Gjest Pernille Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Er alenemor og har to barn. Den ene får veiledning og oppfølging hos PPT. Barnefar er ute og reiser 3-4 uker, så er hjemme i 5-6 uker. Jeg vil gjerne at faren skal ha dem hver eneste helg når han er hjemme, fordi jeg trenger avlastning. Barnefar sier at det er bedre å ha dem annenhver, fordi gutten vår trenger rutiner og ha det likt hjemme. Dette med rutiner er jo sant da.. Hva synes dere?
Sulosi Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Rutiner er jo litt vanskelig å få til når han reiser. Personlig ville jeg ikke bedt han ta alle helgene når han er hjemme men heller annehver helg og da langhelger, eks onsdag til søndag og kanskje en overnatting den ukan han ikke har helg. Jeg blir iallefall mere uthvilt når ungene er hos far på langhelg enn bare helg. Får tid til å gjøre unna masse hjemme, være sosial OG slappe av.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Hvordan blir annenhver helg når han er hjemme mer rutine enn hver helg? All den tid det fortsatt bare blir noen uker før han reiser igjen, samme hva slags system dere har? Tipper far vil ha endel "fri" når han er hjemme. Støtter ellers forslaget om lengre perioder i slengen hos far.
Gjest ida Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Hvordan blir annenhver helg når han er hjemme mer rutine enn hver helg? All den tid det fortsatt bare blir noen uker før han reiser igjen, samme hva slags system dere har? Tipper far vil ha endel "fri" når han er hjemme. Støtter ellers forslaget om lengre perioder i slengen hos far. tenker da at barna må få "oppleve" helg hos både mor og far, og få innarbeidet rutiner da far er hjemme.
Gjest damen Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Jeg synes ikke det høres ut som en spesielt ok løsning, for samvær skal ikke være avlastning. Selv om han ikke har barna de helgene når han reiser så betyr ikke det at han er forpliktet til å "ta det igjen" når han er hjemme Om han har helt fri når han er hjemme så kan det evt være en løsning med 50/50? Ellers er jeg en tilhenger av langhelger eller ovale helger fra torsdag til mandag.
Gjest pernille Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Jeg synes ikke det høres ut som en spesielt ok løsning, for samvær skal ikke være avlastning. Selv om han ikke har barna de helgene når han reiser så betyr ikke det at han er forpliktet til å "ta det igjen" når han er hjemme Om han har helt fri når han er hjemme så kan det evt være en løsning med 50/50? Ellers er jeg en tilhenger av langhelger eller ovale helger fra torsdag til mandag. 50/50 er nok ingen løsning, for det er 30.minutters kjøretur til skole/barnehage osv. Hadde vi bodd nærmere hadde det nok vært enklest. Høres ut som langhelger er det lureste, eller en dag i uka, utenom annenhver helg
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Er alenemor og har to barn. Den ene får veiledning og oppfølging hos PPT. Barnefar er ute og reiser 3-4 uker, så er hjemme i 5-6 uker. Jeg vil gjerne at faren skal ha dem hver eneste helg når han er hjemme, fordi jeg trenger avlastning. Barnefar sier at det er bedre å ha dem annenhver, fordi gutten vår trenger rutiner og ha det likt hjemme. Dette med rutiner er jo sant da.. Hva synes dere? Holder på annehver helg,kansje en av de helgene en langhelg. Samvær skal ikke være avlastning. Syns det blir mye på far med alle helgene. Hadde sikkert gått om han er alene,men da han etablerer seg da? Du kan søke om avlastning ellers også igjennom kommunen
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Dersom du har behov for barnefri i helgene er det vel kanskje tenkelig at far også ønsker det noen av helgene han ikke jobber ?
Leanne Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 har far fri når han er hjemme? Kanskje han kan ha barna fra tirsag - søndag når han skal ha de annenhver helg han er hjemme. Rutinene er jo brutt fra før av, i og med far er borte såpass mye. Tror det er bedre for et barn å bli på et sted lenger, enn å flytte frem og tilbake for ofte..
Gjest pernille Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 har far fri når han er hjemme? Kanskje han kan ha barna fra tirsag - søndag når han skal ha de annenhver helg han er hjemme. Rutinene er jo brutt fra før av, i og med far er borte såpass mye. Tror det er bedre for et barn å bli på et sted lenger, enn å flytte frem og tilbake for ofte.. å ha barna fra tirsdag til søndag blir jo å kjøre flere timer til levering av skole/barnehage hver dag.. det er 30 min.kjøretid fra far til skole/barnehage
Gjest damen Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 å ha barna fra tirsdag til søndag blir jo å kjøre flere timer til levering av skole/barnehage hver dag.. det er 30 min.kjøretid fra far til skole/barnehage Det er jo ingenting... Både far og ungene klarer fint en halvtimes tur til skolen og en halvtimes tur hjem derfra. I mine øyne ikke et argument for å ikke ha samvær i ukene. Tvert imot er det nok fint for far og ungene å oppleve hverdag sammen. Ang avlastning er det noe du må ta fatt i på egen hånd. Om du har barn med ekstra behov kan kanskje kommunen være behjelpelig?
Gjest sunniva Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Kjøre barn til skole - 30 min Kjøre hjem igjen - 30 min Kjøre for å hente barna - 30 min Kjøre hjem igjen - 30 min Er det ingen som ser at 2 timers kjøring hver dag blir mye?
Sulosi Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Kjøre barn til skole - 30 min Kjøre hjem igjen - 30 min Kjøre for å hente barna - 30 min Kjøre hjem igjen - 30 min Er det ingen som ser at 2 timers kjøring hver dag blir mye? Nei. Jeg har tre timers kjøring hver dag. Og for barnet blir det jo ikke to timer, det blir en halvtime to ganger til dagen enkelte dager.
Leanne Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Synes ikke 30 min er så veldig mye jeg da, det er mange som kjører mer enn det i løpet av en dag..
Gjest damen Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 Og hvis far i tillegg har fri de ukene han er hjemme så er det jo null stress med den kjøringen også. Jeg tok skolebuss i 50 minutter hver vei hver dag hele barneskolen. Funket det. Når jeg bodde i Oslo hadde jeg 50 minutters reisevei hver vei. Funket det. Jeg har hatt alt fra 3-25 minutters vei til skole/barnehage, og deretter på jobb. Funker det. Ikke det at jeg er et lysende eksempel, men om 30 minutters kjøring på morgenen skal være et argument mot samvær i ukedagene så er det tynt (uansett hvem som fremsetter det).
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #17 Skrevet 15. april 2012 MÅ barnet være i barnehagen når far har det da? Om han har fri vil han vell tilbringe litt kvalitetstid med barnet? Tviler på barnet tar skade av å ta fri f.eks. 2 dager fra barnehagen annahver uke:) 1
Gjest pysepusen Skrevet 15. april 2012 #18 Skrevet 15. april 2012 Synes forslaget om langhelg annenhver helg hørtes bra ut Jeg ser heller ikke problemet med kjøringen. 30 minutter er jo ingenting. I hvert fall ikke om han har fri
Gjest Ronja Skrevet 15. april 2012 #19 Skrevet 15. april 2012 MÅ barnet være i barnehagen når far har det da? Om han har fri vil han vell tilbringe litt kvalitetstid med barnet? Tviler på barnet tar skade av å ta fri f.eks. 2 dager fra barnehagen annahver uke:) Ts har skrevet at det ene barnet går på skole, og man kan ikke ta seg fri et par dager fra skolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå