Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå ser det ut til at jeg og mine tre små må flytte for oss selv. Men det er helt håpløst å skaffe leilighet her vi bor. Enten er det altfor lite eller altfor dyrt. Er det noen som vet om jeg kan få større bostøtte hvis leia er skikkelig høy? Jeg har ikke jobb, er student...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skaffe seg en jobb? :sjenert:

Det er liksom slik samfunnet fungerer. Har man ikke råd til å bo der man ønsker må man enten flytte eller skaffe seg høyere inntekt.

• Liker 3
Skrevet

Det er liksom slik samfunnet fungerer. Har man ikke råd til å bo der man ønsker må man enten flytte eller skaffe seg høyere inntekt.

Har en baby på 9 måneder..

Skrevet

På en mnd kan barnet i barnehage, så da kan du skaffe deg en jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ser etter, da?

Skrevet (endret)

Ja, er du student, så får du bostøtte.

Men, hvorfor flytter ikke mannen? Eller du og lar barna være igjen? Er det ikke viktigst at barna får ha det så tilnærmet normalt som vanlig nå?

Endret av Silfen
  • Liker 1
Skrevet

Ja, nei, joda... Hvorfor studerer folk?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med altfor lite?

Skrevet

Ja, er du student, så får du bostøtte.

Men, hvorfor flytter ikke mannen? Eller du og lar barna være igjen? Er det ikke viktigst at barna får ha det så tilnærmet normalt som vanlig nå?

Han har også andre barn, og jeg drar ikke fra barna, vi er veldig knyttet sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på:

bostøtte fra staten,

overgangsstønad, utdanningsstønad, dobbel barnetrygd, småbarnstillegg og barnehagestøtte fra NAV

Og støtte fra lånekassen.

Dette skal være godt nok til å forsørge deg, og barna dine. Kanskje best om du fortsetter å bo der dere bor nå, og mannen flytter ut?

• Liker 2
Skrevet

På en mnd kan barnet i barnehage, så da kan du skaffe deg en jobb.

Søkte barnehageplass før jul, ikke fått enda.

Skrevet

Hva er det du ser etter, da?

Må ha minst tre soverom.

Skrevet

Hva mener du med altfor lite?

For lite plass til barna og meg selv.

Skrevet

Du har rett på:

bostøtte fra staten,

overgangsstønad, utdanningsstønad, dobbel barnetrygd, småbarnstillegg og barnehagestøtte fra NAV

Og støtte fra lånekassen.

Dette skal være godt nok til å forsørge deg, og barna dine. Kanskje best om du fortsetter å bo der dere bor nå, og mannen flytter ut?

Han har også andre barn annenhver helg, og han er veldig klar på at dette er hans hus..

AnonymBruker
Skrevet

Må ha minst tre soverom.

Hvorfor må du ha minst tre? På den størrelsen blir det steindyrt.

De to eldste kan sove på samme rom, og babyen kan du ha på rommet. Så klarer du deg med to.

Ideelt er det ikke, men du klarer deg med det i den korte tiden du er student.

• Liker 9
Skrevet

Må ha minst tre soverom.

Jeg tror nok at du må spise din skjerv sure epler og gå ned til to soverom. Med to barn har en selv vert nødt å leve på ett soverom for oss tre. Da vil jeg tror du vil klare deg utmerket med to.

• Liker 3
Skrevet

To soverom er mer enn nok. Kjipt, ja, men sånn er det å være aleneforelder og student. BTDT.

• Liker 2
Skrevet

To soverom er mer enn nok. Kjipt, ja, men sånn er det å være aleneforelder og student. BTDT.

Joda, det går sikkert, men nå har jeg lett og lett og finner ikke med to soverom heller. Er veldig vanskelig å få leilighet her.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nei, joda... Hvorfor studerer folk?

Vel, har man ikke råd til å oppdra 3 barn samtidig som man er student har man valget. Jobbe ved siden av studier, eller legge studiene på hyllen i noen år til barna er større.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det du leter?

Er det mulig å flytte litt mer usentralt og bruke litt mer tid på pendling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...