Gå til innhold

Trist singelliv i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en altfor lang tid uten kjæreste har jeg begynt å spørre meg seriøst hvordan kan jeg endre på situasjonen min. Livet mitt er ganske rutinemessig og kretsen min er ganske begrenset. Jobben er slik at jeg har få kollegaer og de er alle i et forhold, de fleste har barn også, og når vi går ut det er som regel ingen mann som tør å komme til oss. Jeg har noen venner jeg trives veldig mye med, men de er alle i forhold eller er de ensomme menn i samme situasjonen som meg, og når jeg går ut med dem det er selvfølgelig ingen mann som tør å komme til gjengen. I tillegg er jeg også utenlandsk, og synes at i Norge er det vanskeligere å møte folk på en naturlig og avslappet måte, uten nødvendigvis å være på fylla. Jeg har prøvd nettdating uten å lykkes, synes det var en altfor kunstig setting for meg – dette skyldtes også det at jeg var litt skeptisk og det at jeg føler litt ubehag overfor denne type "virtuelle" kommunikasjonen. Jeg har ikke ellers så mye mulighet til å sette opp andre aktiviteter i min hverdag, som er allerede fullt opp med jobb.

Jeg lurer på om det er noen der ute som har samme problem som meg eller noen som kjenner/har lyst til å starte en gruppe for singel kvinner i Bergen.. jeg er forresten 32..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg er jeg også utenlandsk,

Hvor er du fra? Kanskje det finnes en gruppe for de der du kommer fra i Bergen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler på det samme som deg. Jeg synst ikke det er noen bergensere som fenger meg. Jeg er sel 32 år, men har barn fra før som ikke gjør det noe enklere. Menn på datingsidene i bergen er skikkelig turn off for min del. Jeg har ikke sett eller snakket med en mann som er bra der inne, føler det er mye bedre utvalg i de andre byene. Bergensere er innadvente og litt sære synst jeg. Jeg har ikke problemer med å finne noen å date, men jeg er vel kanskje blitt alt for kresen og skeptisk til hele greia..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skylder du da på mennene, hvis det er deg som ikke tør å gi dem en sjanse? Kanskje du burde bli mer åpen til å bli kjent med noen i stedet for å skjære alle over en kam.

• Liker 1
Skrevet

Bergensere innadvendte? Siden når? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Bergensere ER litt rare, men det funker. Jeg selv kommer i kontakt med folk hele tiden, men jeg er stort sett på jobb hele tiden blant mennesker. Har egentlig ikke noe mirakelråd, utenom den klisjeaktige saken om å dra ut der folk er. Søk nye miljøer og fritidssysler.

Meld deg på dansekurs, gitarkurs, turforeninger etc. Se hvem du treffer.

Skrevet

Bergensere innadvendte? Siden når? :fnise:

Ja, det har du faktisk helt rett i. Bergensere må være Norges minst innadvendte folkferd "by a mile"! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Lol :) bergenser ca 30. Mann nylig singel. Motsatt av innadvendt. Kan si mye om bergensere men ikke det.

Skrevet

Jeg er også singel i Bergen, men tar livet med ro og tar ting som det kommer. Er vel ikke verre å være singel her enn andre steder tenker jeg. Mannfolkene har en tendens til å dukke opp når du minst venter det ;).

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Liker bergensere jeg ;) Er singel i Bergen (siden juni), og synes egentlig det er helt greit. Gidder verken syte eller være desperat, men fokusere på å NYTE livet :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...