Gå til innhold

Gravid i 5 måned - tykk? :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

og hun hadde jo omtrent ikke noe mage!!!

Hun brukte de samme buksene som før. Jeg har hatt rund mage siden uke 12, og er nå seff stor, like stor som veninna mi som skal føde måneden før meg.

Hjelpe meg tenker jeg...Kansje jeg skal få en stor baby?

Min svigerinne kommer å trykker meg på magen og sier jeg er for stor.

Ser på lårene mine og rumpa mi og ser at den har blitt større..jeg har ikke sjangs til å få på meg mine gamle bukser. Jeg har nok gått opp 8 kilo..

Føler meg deppa i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: Ikke fokuser så mye på kiloene, tenk heller på den fantastiske jobben kroppen din gjør. Du kommer til å få en nydelig liten baby om noen få måneder, fokuser på det.

Dessuten så vokser vi alle forskjellig under graviditeten, jeg la ikke på meg før jeg var 5 måneder på vei og da eksploderte vekta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det. Jeg tipper du er fin akkurat som du er :klemmer:

Jeg la på meg nærmere 30kg,men mye var vann. Alle er ulike :)

Jeg er forsåvidt lettere nå enn jeg var før graviditeten (fødte for 7mnd siden).

Bare nyyyt å vær gravid, og prøv å ikke tenk på alle andre. Det er ganske vanlig å ikke passe buksene sine i femte mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke tenk på det. I første svangerskap fikk jeg ikke ordentlig gravidmage før uke 24, men så lå jeg faktisk i øvre kant på symfysemål ut svangerskapet. Stor baby? Neida. Rett over 3 kilo ved termin, men hadde visst mye fostervann.

I andre svangerskap kom magen MYE før, og den er faktisk littegrann mindre enn sist på sf-mål. Baby er estimert ved UL tilå være noe tyngre enn broren sin ved termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg kom ikke magen ordentlig før rundt uke 28-29. Før den tid fikk folk sjokk når jeg fortalte hvor langt jeg var på vei, og fikk stadig høre "wæ, da JEG var så langt på vei var jeg SVÆR!", og "sikker på at du ikke har regna feil? :ler:".

Men så eksploderte jeg, og da gutten min ble født var jeg også SVÆR. :ler:

Poenget er at det der er veldig individuelt. Noen vokser jamt og trutt, og noen popper helt mot slutten. Noen får stor mage, andre bærer babyen mer inni seg og blir ikke så store.

Det sier ingenting om hvor stor eller liten babyen er, så det skal du ta helt med ro.

Dessuten er det flott, da, men gravide mager! Vær stolt av den du. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjære vene. Hadde det vært min svigerinne hadde jeg svart at; jeg har iallefall en grunn til å være stor.. Man sier da ikke sånt til en som er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlig svigerinne du har... ;)

gjett om..

:(

Hun har født flere unger, men alikevel klarer hun ikke fatte at det er sårende å høre at man er for stor når man er gravid.

Jeg skal treffe familien igjen om noen uker, så da får jeg vel høre det igjen. Æsj, nå bare griner jeg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett om..

:(

Hun har født flere unger, men alikevel klarer hun ikke fatte at det er sårende å høre at man er for stor når man er gravid.

Jeg skal treffe familien igjen om noen uker, så da får jeg vel høre det igjen. Æsj, nå bare griner jeg. :tristbla:

Du, hallo.. Hun er jo åpenbart teit og selvopptatt, ikke bruk krefter på å grine for det da. Det er flere uker til du må se henne igjen, og du kan jo vurdere om du i det hele tatt orker og gidder hvis det bare er kjipt.

Jeg måtte egentlig mest smile av innlegget ditt, fordi hun høres helt dum ut og ikke som en person man bryr seg om hva sier :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i uke 22, og har lagt på meg nesten 7 kilo. Jeg ser stor ut rundt magen, men ikke ellers. Allerede i uke 16 hadde jeg tydelig gravidmage, selv om jeg er førstegangsgravid, og barna på jobben min (jobber i skole) begynte å spørre om jeg var gravid da.

Jeg har som sakt stor mage allerede. I uke 12 kunne jeg ikke lukke de vanlige buksene mine lenger, og nå har jeg vokst ut av den første gravidbuksen jeg kjøpte allerede. Jeg har en god og rund mage, som jeg syntes er kjempekoselig, men jeg tenker litt med skrekk på at jeg bare er litt over halvveis nå, for dette kan bli STORT.

Jeg var liten og nett før jeg ble gravid, så kanskje er det derfor det viser så godt på meg, til tross for at jeg ikke syntes at jeg har lagt på meg så enormt mye heller. Jeg har tenkt å bli litt mer påpasselig med hva jeg spiser fremover, men ellers skal jeg nok kose meg videre med magen min. Jeg får bare kommentarer på at jeg har flott mage og at det er så koselig å se meg gravid, og at jeg bærer magen fint. Jeg føler meg flott, og tenker at jeg sikkert kommer til å gjøre det i de neste 10 ukene også, så får jeg heller tåle at jeg blir en flodhest de siste ukene.

Poenget mitt er bare at vi alle er forskjellige og bærer magen forskjellig. Jeg koser meg med magen min nå, og liker godt kommentarene jeg får om den. Jeg er stolt over magen, og det jeg bærer på og liker de daglige påminnelsene om at det er noe inni der når jeg dulter borti kjøkkenbenk når jeg tar oppvasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Tror jeg er i overkant følsom - tenker jo på hun jeg traff forleden som var omtrent like langt på vei som meg og var sååå slank, og kom på den kommentaren fra svigerinnen min. Føler meg som en hval. :/

Gikk tur i sted og bare grein og grein hehe.

Men så googlet jeg 22 weeks pregnant belly og fant litt bilder som trøsta meg litt..De bildene ligna jo litt mer på meg og min størrelse.

Jeg er kansje ikke så veldig unormal, men jeg får prøve å passe på hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AB over her igjen.

Jeg har også fått mange kommentarer fra familie om "oi, du har vokst noe veldig siden sist", selv om det bare er en uke siden de så meg sist. Syntes bare det er koselig likevel. Ja, jeg har fått en stor mage, og jeg tar meg ikke nær av at de jeg kjenner godt er ærlige nok til å sette ord på akkurat det. Jeg syntes jeg er flott likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i uke 22, og har lagt på meg nesten 7 kilo. Jeg ser stor ut rundt magen, men ikke ellers. Allerede i uke 16 hadde jeg tydelig gravidmage, selv om jeg er førstegangsgravid, og barna på jobben min (jobber i skole) begynte å spørre om jeg var gravid da.

Jeg har som sakt stor mage allerede. I uke 12 kunne jeg ikke lukke de vanlige buksene mine lenger, og nå har jeg vokst ut av den første gravidbuksen jeg kjøpte allerede. Jeg har en god og rund mage, som jeg syntes er kjempekoselig, men jeg tenker litt med skrekk på at jeg bare er litt over halvveis nå, for dette kan bli STORT.

Jeg var liten og nett før jeg ble gravid, så kanskje er det derfor det viser så godt på meg, til tross for at jeg ikke syntes at jeg har lagt på meg så enormt mye heller. Jeg har tenkt å bli litt mer påpasselig med hva jeg spiser fremover, men ellers skal jeg nok kose meg videre med magen min. Jeg får bare kommentarer på at jeg har flott mage og at det er så koselig å se meg gravid, og at jeg bærer magen fint. Jeg føler meg flott, og tenker at jeg sikkert kommer til å gjøre det i de neste 10 ukene også, så får jeg heller tåle at jeg blir en flodhest de siste ukene.

Poenget mitt er bare at vi alle er forskjellige og bærer magen forskjellig. Jeg koser meg med magen min nå, og liker godt kommentarene jeg får om den. Jeg er stolt over magen, og det jeg bærer på og liker de daglige påminnelsene om at det er noe inni der når jeg dulter borti kjøkkenbenk når jeg tar oppvasken :)

TS her, så koselig å lese da. :)

Du høres helt ut som meg, med tanke på utviklingen på magen og størrelsen. :) Men jeg har nok også blitt bredere over rumpa, og det synes kansje litt. Puppene er store også..

Jeg synes til tider at jeg er fin, ofte også, det synes min samboer og.

Det kan jo være at magen ikke fortsetter å vokse i samme tempo, men roer seg litt etterhvert. :fnise: Mens de som er tynne i starten plutselig får en stor mange? Jeg vet ikke. :)

Jeg får gutt da..Kansje er det slik at jenter kansje er litt mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg med magen og gi f i hva folk skulle finne på å si! :klemmer:

Det er veldig individuelt hvordan man bærer ungen også. Jeg føler meg diger, 33 uker på vei og stooor mage. Men nevnte det til jordmor denne uka, som synes vektoppgangen min er helt ideell, og hun beroliget meg med nettopp det at kvinner bærer fosteret på ulikt vis.

Husk at det er en bra ting at du får mage og blir større, det er babyen din som vokser og trives det! :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...