som må gjøre mesteparten av den jobben, kombinert med muskelbyggende trening. Spiller det noen rolle hvem jeg hørte det fra? Sier bare at jeg har hørt det , ikke at det ER sånn. Jeg har nå tenkt å prøve det uansett. Takk for innspill.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Spiller det noen rolle hvem jeg hørte det fra? Sier bare at jeg har hørt det , ikke at det ER sånn. Jeg har nå tenkt å prøve det uansett. Takk for innspill. Poenget var at det var feil, og at du kaster bort tiden dersom du ikke har tenkt til å gjøre andre grep for å stramme opp enn å trene litt yoga.
akrich88 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 15. april 2012 Poenget var at det var feil, og at du kaster bort tiden dersom du ikke har tenkt til å gjøre andre grep for å stramme opp enn å trene litt yoga. Så yoga vil ikke stramme opp noe som helst? Jeg trenger ikke definerte, synlige muskler, bare litt sterkere enn de er nå, nemlig.
Suzy Skrevet 16. april 2012 #13 Skrevet 16. april 2012 Så yoga vil ikke stramme opp noe som helst? Jeg trenger ikke definerte, synlige muskler, bare litt sterkere enn de er nå, nemlig. Klart det gjør det, men skal du ha maksimal effekt så må du selvsagt tenke kosthold og trene kondisjon vedsiden av.
akrich88 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. april 2012 Klart det gjør det, men skal du ha maksimal effekt så må du selvsagt tenke kosthold og trene kondisjon vedsiden av. Det skal jeg jo selvfølgelig gjøre, burde kanskje vært tydeligere på dette fra starten av
Suzy Skrevet 17. april 2012 #15 Skrevet 17. april 2012 Det skal jeg jo selvfølgelig gjøre, burde kanskje vært tydeligere på dette fra starten av Jeg regnet nesten med at du skulle det - måtte bare presisere
akrich88 Skrevet 17. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 17. april 2012 Jeg regnet nesten med at du skulle det - måtte bare presisere Gjorde du helt rett i
Aranciata Skrevet 17. april 2012 #17 Skrevet 17. april 2012 (endret) Jeg har ikke noe lyst å bruke penger på treningsstudio når jeg liksågodt kan bruke naturen til å trene i. Men har så lyst å begynne med yoga og pilates for å styrke og stramme opp kroppen. Noen som trener dette hjemme som har noen øvelser å anbefale? Evt DVD for dummies eller noe lignende? Du kan absolutt trene disse hjemme, men spesielt for yoga ville jeg tatt noen timer på studio sånn at du får med deg det grunnleggende og ikke skader deg. Etter det kan du trene hjemme. Det er masse forskjellige videoer der ute, jeg liker blant annet Shiva Rae, men du kan se på noen klipp på Youtube for å se om det er noen du liker bedre enn andre. Her er en som er fin å begynne med: Jeg liker denne fordi hun forklarer veldig bra. Den er jo langsom men det er bra til å begynne med, så du kan virkelig få med deg hva hun gjor. Pilates er veldig greit å trene hjemme. Jeg har noen videoer fra Winsor Pilates, de er helt greie. Pilates bruker en fast rekkefølge av øvelser så det er mange ganske like videoer. Mange på Youtube! Endret 17. april 2012 av Aranciata
akrich88 Skrevet 18. april 2012 Forfatter #18 Skrevet 18. april 2012 Du kan absolutt trene disse hjemme, men spesielt for yoga ville jeg tatt noen timer på studio sånn at du får med deg det grunnleggende og ikke skader deg. Etter det kan du trene hjemme. Det er masse forskjellige videoer der ute, jeg liker blant annet Shiva Rae, men du kan se på noen klipp på Youtube for å se om det er noen du liker bedre enn andre. Her er en som er fin å begynne med: Jeg liker denne fordi hun forklarer veldig bra. Den er jo langsom men det er bra til å begynne med, så du kan virkelig få med deg hva hun gjor. Pilates er veldig greit å trene hjemme. Jeg har noen videoer fra Winsor Pilates, de er helt greie. Pilates bruker en fast rekkefølge av øvelser så det er mange ganske like videoer. Mange på Youtube! Supert, takk!
bambyb82 Skrevet 22. april 2012 #19 Skrevet 22. april 2012 anbefaler denne! http://www.ebay.co.uk/itm/Total-Yoga-Collection-Box-Set-NEW-SEALED-DVD-/230771752078?pt=UK_CDsDVDs_DVDs_DVDs_GL&hash=item35bb117c8e#ht_1663wt_929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå