Hanne20 Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Samboeren min kom på noe ganske så lurt i går. Ideèn hans var at hver uke, eller så kan det gå lengre tid, at vi har en dag hver, med barnefri. Vi må si ifra til hverandre noen dager i forveien. Den dagen man har barnefri, kan man gjøre det man har lyst til; Gå på kino, slappe av hjemme, sove lenge, gå på spa, treffe venninner osv.. Den som ikke har barnefri tar seg av babyen fra h*n står opp til h*n legger seg. Jeg har allerede booket barnefri dag! På den måten får man tid til å gjøre det man har lyst til, og man får litt tid for seg selv.Genialt! 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Barnefri klinger så trist i mine ører, men det er sikkert deilig å ha en dag for seg selv.
Hanne20 Skrevet 14. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2012 Barnefri klinger så trist i mine ører, men det er sikkert deilig å ha en dag for seg selv. Er enig at det høres litt sånn ut.... Vil jo være med babyen min 24/7, men er godt med en dag, der man kan gjøre det man vil 1
Gjest Annaires Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Er ikke dette ganske vanlig da? At man fortsetter å ha omgang med venner og slikt, selv etter at man får barn? Altså at den andre forelderen er med barnet om man selv f.eks skal på kino med ei venninne? Her gjør vi jo det vi har lyst til, så sant det passer for partneren akkurat den dagen. Å ikke skulle ha noe med ingen å gjøre i løpet av en hel dag har jeg ikke behov for. Så sant jeg ikke er borte hele dagen. 1
Hanne20 Skrevet 14. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2012 Jo sant det. Men er også litt deilig å ha det sånn som vi har det.Vi har ikke råd til å gå på kino når vi vil og sånne ting, så den ene dagen man kan finne på noe, skal eg unne meg
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Jeg tar alltid babyen med meg på tur jeg... Er ikke noe problem der 1
kokkosmamma Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Barnefri klinger så trist i mine ører, men det er sikkert deilig å ha en dag for seg selv. Ja, enig, det ordet høres grusomt ut, MEN klart man trenger et pusterom til og ha masse overskudd igjenn når barnet er hjemme igjenn, også har unger godt av det 1
Gjest Annaires Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Jeg tar alltid babyen med meg på tur jeg... Er ikke noe problem der Er aldri babyen alene med pappaen sin da? Noen av oss liker f.eks å treffe venninner på kafé uten barn, på kino uten barn osv... Er da ikke noe galt å finne på noe uten ungen. 3
LukaFrost Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Pleier man ikke uansett å bytte på å ta barnet? Om jeg hadde en baby hadd edet sikkert vært godt med en frikveld eller noen time rpå dagen, men vet ikke om jeg hadde trengt en hel dag uten.
Kara W Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Jeg tar alltid babyen med meg på tur jeg... Er ikke noe problem der Kommer du til å synes det er like koselig når det er 4-5 år? 2
Redbull Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Ånei. Jeg ville aldri vært uten jenta mi en hel dag om det ikke var nødvendig!! Men nå går jenta mi i barnehagen da, og besteforeldre har henne på overnatting ganske ofte
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Ånei. Jeg ville aldri vært uten jenta mi en hel dag om det ikke var nødvendig!! Men nå går jenta mi i barnehagen da, og besteforeldre har henne på overnatting ganske ofte Men da har du jo barnefrie dager, jo! 5
Leanne Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 (endret) Barnefri får man kun når man ikke er hjemme.. Jeg kan godt avtale med mannen at han skal stå opp først osv.. Men om 5åringen blir lei seg for noe og vet at mamma er hjemme så MÅ han få trøst av mamma.. Så da kommer han tuslende opp til meg, hulkende og vil ha kos... Hvis jeg ikke er hjemme, da kan pappa trøste Har ikke det store behovet for barnefri, barna legger seg ved 7 halv 8 tiden, så har jo mange timer hver kveld Og om jeg har lyst til å spise lunsj, ta en kaffe etter jobb med en venninne så trenger jeg ikke avtale med mannen i god tid, slikt løser seg allikevel.. Bare å ringe samme dag og gi beskjed bare legge til: jeg synes det er dårlig gjort ovenfor barnet å ha "barnefri" hvis man er hjemme. Barnet ser deg, og vil til deg.. Men i dag gidder ikke mamma skifte bleie, for hun har barnefri... Er man hjemme, så er man tilgjengelig for barna noe annet høres helt feil ut for meg. Endret 15. april 2012 av Leanne 4
sivjune Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 For meg med baby på 4 mnd som ammes er det ikke så aktuelt å være uten han en hel dag. Dessuten tenker jeg at så lenge begge er hjemme så deler man på jobben, og så er det ingen problem om den ene vil ut på noe en stund. Skal i utdrikningslag til venninna mi (som jeg er forlover til) når han er 5 mnd da, blir nok ute fra ca 10.00 til utpå natta. Lurer på hvordan det skal gå (mest for mor).
lell Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Barnefri får man kun når man ikke er hjemme.. Jeg kan godt avtale med mannen at han skal stå opp først osv.. Men om 5åringen blir lei seg for noe og vet at mamma er hjemme så MÅ han få trøst av mamma.. Så da kommer han tuslende opp til meg, hulkende og vil ha kos... Hvis jeg ikke er hjemme, da kan pappa trøste Har ikke det store behovet for barnefri, barna legger seg ved 7 halv 8 tiden, så har jo mange timer hver kveld Og om jeg har lyst til å spise lunsj, ta en kaffe etter jobb med en venninne så trenger jeg ikke avtale med mannen i god tid, slikt løser seg allikevel.. Bare å ringe samme dag og gi beskjed bare legge til: jeg synes det er dårlig gjort ovenfor barnet å ha "barnefri" hvis man er hjemme. Barnet ser deg, og vil til deg.. Men i dag gidder ikke mamma skifte bleie, for hun har barnefri... Er man hjemme, så er man tilgjengelig for barna noe annet høres helt feil ut for meg. Helt enig med deg der at barnet ser jo mor/ far, og jeg håper virkelig at ingen foreldre finner på å si til barnet at nei idag har jeg barnefri!! Huff!! Ellers er jeg helt med på det å ha barnefri, men det må ikke være tydelig for barnet!
Meaty Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 (endret) Det er rart det der med "barnefri". Gutten min er 10 mnd men han har bare overnattet hos besteforeldre en natt. (Pga alvorlig, langvarig sykdom hos dem har det ikke blitt flere ganger.) Det føltes veldig rart for oss foreldre, vi gledet oss til å ha et døgn hjemme for oss selv og å kunne sove ut litt, men egentlig var det ganske stusselig. Det var så stille, og lekene hans og stolen hans bare sto der uten å bli brukt. Men gutten hadde det jo kjempefint, og det var utrolig godt å se ham igjen. Men jeg tror det ER viktig med alenetid, man må jo ta godt vare på foreldrene til barna også! Vi har det jo også sånn hos oss at vi sier fra et par dager i forveien dersom en av oss skal noe, det er da ikke noe problem. Selv om jeg ammer enda og fullammet lenge, så har gutten alltid tatt flaske og jeg pumper så jeg har kunnet hoppe over amminger. Endret 15. april 2012 av Meaty 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #17 Skrevet 15. april 2012 Er aldri babyen alene med pappaen sin da? Noen av oss liker f.eks å treffe venninner på kafé uten barn, på kino uten barn osv... Er da ikke noe galt å finne på noe uten ungen. Nei, hun er ikke det. Dessuten siden den første i vennegjengen vår fikk barn så har vi alltid hatt med barna når vi treffes, det har da aldri vært et problem. Hvis folk har så stort behov får å være alene så får de heller la vær å få barn.
Gjest Annaires Skrevet 15. april 2012 #18 Skrevet 15. april 2012 Nei, hun er ikke det. Dessuten siden den første i vennegjengen vår fikk barn så har vi alltid hatt med barna når vi treffes, det har da aldri vært et problem. Hvis folk har så stort behov får å være alene så får de heller la vær å få barn. Oi. Det var rart. Tenk å aldri være alene med barnet sitt da. Vi bruker ofte å møtes med barn vi også, og kan ikke helt se at vi skal la vær å få barn fordi vi vil på kino en gang i morgen, eller finne på ting som kun er for voksne. 3
Meaty Skrevet 15. april 2012 #19 Skrevet 15. april 2012 Nei, hun er ikke det. Dessuten siden den første i vennegjengen vår fikk barn så har vi alltid hatt med barna når vi treffes, det har da aldri vært et problem. Hvis folk har så stort behov får å være alene så får de heller la vær å få barn. Hvor gammelt er barnet ditt? Tror du ikke det er bra for barnet å venne seg til å være uten mamma litt, for det må hun jo være før eller siden mtp barnehage/ skole? Jeg synes det siste utsagnet ditt er litt krasst, det handler ikke om behov om å være alene, men å få litt tid til å ta vare på seg selv og få en påminnelse om at man ikke bare er mamma. Da får barnet tilbake en mamma som har fått ny energi, og det tror jeg er viktig. 3
Kara W Skrevet 15. april 2012 #20 Skrevet 15. april 2012 Hvis folk har så stort behov får å være alene så får de heller la vær å få barn. Så fordi jeg har valgt å få flere barn så skal jeg de neste 25 årene droppe trening, kino, fest, konserter, hobbyer og alt som man ikke kan ta med ungeflokken på? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå