Chelsea82 Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Jeg lurer på hva dere tenker angående hvor mange kvadratmeter et hus bør være på. Har selv et hus på 104 kvm i primærrom, og angrer littegranne nå. Nå er vi bare 2 stykker som bor her, og det føles greit. Men hva om vi skulle få 2 barn? Vil det bli for trangt da? Huset er på 2 etasjer og 2. etasje har skråtak. Det er 4 soverom i huset, men 2 av de er veldig små. Hva er normalt ant kvm man trenger for 4 personer?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Vi bor på 65 og det er helt greit for 3
Zoë Castillo Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Vi bor på ca 90m2 med to små, det går fint. Vi har 3 soverom, samt en uinnredet andreetasje hvor vi har vaskerom. Her skal vi lage ekstra stue, kontor og et ekstra soverom etterhvert når behovet melder seg. Jeg synes at vi har greit med plass, selv om jeg hadde ønsket litt større soverom til barna. Det er deilig å ha et lite/lettstelt hjem, men samtidig tenker jeg at vi måtte ha flyttet til noe større senere om vi ikke hadde hatt utbyggingsmuligheter. På sikt er i allefall to stuer et must for oss, helst to toalett også.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Vi er to på 250 kvadrat, men skal bygge på med 140 kvadrat til i løpet av året....
Gjest Bobler Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Jeg har vokst opp på nesten 400kvadrat med 2 søstre og en halvbror som kom i ny og ne, samt hund og katt. Syntes det var greit med plass. Spørs litt hva en er vant med tror jeg
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Vi er 3, to voksne og en datter som nå er 9. Leide inntil i fjor sommer en leilighet på 70 kvadrat. Kjøpte dette huset på 200 kvadrat primærrom, 270 totalt i fjor sommer. Fatter ikke hvordan vi klarte oss i den lille leiligheten i 3 år. Ære være god plass. Må kunne slå ut med armene.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Jeg lurer på hva dere tenker angående hvor mange kvadratmeter et hus bør være på. Har selv et hus på 104 kvm i primærrom, og angrer littegranne nå. Nå er vi bare 2 stykker som bor her, og det føles greit. Men hva om vi skulle få 2 barn? Vil det bli for trangt da? Huset er på 2 etasjer og 2. etasje har skråtak. Det er 4 soverom i huset, men 2 av de er veldig små. Hva er normalt ant kvm man trenger for 4 personer? Forandrer seg med tidene dette. Vi bodde inntil for noen år siden i en leilighet på 62 kvadrat. To soverom,og vi var fire personer. Det var noen single,noen uten barn,og mange med barn. Da ungene ble tenåringer flyttet vi til rekkehus,med tre soverom. Huset er på to etasjer. Er på 124 kvadrat,men hva bruker vi av dette? utenom soverommene? Kjøkkenet er mindre enn der vi bodde. I leiligheten var det adskilt toalett og bad,her er det sammen. Tvkroken og kjøkken er mest brukt. Upraktisk med to etasjer. I den leiligheten vi bodde før,så var det vanlig å ha 5 barn i de da de ble bygd. Jeg er vokst opp i rommelig hus i forhold til andre. 5 personer på 90 kvadrat. I dag sutrer folk om de må bo på 70 med et barn. Når folk må ha 2-300 kvadrat,så stusser jeg. Hvor me bruker de av disse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå