Honeydew Skrevet 15. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2012 Vet ikke helt hva du mener med det, men det er mye bedre å ha målsetninger i forhold til fettprosent, enn til vekt. Vektendringer er som vi alle vet ikke ensbetydende med større/mindre kropp. Så jeg prøver å finne ut litt hvordan ulike kropper ser ut med ulik fettprosent, for å kunne sette meg et mål om hvilken fettprosent jeg ønsker å nå 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 15-20 % tipper jeg. Men husk at du ikke automatisk får hennes kropp selv om du oppnår samme fettprosent 3
SoftKitty Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 (endret) Det er jo helt umulig å vite? Jeg har selv vært slank men med altfor høy fettprosent grunnet lite trening og dårlig kosthold.. den lå da på 28-29% omtrent og for jenter på rundt 20 år (som jeg var da) bør den ligge på rundt 20-25% fant jeg ut av, ifølge internetten Mye av fettet i fettprosent kan jo ikke sees..det er inni kroppen. Menn har feks mye mindre % enn kvinner.. Endret 15. april 2012 av SoftKitty 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Det er vel en helt gjennomsnittskropp blant jenter på 20-30 år? Jeg er 30, har nesten identisk kropp som henne, kanskje litt tynnere til og med, og med NULL trening, NULL dietter, 1 liter Cola og 1-2 sjokolader hver dag! Hva er hensikten med å bry seg om "fettprosent"? Hvorfor ikke være fornøyd med den kroppen man har med mindre man er sykelig overvektig? Samfunnet har gått av skaftet syns jeg...tenker alle på trening/slanking/"fettprosent"? LOL... Jeg leser vanligvis ikke på dette forumet, men denne tråden kom opp på "siste innlegg".
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Det er vel en helt gjennomsnittskropp blant jenter på 20-30 år? Jeg er 30, har nesten identisk kropp som henne, kanskje litt tynnere til og med, og med NULL trening, NULL dietter, 1 liter Cola og 1-2 sjokolader hver dag! Hva er hensikten med å bry seg om "fettprosent"? Hvorfor ikke være fornøyd med den kroppen man har med mindre man er sykelig overvektig? Samfunnet har gått av skaftet syns jeg...tenker alle på trening/slanking/"fettprosent"? LOL... Jeg leser vanligvis ikke på dette forumet, men denne tråden kom opp på "siste innlegg". Det er noe som heter "tynnfeit". 8
Gjest Vodka Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Er det virkelig en gjennomsnitts-kropp for 20-30-åringer? trodde hun hadde litt mer uvanlig kropp enn det. hun er jo modell av og til. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Det er noe som heter "tynnfeit". Ja det vet jeg! (Det var jeg som skrev at jeg spiser sjokolade hver dag, aldri trener og likevel er tynn, så mulig at jeg er "tynnfeit". ) Men så lenge man veier under 50 kilo uten trening så tror jeg neppe det er så farlig å være "tynnfeit" (jeg veier forøvring langt under 50 kg og er voksen så har ikke forbrenning som er tyveåring, er bare heldig med genene/benbygning...) Mens venninnene mine som slanker seg bruker 14 timer på trening hver uke, bruker jeg heller 14 timer på å lese akademisk faglitteratur mens jeg spiser sjokolade, koser meg og blir supersmart. :gjeiper: Mulig at venninnene mine som trener lever 5 år lengre enn meg, men jeg vil heller leve kortere og kose meg masse. :gjeiper: Hihi, dette er nok feil forum for meg? :-) 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 Det er vel en helt gjennomsnittskropp blant jenter på 20-30 år? Jeg er 30, har nesten identisk kropp som henne, kanskje litt tynnere til og med, og med NULL trening, NULL dietter, 1 liter Cola og 1-2 sjokolader hver dag! Hva er hensikten med å bry seg om "fettprosent"? Hvorfor ikke være fornøyd med den kroppen man har med mindre man er sykelig overvektig? Samfunnet har gått av skaftet syns jeg...tenker alle på trening/slanking/"fettprosent"? LOL... Jeg leser vanligvis ikke på dette forumet, men denne tråden kom opp på "siste innlegg". Vitsen med å bry seg om fettprosent er at det er en indikator på din kropps fysiske form. At du selv er tynn betyr ikke at du er sunn, noe du selv utmerket godt beskriver med din høye fettprosent og usunne kosthold. Én ting er å være ha et normalt, sunt selvbilde i forhold til sin egen kropp, og ikke skamme seg over unødvendige ting. Noe annet er å godta dårlig helse og la seg selv forfalle fordi man ikke bryr seg/er for lat til å leve sunt. Tynn er ikke ensbetydende med verken sunn eller pen. Ser man på statistikker over hvor mange som sliter med ymse selvpådratte livsstilsykdommer kan vi trygt konkludere med at ikke på langt nær mange nok tenker på trening/fettprosent/kosthold og andre "LOL"'ete temaer... 5
Gjest margrit Skrevet 15. april 2012 #17 Skrevet 15. april 2012 Vil tro den er rett i overkant av tyve. Mener at kroppen hadde sett mer muskuløs ut enn den gjør om den hadde vært lavere.
Gjest *Maja* Skrevet 15. april 2012 #19 Skrevet 15. april 2012 Ja det vet jeg! (Det var jeg som skrev at jeg spiser sjokolade hver dag, aldri trener og likevel er tynn, så mulig at jeg er "tynnfeit". ) Men så lenge man veier under 50 kilo uten trening så tror jeg neppe det er så farlig å være "tynnfeit" (jeg veier forøvring langt under 50 kg og er voksen så har ikke forbrenning som er tyveåring, er bare heldig med genene/benbygning...) Mens venninnene mine som slanker seg bruker 14 timer på trening hver uke, bruker jeg heller 14 timer på å lese akademisk faglitteratur mens jeg spiser sjokolade, koser meg og blir supersmart. :gjeiper: Mulig at venninnene mine som trener lever 5 år lengre enn meg, men jeg vil heller leve kortere og kose meg masse. :gjeiper: Hihi, dette er nok feil forum for meg? :-) At du vil leve slik er jo opp til deg. Jeg slanker meg ikke og har aldri trengt det, men trener fordi jeg elsker å bruke kroppen. Det er jo en bonus at kroppen blir sterkere og en forebygger mye dritt som kommer når en blir eldre og mister muskelmasse. Jeg spiser sunt jeg også, men kan fint mumse smågodt, cookies og sjokoalde, men jeg vil sjelden ha det særlig mer enn en gang i uka. Vil heller ha i meg mat som kroppen har nytte av i hverdagen 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #20 Skrevet 16. april 2012 Ja det vet jeg! (Det var jeg som skrev at jeg spiser sjokolade hver dag, aldri trener og likevel er tynn, så mulig at jeg er "tynnfeit". ) Men så lenge man veier under 50 kilo uten trening så tror jeg neppe det er så farlig å være "tynnfeit" (jeg veier forøvring langt under 50 kg og er voksen så har ikke forbrenning som er tyveåring, er bare heldig med genene/benbygning...) Mens venninnene mine som slanker seg bruker 14 timer på trening hver uke, bruker jeg heller 14 timer på å lese akademisk faglitteratur mens jeg spiser sjokolade, koser meg og blir supersmart. :gjeiper: Mulig at venninnene mine som trener lever 5 år lengre enn meg, men jeg vil heller leve kortere og kose meg masse. :gjeiper: Hihi, dette er nok feil forum for meg? :-) Når jeg veide 48 hadde jeg elendige blodverdier og blodårene begynte å tette seg, nå veier jeg det dobbelte, men veldig nøye på hva slags fett og karbohydrater jeg slipper inn i kroppen, trening, fisk og grønt er det mye av. Kolesterol har gått fra 11 til 3, blodverdier og blodårer er supre, og legen blir hver gang overrasket over hvor sterkt hjertet mitt er(sjekkes regelmessig pga medisinkomdinasjon). Jeg skal ikke påstå jeg er supersunn siden jeg ikke er normalvektig, men det står betydelig bedre til med meg nå enn før, og bedre til med meg enn de fleste av vennene mine, også de slanke. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå