Gå til innhold

Ett jævla rot !

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er mange ryddige og organiserte kvinner og menn her inne ! Jeg trenger hjelp fra dere.

Jeg har ett stor problem. Jeg roter så fælt.

Jeg har en liten leilighet med mye inni. Jeg vet ikke hvordan jeg skal organisere alt. Er veldig lite hjemme, og når jeg er hjemme er det for å skifte, dusje og sove.

Klær er hovedproblemet, eller, det er det eneste problemet.

Jobb, skole, venner og trening = svært lite tid til å rydde. Det er jo en unnskyldning for at jeg har det så rotete hjemme, men det er faktisk sant!

Jeg har "tid" til å rote, men ikke til å rydde.

Og hvor skal jeg begynne ? Noen ganger rekker jeg å rydde litt, men klarer å rote det til før jeg er ferdig med å rydde alt !

Blir så frustrert, bruker så lang tid på å lete etter ting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg klærne dine på plass med en gang. Problem solved.

AnonymBruker
Skrevet

Legg klærne dine på plass med en gang. Problem solved.

Det er akkurat det som er problemet, jeg vet ikke hvor jeg skal legge klærne :)

Skrevet

Ha en fast plass til alt.

Så fort du har brukt noe så rydder du opp etter deg, det tar som regel bare et par minutter så det har man tid til.

Har du prøvd klær, brett de sammen og legg det tilbake

Når du har spist, vask opp med en gang (eller sett det i oppvaskmaskin)

Når du kommer hjem fra trening, legg klær på vask og gjør klart til neste gang du skal ha med treningsbagen ut

Osv osv

Om alt har sin plass og man klarer å rydde etter seg, så blir det ikke så mye å gjøre en gang i blandt.

Det eneste du da i teorien trenger å gjøre er å sette på klesvask, henge opp og brette klær og tørke litt støv og vaske over gulvene.

Skrevet

Det er akkurat det som er problemet, jeg vet ikke hvor jeg skal legge klærne :)

Har du ikke et skap?

Hvis ikke, kjøp en stang som du henger opp i taket og heng klærne på kleshengerr på stangen. Eller kjøp hyller til å ha på veggen. Kurver.

Man får tak i billige Billy bokhyller fra IKEA, ha noen kurver i hyllene du legger klær i.

Ellers finnes det billige klesskap

Gjest Survival
Skrevet

Få deg en svær garderobe! Det tar litt plass i ei lita leilighet, men det gir mer oversikt og mer orden. En garderobe der du har nok hyller til å legge ting på, og en stor del der du kan henge ting. Det er lettere å se klærne når de henger på kleshengere, og da roter man ikke så fælt for å finne klærne man leter etter. Få deg gjerne et kleshengerstativ i tillegg. Så bør du ha skittentøyskurver til å legge skitne klær. Det regner jeg med at du har, men mer enn ett er en fordel. En skittentøyskurv på badet og en på soverommet, for eksempel?

Skrevet

Kast alt du ikke bruker! Det som er for smått, feil farge, feil snitt, halvveis ødelagt osv.

Du vet antagelig hva som aldri blir brukt, men bare tar opp plass. Mitt beste råd er å få dette ut av hus - det er ufattelig hvor mye rot sånne ting lager.

Skrevet

Jeg har samme problem som deg!

Jeg har så liten plass (eller for mye klær) og hvis alle klærne mine er rene på en gang har jeg rett og slett ikke plass til dem.

Og jeg har en fæl uvane og legge klærne på gulvet i rommet mitt når jeg kler av meg. Så etter hvert er det klær overalt, som regel blir de ikke ryddet på plass en gang. Bare ligger i kurven jeg la de i fra tørketrommelen til jeg bruker dem.

så du er i hvert fall ikke alene! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Gå gjennom alle skuffer og skap og kast/gi bort det du ikke bruker lenger. Har du ikke brukt en topp på to år? Få den ut, ikke tenk at du kaaaanskje får bruk for den en dag.

La alt ha sin faste plass. Kjøp en klesstang, som noen over her foreslo, eller kjøp sånne knagger som man kan henge øverst på døra. Helt genialt til å henge klær på om du ikke gidder å styre med kleshengere hver dag.. men ikke heng ALT der, ta en opprydning innimellom og heng ting på plass..

Ha en skittentøyskurv lett tilgjengelig, og skaff deg en stol eller lignende å legge klær på istedetfor å hive ting på gulvet/overalt ellers i leiligheten..

..nå skal jeg gå og rydde sammen mine klær ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...