Gå til innhold

Overbefolkning/muslimer og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere en tråd om muslimer og barn, at jeg synes det virker som om de har veldig mange barn hver, men tråden ble stengt pga feilposting og fordi jeg skrev uten å være innlogget.

Det irriterer meg litt at det virker om alt folk er interessert i er å presse ut minst 3 unger hver. Er virkelig barn det viktigste målet man oppnår her i livet? Overbefolkning blir vel et veldig stort problem etterhvert? I tillegg blir folk som ikke får barn nærmest sett ned på fordi de ikke velger et A4 liv. Å formere seg er tydeligvis alt som står i hodet på folk. Gravide kjerringer overalt, barnevogner og skrikerunger hvor enn man går!

Jeg er i tillegg interessert i en diskusjon om muslimer og barn, hvorfor de får så mange barn og hvordan det kommer til å påvirke vårt samfunn. Er ikke mange av disse asylsøkere uten jobber som kun mottar støtte fra staten? Synes det er merkelig om de får 4 unger hver uten økonomi til det...

Diskuter!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skrev tidligere en tråd om muslimer og barn, at jeg synes det virker som om de har veldig mange barn hver, men tråden ble stengt pga feilposting og fordi jeg skrev uten å være innlogget.

Det irriterer meg litt at det virker om alt folk er interessert i er å presse ut minst 3 unger hver. Er virkelig barn det viktigste målet man oppnår her i livet? Overbefolkning blir vel et veldig stort problem etterhvert? I tillegg blir folk som ikke får barn nærmest sett ned på fordi de ikke velger et A4 liv. Å formere seg er tydeligvis alt som står i hodet på folk. Gravide kjerringer overalt, barnevogner og skrikerunger hvor enn man går!

Jeg er i tillegg interessert i en diskusjon om muslimer og barn, hvorfor de får så mange barn og hvordan det kommer til å påvirke vårt samfunn. Er ikke mange av disse asylsøkere uten jobber som kun mottar støtte fra staten? Synes det er merkelig om de får 4 unger hver uten økonomi til det...

Overbefolkning har vært et stort problem i veldig mange år allerede. Det har vært snakket om hvordan man kan redusere befolkningsveksten siden 1990-tallet, men ingen har gjort noe spesielt med det, for de som snakker høyt om det blir kalt rasister og verre.

Men ja, det er et stort og økende problem. Skulle man kunne fø alle i verden likt, kunne vi ikke ha vært mer enn 2 milliarder maks. For å kunne fø alle dem som er i verden idag likt, måtte vi ha hatt 5 jordkloder, så det er å forstå slik at fordelingen vil aldri bli lik noengang med mindre befolkningsveksten går drastisk ned.

Ofte er det slik at de som ikke har spesiell høy utdanning får flest unger. Det har blitt påvist at mennesker som får utdanning i fattige land ikke får så mange barn. Men så har man her til lands det at man får stønad...og jeg tror at det er en grunn til at mange faktisk får flere barn enn ett. Selv synes jeg man skulle se til Kina. Men si at maks 2 barn er mer enn nok.

Jeg vil faktisk si at de som velger å få flere barn enn 2 er med på å ødelegge jorden for fremtiden og det kan umulig være noe å være stolt av!

Skrevet

syns du drar diskusjonen i flere retninger. nr 1. du hørest ut som en bitter barnløs kvinne som prøver å stå til rette for at du velger ett liv uten barn. enten fordi du ikke har finnet en kjæreste eller fordi du ikke har muligheten eller du velger det bort.

nr 2. meget interessant. dei fleste kvinner som er muslimer jobber ikke,mannen tillater det heller ikke og antrekket er vel rimelig upraktisk i en travel jobbsituasjon.

noen kommer fra kulturer der det er lov å ha flere koner,noe som kan bli ett stort problem når dem flytter hit. desse kvinnene blir sett på som mannens eiendom og jo flere jo rikere er mannen.

i norge er det heller vanlig å ha stort hus og hytte,båt og flere biler som rikdom.

muslimene praktiserer en kultur der kvinner er undertrykte og på ett utviklingsnivå som vi hadde har i landet for 250 år siden.

da gikk norske kvinner også tildekket og i lange kjoler,holdt seg hjemme og fødet barn. gjerne borti 10 stk.forsjellen er at dem ikke mottok sosiale goder for sine barn. denne ordningen er noe som det industielle samfunnet har bygd opp og blitt til ett av verdeens beste land å få barn i.

for 250 år siden fekk heller ikke norke jenter gå på skole.

muslimene er noe tilbake i tid og har et stort behov for å bruke sin tro får å få gjennomslag for å endre samfunnet vårt.

dette er svært bekymringsfult.

sosialistane har gått vel langt i alle skal få mentaliteten,og desverre oppdaget for seint at dem ikke gir noe tilbake men vil overta med sin tro.

nå kan ikke barna tegne griser på skolen og iallefall ikke kalle den muhammed. heter den ole er alt greit..

for den menige normann ser man ikke dette som et problem,men en humor handling.

men dem ser på oss som foredere. men man kan jo spørre seg hvem som foreder her,vi tar mot dem gir dem mat og dem truer våre folkevalgte og vårt demokrati.hadde vi oppført oss slik i deres hjemland hadde dem drept oss uten lov og dom.

• Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet

Merkelig det der at når dere snakker om nordmenn, så er det liksom flere klasser. Det er de som er høyt utdannet og de som er dårlig utdannet, alenemødre, rike, fattige osv osv.

Muslimer er visst bare muslimer? Der alle er 'like'?

• Liker 3
Skrevet

Si meg, TS, er du en malthusianer?

AnonymBruker
Skrevet

Diskuter!

Muslimer asylsøkere? Har du noen statistikk å vise til? Er det noe du tror? Eller er det fakta?

Vet du hvor mange nordmenn som sliter med økonomien?

Overbefolket? Har du noe å vise til? Norge får får lite barn

Uansett,så står de fleste musimer og andre ikke etniske nordmenn på egne ben.

Du må komme med faktainformasjon,så kan du også få svar.

Dette minner meg om oppgulp. Mange syter over muslimer hvis de ikke har det så bra selv

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Men får muslimer i norge flere barn enn oss "vanlige" nordmenn da?

Skrevet

Tråden er ryddet for rasisme, avsporinger og ensidig meningspåvirkning.

Yvonne (mod)

Gjest frøken am
Skrevet

Hva har dette med muslimer å gjøre?

Kjenner nok av kristne nordmenn som er like ille, om ikke verre!

AnonymBruker
Skrevet

Diskuter!

GOD NATT!!!!!!!! og så må du la hjernen din slippe det evinnelige maset ditt.................................................................

Skrevet

Verden er kanskje overbefolket, men Norge er ikke det. Faktisk fødes det for få barn her med tanke på behovet for fremtidig arbeidskraft. Et poeng er jo at hver person i Norge er en mye større belastning på miljøet enn personer i mindre velstående land, så sånn sett er jeg delvis med på tanken din, men ikke konklusjonen. Hvis man skulle ha et maksantall barn, hvordan ordne det praktisk? Tvangsabort? Tvangsadopsjon til barnløse? Tvangssterilisering etter to barn? Hva om et barn da dør som treåring, og foreldrene gjerne ville fått en til da? To barn per par krever faktisk også at alle voksne får barn for å opprettholde folketallet, det er da ikke noe mål at Norge med sine svimlende 5 millioner innbyggere går ned i folketall?!

Det hadde vært mye større mulighet hvis matproduksjonen fokuserte mindre på animalske produkter og mer på korn og grønt (næringskjeden, kun 10% energi overføres fra hvert ledd). Lavkarbotrenden er uforenelig med en bærekraftig matproduksjon for mennesker og miljø.

Angående muslimer. Du spør hvorfor de får flere barn. Hørt om kulturforskjeller? I mange muslimske land er det jo normen. De har dessuten en holdning om at familien tar seg av sine syke og eldre, og da er det godt å være flere. Som noen har nevnt allerede påvirker utdanningsnivå hvor mange barn man får, og statistikken viser at 2. og 3. generasjons innvandrere ikke får så mange barn selv. Problemet med at uførhet/å gå på trygd er "arvelig" gjelder jo også etniske nordmenn, og bør vel generelt jobbes med, selv om jeg ikke har noen forslag til hvordan.

Gjest Gjest-muslim
Skrevet

Det er helt tåpelig og trangsynt å stemple "alle" muslimene likt. Det er ingenting som tilsier at Norge er overbefolket. Ei heller det omvendte.

Jeg er født og oppvokst i Norge. Men mine foreldre er fra Tyrkia. Pappa er godt utdannet dataingeniør, dataelektriker og bokser. Mens mamma er lærer. Begge kom til Norge i ung alder. De kan flytende norsk og er godt integrert. Likevel valgte de å få 5 barn. Ikke pga.stønaden, men kun fordi de ønsket det. Jeg og mine søsken er nå fullt voksne og studerer fortsatt alle sammen.

Jeg må si at jeg har hatt verdens beste oppvekst med verdens beste foreldre og søsken. Vi reiste ofte, var ofte på piknik, sykkelturer, på aking, sto på skøyter, dro til moskeen, besøkte venner og familie hver uke o.l. Jeg er så innmari fornøyd med det at jeg senere i livet også ønsker å stifte en familie og får minst 4 barn!

Og ja! Uansett hva som måtte skje mamma og pappa er jeg og mine søsken enige at vi 100% ønsker å ta like godt vare på dem når de blir eldre.

Dette ble nesten som en "skrytetråd". Men jeg måtte bare komme med en personlig og subjektiv innspill da jeg er så lei av å bli stemplet hele tiden. Det er så innmari slitsomt. Og jeg skjønner også hvorfor noen av muslimene er dømt til å mislykkes i Norge. Da mange av nordmenn er skeptiske til oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...