Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet det er dumt, men vi har ikke lest av strømmen og latt det gå automatisk. Siden jeg får igjen på skatten, tenkte jeg å bruke pengene på det. Har lest av, og det viser seg at vi har brukt 12000 mer enn hva vi har betalt for. Hvor mye blir dette, og hvor finner jeg det ut?

Har hørt at det er omtrent en krone per kwh. Blir det da 12000 å betale? Eller 1200?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring e-verket og spør.

Det er din feil, så du får ingen avkortning, men du kan be om en nedbetalingsplan hvis det skulle bli dyrere enn du makter :)

Ei krone pr KWh blir 12 lapper ja, men prisen har ligget på rundt 50 øre...

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke ringe e-verket før jeg vet hvor mye jeg må betale. :) Men da blir det jo bare 6000, og det var jo ikke ille. Hadde egentlig forventet mer.

Skrevet (endret)

Vil ikke ringe e-verket før jeg vet hvor mye jeg må betale. :) Men da blir det jo bare 6000, og det var jo ikke ille. Hadde egentlig forventet mer.

Tror (vet) du ikke bør regne med 50 øre. Mange år siden strømmen var så billig med nettleie og alle tillegg.

F eks er gjennomsnittet de 3 første månedene i år på drøyt kr 0,35 med moms. Kommer en nettleie på kr 0,40-0,50 i tillegg så er vi i hvert fall i kr 0,75 - 0,80.

Nå snakker jeg om spotpris.

Har du en variabelavtale, så kan det fort bli mer.

Men alt er avhengig av hvor du bor. Hvor du har kjøpt kraft og hvilken avtale du har.

Endret av Østlandet
  • Liker 1
Skrevet

Da vi satt og rekna på dette i førvinter fant vi ut at strømmen lå på ca 1,15 når vi delte sum på antall kw. Vi bor i midt-Norge og har NTE. Så kan bli dyrt ja. Evt så kan du jo ta en kontroll måned der du leser av for din egen del. Finner ut hvor mye du bruker pr mnd og plusser det på målerstanden som stod i forrige regning pluss så mye ekstra du har råd til å betale over vanlig forbruk. Vi gjorde dette da vi hadde stippulert strømmen og hadde brukt mer. Brukte ett år på å komme på rett målerstand igjen men man slapp den storsmellen.

Skrevet

Da vi satt og rekna på dette i førvinter fant vi ut at strømmen lå på ca 1,15 når vi delte sum på antall kw. Vi bor i midt-Norge og har NTE. Så kan bli dyrt ja. Evt så kan du jo ta en kontroll måned der du leser av for din egen del. Finner ut hvor mye du bruker pr mnd og plusser det på målerstanden som stod i forrige regning pluss så mye ekstra du har råd til å betale over vanlig forbruk. Vi gjorde dette da vi hadde stippulert strømmen og hadde brukt mer. Brukte ett år på å komme på rett målerstand igjen men man slapp den storsmellen.

Sikkert riktig det.

Men husk. Strømmen i vinter har vært langt, langt billigere enn prisen forrige vinter.

Men halv kraftpris er ikke det samme som halv totalpris.

Nettleien er jo en betydelig del.

Skrevet

Sikkert riktig det.

Men husk. Strømmen i vinter har vært langt, langt billigere enn prisen forrige vinter.

Men halv kraftpris er ikke det samme som halv totalpris.

Nettleien er jo en betydelig del.

Det er sant. Men jeg tenkte at om dere vet hvor mange kw dere bruker på en mnd så kan dere bruke det som utganspunkt for å å plusse på feks 2000 kw ekstra første måned og gjøre slik til dere er tilbake på rett målestand igjen.. hvilken målerstand de har registrert ho strømleverandøren deres står mest sannsynling på den forrige regningen:)

Alternativt går det ann å kontakte strømleverandøren og si at det har skjedd ein feil og om dere får fordelt de ubetalte kw utover året..siden det er snakk om så mye

Skrevet

Det er sant. Men jeg tenkte at om dere vet hvor mange kw dere bruker på en mnd så kan dere bruke det som utganspunkt for å å plusse på feks 2000 kw ekstra første måned og gjøre slik til dere er tilbake på rett målestand igjen.. hvilken målerstand de har registrert ho strømleverandøren deres står mest sannsynling på den forrige regningen:)

Alternativt går det ann å kontakte strømleverandøren og si at det har skjedd ein feil og om dere får fordelt de ubetalte kw utover året..siden det er snakk om så mye

Enig igjen.

Det er jo lov å gjøre feil og så bli enig om en smidig måte å rette opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...