AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Hei Jeg har søkt på barnevernspedagog og synes at det yrket virker veldig interessant, har også lest og hørt at det er et veldig tøft yrke og det er kanskje lett å ta med seg jobben hjem. Lurer på om det er noen her som er barnevernspedagoger eller som kjenner noen som er det, som kan fortelle meg mere om dette yrket. Tenker da på lønn, arbeidsplass, om du trives, hva en bør tenke på før en velger dette yrket, alt mulig i grunn:)
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Jeg er ferdig utdannet i år. Tror det kommer veldig an på om jobben er tøff. Selvfølgelig opplever og ser du mye, men du trenger ikke nødvendigvis jobbe i selve bv, du kan også jobbe i skole, barnehage osv. Men tenk deg godt om.. Det er veldig vanskelig å få fast jobb, de utdannes alt for mange bvpedagoger i forhold til arbeidsplasser!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg er ferdig utdannet i år. Tror det kommer veldig an på om jobben er tøff. Selvfølgelig opplever og ser du mye, men du trenger ikke nødvendigvis jobbe i selve bv, du kan også jobbe i skole, barnehage osv. Men tenk deg godt om.. Det er veldig vanskelig å få fast jobb, de utdannes alt for mange bvpedagoger i forhold til arbeidsplasser! Takk for svar Hvordan var utdanningen, lett/vansklig og var det mye praksis? Har tenkt mye over det med arbeidsplasser, men tror jeg er villig til å ta den sjangsen, men tenker at det er greitt og få litt mere informasjon fra folk som har litt erfaring med dette studiet og se om jeg fortsatt vil studere dette. -TS
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Hvor mye praksis det er kommer helt an på hvor du studerer tror jeg. Vi hadde 8 uker i 1. klasse og 16 uker i 3. klasse. Utdanningen er ikke vanskelig synes jeg, på den måten at det er lett å komme gjennom. Det er allikevel mye pensum og et stort arbeidsområde og få oversikt over.
*Blomst* Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Var ferdig utdannet for to år siden og jeg syns det var et spennede studie, men mye praksis. Ikke så veldig vanskelig men som en annen her sier er det ganske stort pensum og mye å sette seg inn i. Litt sånn jo mer du lærer jo mer ser man at man ikke kan I forhold til jobb så er mitt inntrykk at det ikke er så vanskelig å få jobb hvis man er litt åpen på hvor og hva man vil jobbe med. Jobber selv for tiden som ped.leder i barnehage og trives godt, søkte for to år siden i fem barnehager og fikk tilbud om jobb alle steder. I barneverntjenesten og på institusjoner ønsker de ofte personer med litt erfaring, men vet om flere på mitt kull som fikk jobb rett etter endt studie! Lykke til
*Blomst* Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Var ferdig utdannet for to år siden og jeg syns det var et spennede studie, men mye praksis. Ikke så veldig vanskelig men som en annen her sier er det ganske stort pensum og mye å sette seg inn i. Litt sånn jo mer du lærer jo mer ser man at man ikke kan I forhold til jobb så er mitt inntrykk at det ikke er så vanskelig å få jobb hvis man er litt åpen på hvor og hva man vil jobbe med. Jobber selv for tiden som ped.leder i barnehage og trives godt, søkte for to år siden i fem barnehager og fikk tilbud om jobb alle steder. I barneverntjenesten og på institusjoner ønsker de ofte personer med litt erfaring, men vet om flere på mitt kull som fikk jobb rett etter endt studie! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå