Likeverdig Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Jeg har tre mobilabonnement hos Chess. Chess har en bonusordning der opptjente poeng bl.a. kan brukes til å kjøpe ny telefon med nedbetaling fra deres nettbutikk. Jeg trenger ny telefon, og ett av mine abonnement (med min datters nummer) har snart 5000 bonuspoeng. Chess sier at hvis jeg kjøper en ny mobiltelefon med de poengene, vil telefonen bli låst til det nummeret. Jeg har bare hørt at en telefon blir låst til en bestemt operatør. Noen som vet noe om dette?
Anglofil Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 (endret) Jeg tror du blander litt her. Man har binding mot abonnement. Dette er når man gjerne kjøper mobil, eventuelt får kampanjer med f.eks 50 kr i rabatt pr mnd mot binding. Disse bindingene varer som regel i 12 mnd. Disse bindingene, eller avtalene, ligger mot ett bestemt nummer i ett bestemt selskap, i dette tilfellet Chess. Så har man operatørlås. Alle telefoner som selges, med unntak av f.eks Samsung-telefoner, har operatørlås. Det betyr at telefonen er telefonlåst til operatøren, som da må låses opp manuelt om man vil bruke simkort fra andre operatører. Denne operatørlåses låses aldri opp automatisk, det må gjøres manuelt. Mvh Yvonne Endret 14. april 2012 av Yvonne
Likeverdig Skrevet 14. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2012 Jeg tror du blander litt her. Man har binding mot abonnement. Dette er når man gjerne kjøper mobil, eventuelt får kampanjer med f.eks 50 kr i rabatt pr mnd mot binding. Disse bindingene varer som regel i 12 mnd. Disse bindingene, eller avtalene, ligger mot ett bestemt nummer i ett bestemt selskap, i dette tilfellet Chess. Så har man operatørlås. Alle telefoner som selges, med unntak av f.eks Samsung-telefoner, har operatørlås. Det betyr at telefonen er telefonlåst til operatøren, som da må låses opp manuelt om man vil bruke simkort fra andre operatører. Denne operatørlåses låses aldri opp automatisk, det må gjøres manuelt. Mvh Yvonne Ok, tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå