Gå til innhold

Hva slags vintertemp, tåler en katt

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått ansvaret for naboens to katter i tillegg til min egen.

Problemet er at de er veldig sky pga, ikke helt A4 familieforhold.

Ellers kunne jeg tatt de inn noen dager i den verste kulda.

så spørsmålet er, tåler katter å være ute hele døgnet når det er så kaldt som det er nå, her jeg bor ca -10-15.

har satt ut mat og lagt et teppe i en krok av altanen. Skal prøve å fange den minste katten i kveld. Den er bare et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal ikke si noe sikkert, men tror ikke det skal være noe problem.

Vi hadde katter da jeg var bitteliten og bodde på røros, der var et langt over 10-15 minus på vinterstider, og de var borte hele natta og ute mye selv om det var vinter.

men om de var ute hele dagen alle di kaldeste dagene husker jeg ikke.

Prøv å se om du ser dem litt innimellom, slik at du ser om de ser fine ut eller ikke.

Den minste kan kanskje være greit å passe ekstra på.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt ut masse tørrfor, vann er det verre med siden det fryser nesten med en gang.

Skal se om jeg finner en eske el.l jeg kan legge et pledd i.

Den største katten vil jeg uansett ikke ha inn da det er en to år gammel ukastrert mons, den minste er en liten kjette, og den går fint i lag med min pus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle katten vår, gikk ute hele året. Til og med ned i -35C. Men den hadde et krypinn da. (uten varme).

Men jeg vil definitivt ikke slipt ut katten min i de kalde kuldegradene i dag.. brrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel noe å si om kattene er vant til å være ute? Kattene får tykkere pels om vinteren, men jeg antar at dette spesielt gjelder katter som er mye ute i kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte dyrnebeskyttelsen og spurte dem. Der snakket jeg med en veldig hyggelig dame, som kunne fortelle at, katter ikke bør være ute hel døgnet når det er minusgrader.

De kan få forfrysninger hvis de ikke har tilgang til et lunt sted å søke ly.

I utekatt prosjektet, har de som nødløsning lagd hus av to halve fiskekasser i isopor som de teiper sammen og lager et lite hull i.(sånn at katten såvidt kommer inn)

Med et pledd i blir dette et skikkelig godt og varmt hus til katten.

Så nå ha jeg vært hos Lerøy i bergen og kjøpt to kasser. ( 15 kr stykket)

Og skal lage hus i kved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...