Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt kjent med en kar i USA da jeg var der for to år siden. Vi har holdt kontakt, og jeg syns han er ganske ålreit! MEn tror ikke det er noe mer enn det for min del.

Pratet med han igår, og så kom vi inn på om jeg skulle komme til USA en tur,og at han ville betale billetten (det var han som begynte). Burde jeg ta imot tilbudet eller ikke? jeg er sinnsykt lysten på det, veldig lyst til å dra til USA flere ganger. Men syns det kanskje er litt mye om han vil betale billett til meg?

Hva syns dere folka...? Har så lyst, men på en anna måte burde jeg nok betale billetten selv (selv om det hadde vært greit med de ekstra tusenlappene til shopping og anna ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la ham betale, han vil garantert forvente sex som "betaling".

Skrevet

For min del så hadde det kommet an på hvorfor han ville spandere.

VET han at du ikke ønsker noe mer en vennskap, og allikevel ønsker å spandere billetten på deg, for å være en god venn, så kaaaanskje... (liker å betale for meg selv jeg, så lenge jeg kan, og det kan du jo, dersom pengene ellers vil gå til ekstra shopping etc. :blunke: )

Dersom han gjerne vil se om det er noe MER en vennskap, og var litt forelsket sist han så deg, og fremdeles lurer på om det kan bli noe mer og det er derfor han ønsker å spandere på deg, så ville jeg IKKE tatt imot på noen som helst måte!!

Noe som også er verd en tanke, er vel at dersom du lar ham betale turen for deg, så forplikter du deg til å være sammen med ham mens du er der, selv om du kanskje finner ut at det blir slitsomt fordi han ikke vil shoppe hele tiden eller fordi han prøver seg eller håper på ting eller annet. Du besøker HAM dersom han betaler, du besøker USA dersom du betaler. :wink:

Har du råd til det, så ville jeg betalt selv, men vet at mange er uenig i det. :lol:

Har du ikke råd til det, så vent til du har det. :wink:

Skrevet

Det er det der jeg oxo har tenkt på..

Tror han liker meg veldig godt (virker slik) men tviler sterkt han ville gjort noe jeg ikke ville pga omstendigheter. Men men. Drar jeg over, så blir det nok til at jeg betaler selv. Det sa jeg til han, og da sa han at han i det minste kan betale halvparten.

Skrevet

Har du spurt ham hvorfor han så gjerne vil betale?

Skrevet

ikke reis om du ikke har råd til å betale flybilletten selv (det er mitt råd)

sats heller på å skaffe en billig billett.. redusere kostnadene hele veien..

da har du selvstendighet og integritet.. og slipper å skylde noen noe som helst

Skrevet

Enig med de andre her. Ikke ta imot billetten hvis du vet at det ikke blir noe mer mellom han og deg!

Min forrige sjef var forelsket i meg, og han begynte å spandere middager og skulle skjøpe masse saker og ting til meg. Jeg sa hele tiden nei takk til både parfymer og invitasjoner til turer i utlandet............nettopp for å ikke føle at jeg skyldte han noe som helst!!

Skrevet
............nettopp for å ikke føle at jeg skyldte han noe som helst!!

Meget godt poeng!

Skrevet

Jeg synes du skal ta imot tilbudet! :D

Du trenger uansett ikke gjøre noe du ikke vil - og du får deg en tur til usa.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg har ikke spurt han hvorfor han vil betale...

Jeg vet jo ikke om det blir noe mellom han og meg, men utifra mitt syns punkt fordi vi har atlanter havet mellom oss så...ja.. ;)

OK, så da burde jeg betale selv uansett da.... Bare for å være helt på den sikre siden! :)

Skrevet

Du trenger uansett ikke gjøre noe du ikke vil - og du får deg en tur til usa.

Denslags tankegang er skremmende naiv.

Skrevet
Nei, jeg har ikke spurt han hvorfor han vil betale...

Jeg vet jo ikke om det blir noe mellom han og meg, men utifra mitt syns punkt fordi vi har atlanter havet mellom oss så...ja.. ;)

OK, så da burde jeg betale selv uansett da.... Bare for å være helt på den sikre siden! :)

Jeg ville gjort det.

Klart tanken om et par tusen ekstra til shopping kan være der med en gang, men jeg ville helt klart slått den fra meg.

Slik jeg forstår det, vil han ha forventninger til møtet, noe du vel også selv er klar over.

Jeg synes det blir på helt feil grunnlag at han eventuelt betaler billetten din.

Det blir å utnytte ham - ja, det er naivt av ham, og nei - du har ingen egentlig forpliktelse til noe som helst, men moralsk sett ville jeg altså takket nei.

Skrevet

yup, tenker nok det.

Men da sier jeg nei takk til det tilbudet... Alltid greit å få det luftet for noen andre enn meg selv :) takk for svar

Skrevet

Denslags tankegang er skremmende naiv.

De har jo kjent hverandre i 2 år - det er jo gøy å møte folk i virkelig liv også da. Og hvis han vil betale for å få henne over så bør hun jo godta tilbudet, hun har sikkert lyst til å treffe han hun også.

Jeg hadde definitivt gått for det hvis en av mine venner rundt om i verden ville betalt flybilett så jeg kunne kommet og truffet dem.

Skrevet
...

Jeg hadde definitivt gått for det hvis en av mine venner rundt om i verden ville betalt flybilett så jeg kunne kommet og truffet dem.

Også dersom du var ganske sikker på at denne vennen ønsket noe mer en du ønsket?

Da missbruker man vennskapet synes jeg, og må innse at det er fare for at vennskapet ryker på ett eller annet tidspunkt.

Skrevet

takk nei,det er jo ikke akurat som å bli spandert en halvliter på.

regner med han har forventnigner om mere enn vennskap=)

så lenge du ikke er intressert så betal selv(uansett så skjønner jeg at en gratis flytur er veeeeldig fristende,men husk det som er free betyr ikke alltid gratis)

Skrevet

Også dersom du var ganske sikker på at denne vennen ønsket noe mer en du ønsket?

Da missbruker man vennskapet synes jeg, og må innse at det er fare for at vennskapet ryker på ett eller annet tidspunkt.

Så lenge vennen vet at hun ønsker mindre enn han må det vel være greit. Da vet han jo at det ikke kan bli mer, men at de kan møtes som venner.

Skrevet

Sikka: dersom han vet det; ja!

Skrevet
Sikka: dersom han vet det; ja!

Og jeg tipper at denne mannen ikke har den fjerneste anelse om hennes følelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...