Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg altså sånn at jeg i alle år har hatt tilnærmet lik null interesse av sminke, kremer, hudpleie og "dill". Jeg har vært (og er) av typen som vasker håret i dusjsåpe, og beholder den samme sminken (kun mascara og øyenskygge, da) i flere år. Men har nå bikket 25, og tenkte at jeg kanskje burde begynne å ta litt mer vare på huden min.

Så spørsmålet mitt er, hva bruker man??? Rens, kremer, peeling, skjønner virkelig ingenting :P Hva skal man bruke når, hva er liksom "minimum", og hva skal man kjøpe? Hjelp?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg er hudterapeut og synes sånne som deg er søte! Anbefaler deg å bestille time hos en hudterapeut til hudanalyse, da vil du få greie på hva slags hudtype du har og hilken tilstand den er i. Samt tips og råd og produkter og evt behandlinger... Ønsker du å tenke litt på det, så ber du hun notere tipsene ned på et ark som du får med deg :)

Viktigst er god rens, dagkrem med spf, nattkrem med aktive ingredienser, og peeling/fuktmaske innimellom)

AnonymBruker
Skrevet

Morgen:

Rens

Toner

Serum

Dagkrem

Øyekrem

Kveld:

Rens

Toner

Serum

Nattkrem

Øyekrem

Ca. 2 ganger i uken burde du også bruke en skrubb og ansiktsmaske.

AnonymBruker
Skrevet

Morgen:

Rens

Toner

Serum

Dagkrem

Øyekrem

Kveld:

Rens

Toner

Serum

Nattkrem

Øyekrem

Ca. 2 ganger i uken burde du også bruke en skrubb og ansiktsmaske.

Haha, aldri i verden om jeg klarer gå fra null til alt dette. :gjeiper: Mener du virkelig at dette er minimum?

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg er hudterapeut og synes sånne som deg er søte! Anbefaler deg å bestille time hos en hudterapeut til hudanalyse, da vil du få greie på hva slags hudtype du har og hilken tilstand den er i. Samt tips og råd og produkter og evt behandlinger... Ønsker du å tenke litt på det, så ber du hun notere tipsene ned på et ark som du får med deg :)

Viktigst er god rens, dagkrem med spf, nattkrem med aktive ingredienser, og peeling/fuktmaske innimellom)

Takk for svar :)

Får se om jeg er villig til å bruke penger på hudterapeut, men skal ihvertfall ta med meg rådet! ;) Er temmelig sikker på at jeg har meget TØRR hud, overalt, og uansett :gjeiper:

Skal man bruke rens hver dag? Hva mener du med aktive ingredienser? Hvor ofte peeling/fuktmaske? Hva er egentlig fuktmaske?

Haha, jeg er helt håpløs :sjenert:

Skrevet

Får se om jeg er villig til å bruke penger på hudterapeut, men skal ihvertfall ta med meg rådet! ;) Er temmelig sikker på at jeg har meget TØRR hud, overalt, og uansett :gjeiper:

Skal man bruke rens hver dag? Hva mener du med aktive ingredienser? Hvor ofte peeling/fuktmaske? Hva er egentlig fuktmaske?

Rens både morgen og kveld er viktig:)

Peeling kan brukes 1-2 ganger i uken. Det samme med maske, gjerne etter peeling.

AnonymBruker
Skrevet

Haha, aldri i verden om jeg klarer gå fra null til alt dette. :gjeiper: Mener du virkelig at dette er minimum?

Nei, minimum er vel rens og dagkrem om morgenen og rens og serum om kvelden. Rens brukes for å fjerne talg og ekkelthet på huden inkludert sminke om kvelden. Jeg går ut fra at du bruker sminke som du fjerner hver kveld, så det blir jo ikke egentlig noe ekstra. Dag- og nattkrem anbefaler jeg deg å bruke uansett. Dette er jo egentlig bare fancy ord for hudkrem, men jeg anbefaler deg altså å bruke kremer av skikkelig kvalitet, ikke Remakrem.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, minimum er vel rens og dagkrem om morgenen og rens og serum nattkrem om kvelden.

Æh, dette ble feil. Jeg mente rens og dagkrem om morgenen og rens og nattkrem om kvelden. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Mange salonger tilbyr GRATIS hudanalyse :) Søk på nettet, eller ring salonger nær deg og hør om de har dette tilbudet :) Vi gjør ihvertfall det der jeg jobber.

Glinser huden din? har du store porer på nese/nesevinger? sliter du med urenheter? kjennes huden din tynn eller tykk ut? Rens bør man bruke daglig da den fjerner skitt og smuss, og hindrer bakterier,makeup og forurensning av å få boltre seg i porene dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æh, dette ble feil. Jeg mente rens og dagkrem om morgenen og rens og nattkrem om kvelden. Beklager.

Okaj, takk :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mange salonger tilbyr GRATIS hudanalyse :) Søk på nettet, eller ring salonger nær deg og hør om de har dette tilbudet :) Vi gjør ihvertfall det der jeg jobber.

Glinser huden din? har du store porer på nese/nesevinger? sliter du med urenheter? kjennes huden din tynn eller tykk ut? Rens bør man bruke daglig da den fjerner skitt og smuss, og hindrer bakterier,makeup og forurensning av å få boltre seg i porene dine.

Ææææh, vet ikke? Hehe. Nei, ja, altså. Veldig tørr hud, som sagt. Aldri glinsende (tror jeg). Blir fort veldig rød, får veldig fort fregner. Har noen sorte prikker på nesa, men ikke voldsomt. Får to kviser (på samme sted hver gang.. Haha) dagene før jeg skal ha mensen, men sjelden noe mer enn det :)

Takk for tips om at det er gratis mange steder, bor i Oslo så da er det vel mulig å finne noe her, kanskje :)

AnonymBruker
Skrevet

vis jeg skulle starta nå hadde jeg gjort det enkelt!

en rens

en dag krem(en veldig god krem uten parfyme som fungerer på tørrhud)de har feks på apoteket.

kansje hatt en nattkrem.men jeg vil ikke si det er det viktigste.

i tillegg ville jeg nok kjøpt en skrubb som brukes ca 1 gang i uka.

etter som man blir vant med rutinen med rens kveld og morran så kan man begynne på mere forskjellige greier..men som noen nevner her med kremer,serum,tonere,osv er bare mas på en som ikke bruker så mye fra før av .

AnonymBruker
Skrevet

Ææææh, vet ikke? Hehe. Nei, ja, altså. Veldig tørr hud, som sagt. Aldri glinsende (tror jeg). Blir fort veldig rød, får veldig fort fregner. Har noen sorte prikker på nesa, men ikke voldsomt. Får to kviser (på samme sted hver gang.. Haha) dagene før jeg skal ha mensen, men sjelden noe mer enn det :)

Takk for tips om at det er gratis mange steder, bor i Oslo så da er det vel mulig å finne noe her, kanskje :)

Jeg som er hudterapeuten som har gitt deg råd noen ganger over her :)

Ser den under meg skrev at du kan kjøpe kremer på apoteket, det fraråder jeg deg å gjøre. Hold deg langt unna parfymeri, det er regel nr 1. De har så å si kun produkter med stoffer du mildt sagt ikke vil tilføre huden din, samt en hel drøss med parfyme- som er fy-fy , og noe man kan utvikle parfyme-allergi av. Apotekene har som regel ikke noen ålreite produkter (til annet enn normal hud, noe så lite som 1 % av befolkningen har)

Du bør bruke produkter kjøpt i hudpleiesalong, spesielt tilpasset deg og din hudtype :)

Mange tror dessverre apotek har gode hudpleieprodukter, det stemmer sjelden. Annet enn solbeskyttelse og noen få andre ting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg er hudpleier å.faktisk ikke bare hudpleie salonger som har gode produkter.

kjære TS du kan godt kjøpe noen gode produkter på apoteket men anbefaler ikke parfymeri pga mye parfymer og div.

Skrevet

Enig med hudterapeuten her. Jeg har gått på apotek i flere år, i god tro på reklamene om at de ansatte har god kunnskap om produktene og at de selger kvalitetsprodukter. Huden min har bare blitt verre av å bruke alle disse produktene. Jeg brukte mange tusen kroner på å kjøpe produkter på apotek som jeg måtte kaste halvveis da de ikke funket.

SÅ gikk jeg til hudterapeut, endelig. Ja, produktene kostet LITT mer, men varer lenger og er perfekt til min hudtype. Etter bare noen uker merket jeg stor forskjell på huden min, mindre rødhet, mindre kviser, mer glød og frisk hud :D Hurra!!

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, det som er viktig er å bruke produkter

uten kjemikalier.

I første omgang trenger du en god dagkrem og nattkrem. Til å begynne med holder det om du vasker ansiktet i lunkent vann morgen og kveld. Når du er komfortabel med å ta vare på huden, kan du innføre å rense huden med en rensemelk. Siden du har tørr hud, vil du komme langt med vann og gode kremer.

Kremer uten kjemikalier kan du kjøpe hos Manukanorge

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, det som er viktig er å bruke produkter

uten kjemikalier.

I første omgang trenger du en god dagkrem og nattkrem. Til å begynne med holder det om du vasker ansiktet i lunkent vann morgen og kveld. Når du er komfortabel med å ta vare på huden, kan du innføre å rense huden med en rensemelk. Siden du har tørr hud, vil du komme langt med vann og gode kremer.

Kremer uten kjemikalier kan du kjøpe hos Manukanorge

Lykke til!

Dette stemmer ikke. Huden produserer talg som tetter porene og skaper urenheter. Talg er fett, og det får du ikke vekk med vann. Du bør skaffe deg en god rens, TS.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har ikkje peiling, men er tilhengar av å gjere det ganske lettvint. Eg har tørr hud i kinna og meir blanding i t-sona (panne, nase og hake). Eg brukar rensekrem om kvelden (noko billeg, Nivea eller noko slikt) og har på Decubal frå apoteket. Om morgonen skyllar eg berre andletet i vatn og brukar same kremen. Eg blir ikkje feit i huda, er faktisk veldig imponert over Decubal, altså. Har aldri brukt veldig fancy produkt, er ti år eldre enn deg og får støtt og stadig høyre at eg har veldig flott hud. Eg har alltid hatt meir tru på kosthald, sømn og å la huda vere mest mogleg i fred. For ikkje å snakke om trening - sveitt ut all skitten i porene tre-fire gonger i veka, liksom.

Men du, kjøpe deg ein sjampo i staden for å bruke dusjsåpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...