AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Hei hei, Er en 19år gammel jente som veier 86kg å er 163cm!! Skal til syden i slutten av august så nå har jeg fått et spark bak for og snu rundt på meg selv, vil gjerne føle meg topp når jeg drar på ferie og ikke som et dass som jeg føler meg i dag. Har ingen urealistiske planer ang vekt nedgang og tid, jeg håper jeg kan klare og komme meg ned til en plass mellom 79-70. Ved hjelp av og trene og spise bedre/riktigere. Har aldri spist noe særlig dårlig, går for det meste i fisk,kjøtt,frukt,grønnsaker eneste er at jeg spiser endel pasta(lys pasta). Spiser vel burger,kebab o.l ca en gang i halv året, noe jeg ikke synes er så ille. Har nok bare latt latskapen ta overtaket de siste to årene (lagt på meg ca 15kg) og vil tilbake i vekt. Er forberedt på og trene hard og mye, spise bedre! Men har nå i noen uker puslet litt med tanken og begynt i det små, kuttet ut brus, potetgull, godter, og andre åpen bart usunne ting. Har også de siste ukene trenet ca 1 og en halv time, 5-6 ganger i uken.. dette har jeg da gjort hjemme og ute, siden jeg er student og har ikke i nærheten av råd til og starte på treningssenter. Treningen har bestått av 45 min cardio, i form av gå/jogge turer og div øvelser. Så har jeg hatt 30 min med styrke, i form av hjemme øvelser. Det jeg spiser i løpet av en dag varierer men sånn røft kan det se slikt ut: Frokost- et grovt knekke brød med ost og skinke, paprika, salat. Lunsj- varierer veldig, er en stor synder og bruker kantina mye.. men ender ofte med en form for lyst rundstykke med ost og skinke. Skal begynne og ta med mat, og da grovt brød/knekkebrød. Middag- varierer men er mye, kylling, rødt kjøtt, fisk, wok. Kvelds- små spiser ofte utover kvelden, men prøver og holde det til frukt og grønt. Er det noen åpenbare endringer jeg burde gjøre?
OhMickey Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 (endret) Virker som du har kontroll på hva som må gjøres Kutt ut pasta så godt som det lar seg gjøre, fete sauser, fete meieriprodukter o.l. Bruk olje ikke margarin til tilberedning av mat, bruk vann som tørsteslukker. Du kan aldri gjøre feil med litt mer cardio Men husk å ha en hviledag innimellom. Men husk også at en hviledag ikke vil si at man sitter i sofaen, bare at man ikke presser seg helt ut på fysisk aktivitet. Bruk trappene, ta ekstra turer ut for å sjekke postkassa, gå til butikken og lignende. Du kan nok med fordel logge hva du spiser også på f.eks diett.no eller mylog.no Fordelen med å logge er at du ser på papiret hva du Faktisk spiser, så er det lettere å holde tritt med det. Bruk sukring istede for sukker om du trenger søtning på ex. havregrøt eller lignende (som forresten er en suveren frokost) Til lunsj annbefaler jeg Skyr om du liker det, metter godt og har mye protein. Masse masse lykke til, dette her klarer du sålenge du selv er bestemt! Det finnes sunne og gode alternativer til alt, og kostholdet har mye å si Edit: Og kutt ut kjøttdeigen om du spiser dette Endret 14. april 2012 av OhMickey
Redbull Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Ikke rart du får lyst på mye i kantina da du spiser ETT knekkebrød til frokost!! Kan du leve på dette opplegget til du blir gammel? Eller kommer du til å kjøre på hardt i en mnd eller to, for så å gå tilbake til ditt gamle liv?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Ikke rart du får lyst på mye i kantina da du spiser ETT knekkebrød til frokost!! Kan du leve på dette opplegget til du blir gammel? Eller kommer du til å kjøre på hardt i en mnd eller to, for så å gå tilbake til ditt gamle liv? Takk for svar alle mann vell saken er vell at jeg har ikke noen gamle synder og gå tilbake til ;p eneste store endringen jeg gjør i kostholdet er å SPISE frokost, bytte ut fint med grovt. alt annet er som før. vet ikke hvordan det har seg at jeg har gått så mye opp i vek men tenker det er pga ren latskap og et merkelig kosthold. for har aldri spist spesielt dårlig (junk) men har de siste årene har jeg kunnet gått en ukes tid med bare to måltider per dag, nei har ikke noen for forspise forstyrrelse. ble bare en vane etter hvert og droppe spising og heller få tid til andre ting, når jeg dessuten ikke følte meg sulten. men når jeg først ble sulten så spiste jeg meg stapp mett.. har aldri hatt noe dårlig syn på meg selv eller vært plaget av vekten, droppet og spise frokost for og heller sove en halvtime ekstra. Dumt ja! så det å spise ett knekkebrød til frokost er en slags tilnærming, har før prøvd og begynt og spise frokost men har droppet det etter en uke igjen. Nå er jeg fult fokusert på og gjøre endringen, så håper ikke på og gå ned 10kg på en måned for og så bare kaste det bort. får jeg først inn vanene så blir de værende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå