Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #1 Del Skrevet 25. mai 2002 Saken er den at jeg bør gå til tannlegen snart for å få fikset på noen hull. Skulle gått for i oktober i fjor, tror jeg, men gikk ikke da jeg var gravid. Men jeg kan ikke gå nå heller pga økonomien. Jeg vil ikke få råd til det før vi har fått litt bedre økonomi og det er lenge til. Jeg går til en privat tannlege fordi den offentlige ikke hadde plass til meg*GRRR* Det kommer opp mot 2500-3000,- pr gang og det er for dyrt for oss med det budsjetter vi har nå. Går jeg til tannlegen så vil halve budsjettet etter utgifter gå til tanlege regning, noe som betyr veldig trang økomi fram til neste lønning. Og det går ikke ( vi har bleiebarn i tillegg ). Jeg har lett for å få hull pga dårlige tenner. Spurte tannlegen om folk kan ha dårlige tenner ( til tross for masse tannpussing ) og det var det. Men til dere i samme situasjon, hva gjør dere når dere må til tannlegen og dere ikke har så mye å gå på? Jeg er en smule bekymret for jeg har jo ikke rett på hjelp fra noen steder med mindre det er en tannsykdom e.l. Ikke kan jeg få delt opp regningen heller eller utsatt den, for tannlegen skal jo ha sitt og da. Jeg kommer til å få gebiss som 40 åring jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #2 Del Skrevet 25. mai 2002 Det er faktisk mulig å dele regninga til tannlegen men da må du spørre på forhånd. Ring og si at du trenger en time, men at du tror dette kan bli dyrt for deg, så du kvier deg litt for å bestille time av den grunn. (jeg aner jo ikke om dette er noe alle tannleger gjør, eller om jeg var heldig, men du kan uansett ikke få noe verre svar enn "beklager, det går ikke" Jeg har gjort det selv en gang - og ble nesten overrasket over det positive svaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2002 #3 Del Skrevet 27. mai 2002 Det er ingen hemmelighet at tannleger er glade i penger.... Du vil oppleve at de strekker seg langt for å beholde kunder, og dermed tjene mer... En tanke om leger: Tannlegen er missunnelig på legen fordi de har så høy status, legen er missunneli på tannlegen fordi de tjener så mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #4 Del Skrevet 28. mai 2002 jeg jobber hos en privat tannlege.. og ja, de tar seg godt betalt. men så må du/dere tenke på hvor dyrt utstyret deres koster! men hvis du ringer og spør på forhånd om å dele regningen, så kan det hende de gjør det. hvis ikke, så finn deg heller en annen tannlege! ring litt rundt og hør. de finnes noen snille tannleger der ute! men ellers, puss tenner etter hvert måltid, bruk alltid tanntråd, og for guds skyld, skyll med fluor! viktig dette her! lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #5 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei Forstår godt problemet ditt- har det sånn selv!! Jeg går også til en privat - og jeg og "utsetter" det hele tida pga. økonomien..Men nå verka det sinnsykt - så jeg var hos en privat tannlege,vi ble enige og ta det absolutt nødvendigste først..resten får vente til lotto kupongen går inn Jeg har bet. litt og litt så det går nok greit lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnupp Skrevet 30. mai 2002 #6 Del Skrevet 30. mai 2002 Bor du I Oslo-området kan Tannlegehøyskolen være en løsning? Der betaler du kun for utstyret og ikke 'arbeidet' siden det er studenter (med veiledere!!) som behandler deg. Har hørt du må beregne litt tid da, det er ikke gjort på en halvtime-tre kvarter som mange andre steder lissom. Ellers er jeg nogenlunde i samme situasjon som deg, første anonym. 'Genetisk' dårlige tenner, og selv om jeg er flink til både tannpuss, tanntråd og fluor - sier tannlegen at dessverre er det noen av oss som har tenner som omtrent smuldrer opp bare vi åpner munnen. Jeg ventet ALT for lenge med å gå til tannlegen etter jeg var ferdig med 'gratis-behandling' i tenårene - endte med to rotfyllinger pluss litt annet småstæsj. Og DET koster! Ellers går jeg også til privat tannlege her i Oslo og jeg kjenner ike helt igjen prisoverslaget ditt da? Jeg betaler 575,- for en vanlig 'sjekke-time' med røntgen og puss. 'Vanlige' hull (som ikke er kjempestore) betaler jeg ca 1000-1200 for. Det er selvfølgelig mye penger, men det går... Jeg har måttet fordele behandlingen over flere måneder (lønninger) da, skattepengene mine som jeg var så glad for går til krone på den ene rotfyllingen min. Uffameg. MEN tenner bør prioriteres - du er ganske avhengig av dem! Ble langt det her, men håper det hjelper litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå