Gå til innhold

Når kan ungene begynne og fiske krabber?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg gleder meg til og fange krabber i sjøen med barne mitt, og lurer på når dem begynner om komme frem? Vi har bare tenkt og slippe dem utti igjenn, så dette er ikke mat :yvonne:

Endret av kokkosmamma
Skrevet (endret)

Er det vanlige strandkrabber som dere finner i fjæra, er det ingen restriksjoner i det hele tatt, så lenge dere slipper dem ut igjen før de dauer oppi bøtta.

Edit; De er som regel aktive mesteparten av året, jeg vet jeg har fisket etter strandkrabbe allerede i starten av april, men det kommer kanskje litt an på hvor kaldt det har vært?

Endret av Minya
  • Liker 1
Skrevet

Er det vanlige strandkrabber som dere finner i fjæra, er det ingen restriksjoner i det hele tatt, så lenge dere slipper dem ut igjen før de dauer oppi bøtta.

Edit; De er som regel aktive mesteparten av året, jeg vet jeg har fisket etter strandkrabbe allerede i starten av april, men det kommer kanskje litt an på hvor kaldt det har vært?

ja, lurer på hvem årstid dem blir klekket også? noen som vet?

Takk for svar =)

Skrevet

det har jeg gjort så langt bak jeg kan huske! og morsomste var jo når de måtte "gå planka" på brygga :gjeiper:

• Liker 2
  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette! Finner man krabber i sjøkanten så tidlig som nå?

Anonym poster: 2fb3b66ce824b24f1d1629b01b235e7d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ved en fjord langs vestlandet, her er nattefrost så det er ikke krabbe her end, men om en 2-3 uker kanskje, om temp øker.

Anonym poster: c6dc5eb925d6af288ba09a7e879de9ec

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen! Vi fant et par stykker, 3-4.. Vi bor også på Vetlandet med nattefrost, men vi fant visst noen likeve :D

Anonym poster: 2fb3b66ce824b24f1d1629b01b235e7d

Skrevet

Hovedsesongen er i ca. juli.

Skrevet (endret)

Juli er absolutt måneden for krabbefiske! Det gir meg så mange gode minner fra da jeg var liten, hihi :)

Endret av Pavilion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...