Gå til innhold

jobber med minimal kontakt med kunder/brukere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det av jobber å ta av når man ikke kan ha særlig kontakt med kunder eller brukere, ikke kan ta tlf osv.? Tenker f.eks. sommerjobb eller det å kunne jobbe et friår, altså ufaglært.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På et lager? Mange grossister f.eks. tar inn ekstra personell til lagerjobber ved ferieavvikling og vikariater. Sjekk med større byråer a la Manpower.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om man i tillegg er veldig lita og svak, typisk "søt jente" som sliter litt med tunge jobber? Vet jeg hadde gjort det best i små pirkejobber, jobbe med bare hendene istedet for kroppen, osv.

Skrevet

Hm, jeg så engang en sommerjobb som gikk ut på å lese inn lydbøker for blinde (fagbøker). Finnes sikkert flere jobber som dette der man skal produsere et eller annet og derfor ikke må ha kontakt med kunder..? Hva med bakeri i butikk feks, altså en av de som kommer tidlig og baker brød osv. Må det være en jobb uten kollegaer også? Er jo endel sommerjobber i parkvesenet tror jeg, der man fikser gravgårder osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp stemmen som er problemet. Talefeil. Jeg er utadvent nok, men det å ha noe å gjøre med kunder er problemet. Jobbe i butikk, være hjelpepleier eller bare det å ta telefoner er ikke mulig. Å ha korte smalltalksamtaler med en liten gruppe kollegaer eller å videreføre beskjeder går fint.

Men parkvesnet var ikke så dumt. Det kunne jeg faktisk tenkt meg, også! Vet du hvor jeg kan få tak på noe sånt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel kommunen som er ansvarlig for det så du kan kontakte hjemkommunen din og spørre tenker jeg. Vet ikke mer om det dessverre.

Tok et raskt finnsøk og fant feks denne:

http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=34289821

Finnes sikkert flere slike jobber der man bare skal taste på pc - skrive dokumentasjon, fylle opp databaser, digitalisere papirarkiv osv:) Du kan jo evnt. ta kontakt med større bedrifter der du bor og høre. Søsteren min hadde en slik jobb i en stor telebedrift i Oslo, det var kjedelig sa hun men hun måtte ikke snakke med noen og hun fikk ok betalt ;)

Et annet tips er jo å jobbe på kjøkkenet på Peppes/Dollys osv, altså lage pizzaer og mat. Da har man ikke kontakt med kundene. Tror ikke de som lager pizzaene trenger kokkeutdannelse.

Endret av SoftKitty
Skrevet

Noen alternativer:

-Park/anlegg (men her kan det ofte være endel fysisk tungt arbeid)

-Arkiveringsjobber / forefallende arbeid på kontorer (f.eks punche ordre, arkivere og lete frem dokumenter, diverse annet putlearbeid)

-Produksjon (fabrikk av noe slag)

-Kjøkkentjeneste

-Jobbe for vaskebyrå, vaske for bedrift e.l.

• Liker 1
Skrevet (endret)

En variant av vaskebyrå er jo å jobbe for hotell, som stuepike. De snakker vel ikke med kundene, vasker og ordner rom bare.. :)

Edit: Vil bare legge til at jeg har støtt på flere personer med talefeil og diverse "handicap" (om man kan kalle det det) som ticks, spasmer osv som har jobbet i butikk og andre yrker med kontakt med kunder, og som kunde har jeg aldri opplevd dette som dumt eller ubehagelig på noen som helst måte. Nå vet jeg ikke hva ditt "problem" er men ville bare slenge ut tanken om at det kanskje ikke hemmer det helt iforhold til jobb og kontakt med folk selv om du tenker det selv... :)

Endret av SoftKitty
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre, SoftKitty! Stammer endel, så de gangene jeg er stresset kan det være ganske umulig å forstå meg... :P Men får bare tenke på det!

og takk for forslag, alle sammen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...