Gå til innhold

Good Christian Bitches/Belles (GCB)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som har sett noe på dette?

Så reklame for det på tv og tenkte jeg skulle se om det var gøy. Syntes første episoden var litt dau, men det ble egentlig ganske artig etter hvert. Det er jo overdrevet til de grader(værre enn frustrerte fruer:P) men syntes det var det som gjorde det ganske artig, haha. Ja, jeg håper da inderlig at noen av karakterene er overdrevet...:P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Shit. Det glemte jeg :( Går den i reprise?

Skrevet

Det har ikke begynt i norge enda, tror kanskje det begynner til uka:)

AnonymBruker
Skrevet

jeg ser det på nett.sett en del episoder;P veldig gøy:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor på nett??

Skrevet

Åh, jeg trudde det var skikkelig dårlig jeg! Kanskje jeg skal sjekke det ut da. Håper bare ikke det er alt for mye snakk om Gud og slikt. Orker ikke det..

Skrevet (endret)

Det er litt Gudeprat, men ikke av den "alvorlige, dette mener vi" sorten. Bare for å fremheve meningen med serien, som jo er at den setter fokuset på de som bruker religion og gjemmer seg bak det, mens de gjør litt av hvert gale.

Jeg elsker serien nettopp av disse grunnene (og Kristin Chenoweth, som er helt fantastisk). Jeg hater disse "Christian Hypocrite" folka som utgir seg for å være ekte kristne, men ikke er det. Den gjør ikke narr av kristne, men den har det morro med de innen religionen som oppfører seg... ikke helt i henhold til skriftene.

Skulle ønske folk sluttet å lete etter dyp, dyp mening i serien og tok den for det den er ment som fra skapere og skuespillere... lett moro uten stor filosofisk mening. Outrageous fun ;)

Endret av Scherbatsky
Skrevet

Det er litt Gudeprat, men ikke av den "alvorlige, dette mener vi" sorten. Bare for å fremheve meningen med serien, som jo er at den setter fokuset på de som bruker religion og gjemmer seg bak det, mens de gjør litt av hvert gale.

Jeg elsker serien nettopp av disse grunnene (og Kristin Chenoweth, som er helt fantastisk). Jeg hater disse "Christian Hypocrite" folka som utgir seg for å være ekte kristne, men ikke er det. Den gjør ikke narr av kristne, men den har det morro med de innen religionen som oppfører seg... ikke helt i henhold til skriftene.

Skulle ønske folk sluttet å lete etter dyp, dyp mening i serien og tok den for det den er ment som fra skapere og skuespillere... lett moro uten stor filosofisk mening. Outrageous fun ;)

Hehe, enig. Jeg er kristen selv da:P men fant den veldig underholdende alikevel. Det er jo karakterene som er gøye og at de overdriver de såpass mye. Hun lille er jo så artig:P

Hun som har flyttet tilbake husker jeg fra ungdomsserien "popular" som jeg så i mine yngre dager og hun ser jo prikk lik ut, hun har holdt seg godt:) Hehe, men nå ser jeg på dårlig kvalitet/liten skjerm på gammel pc da:P

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Har bare sett reklamen på TV-Norge, gleder meg til å se den da jeg elsker alt som har med cowboyer og sørstatene å gjøre :)

Skrevet

Serien heter GCB, så det er det du må søke på.

Azure, det er derfor jeg sier til alle jeg kjenner at de må gi det en sjans. Bobby Harling (skaper av serien) er dypt kristen, det samme er Kristin Chenoweth (Carlene), de ville ikke vært med på noe som prøver å gjøre narr av det som er en viktig del av dem. Chenoweth sa det godt: "There's a difference between making fun of and having fun with. We have fun with it."

Jeg tenker selv at hvis du føler deg støtt så bør du kanskje tenker over om du ligner på en av de i serien ;)

Skrevet

Serien heter GCB, så det er det du må søke på.

Azure, det er derfor jeg sier til alle jeg kjenner at de må gi det en sjans. Bobby Harling (skaper av serien) er dypt kristen, det samme er Kristin Chenoweth (Carlene), de ville ikke vært med på noe som prøver å gjøre narr av det som er en viktig del av dem. Chenoweth sa det godt: "There's a difference between making fun of and having fun with. We have fun with it."

Jeg tenker selv at hvis du føler deg støtt så bør du kanskje tenker over om du ligner på en av de i serien ;)

Haha, gøy, det visste jeg ikke:) kan nok stemme de som eventuelt ikke liker den kjenner seg igjen:P hørte det var en del reaksjoner på grunn av navnet bitches, så skulle de vel forandre det til belles og nå virker det som de bare bruker GCB. Men har ikke fått med meg om det har vært noe reaksjoner på innholdet også, men det har det sikkert. Det er jo usa:P jeg syntes i hvert fall det var gøy og må se mer, Hehe

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til piratvirksomhet.

Maria_Marihøne, mod.

Skrevet

Nå begynner det på tv norge i kveld, helt lovlig også;)

Gjest Elissima
Skrevet

Kjempebra serie! Ikke ofte jeg sier det om amerikanske serier. Og alle cowboyene.. det likte jeg :popcorn:

Gjest Søgni
Skrevet

Jeg så på! Haha, de er jo parodiske hele gjengen. Lurer forresten på om jeg bør få hodet mitt undersøkt -jeg blir alltid utrolig fascinert over alt og alle som er og ser blodharry ut. Selv om jeg bare har sett en episode, så tror jeg at det med kristendom i serien kommer til å gå upåaktet hen her til lands, altså. Det henger jo gjerne litt sammen med sånt som kultur, historie og samfunn det der, så jeg vet ikke helt om verken konseptet eller parodien på kristne i Texas kommer til å "opprøre" så mange her. Det er tross alt kun en serie på TV Norge, om kristne i et helt annet kulturelt landskap.

Skrevet

Noen som vet om den går i reprise?

Skrevet

Sjekket på tvnorge.no og den går i reprise mandag kl. 23.

Skrevet

Jeg så på! Haha, de er jo parodiske hele gjengen. Lurer forresten på om jeg bør få hodet mitt undersøkt -jeg blir alltid utrolig fascinert over alt og alle som er og ser blodharry ut. Selv om jeg bare har sett en episode, så tror jeg at det med kristendom i serien kommer til å gå upåaktet hen her til lands, altså. Det henger jo gjerne litt sammen med sånt som kultur, historie og samfunn det der, så jeg vet ikke helt om verken konseptet eller parodien på kristne i Texas kommer til å "opprøre" så mange her. Det er tross alt kun en serie på TV Norge, om kristne i et helt annet kulturelt landskap.

Tror mange kan kjenne seg igjen i dobbeltmoralen som tas et oppgjør med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...