Gå til innhold

talg/stearin


smile

Anbefalte innlegg

hulk...hulk, jeg tente på et kubbelys som rant nedover et gammelt skap som er over 200 år gammelt..... Så nå har jeg hvite striper nedover skapet. Tør ikke begynne å skrape med kniv. Hva gjør jeg? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en varm føhner vil kunne hjelpe deg....? Dog er jeg redd for at noe "fett" vil sitte igjen, men det kan kanskje rengjøringsmiddler klare å ta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkpapir og strykejern er en fin måte å få vekk stearin på, men siden skapet er så gammelt må du være forsiktig.

Treverket vil nok tåle moderat varme fra et strykejern, men hvis skapet er malt vet jeg ikke.

Tror at jeg uansett ville tatt kontakt med noen som "kan" gamle møbler, for å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strykjern er nok ikke tingen. Det er malt i to farger i tillegg er det selvsagt utskjæringer det er kommet i. Så kjipt!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrapa bort det jeg fikk bort med en ganske skarp skrape i plast eller tre... en stekespade eller noe...

Og så tatt det derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg får vel prøve litt. Prøvde med neglen i dag og noe gikk bort. Får vel smøre meg med tålmodighet og lirke det bort. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med en antikvitetsbutikk og hørt der jeg. De har sikkert noen tips til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...